اخبار داغ

رصد روزانه رسانه‌های خارجی/

مروری بر مهمترین عناوین ۱۱ مرداد ماه رسانه‌های بین‌المللی

مروری بر مهمترین عناوین ۱۱ مرداد ماه رسانه‌های بین‌المللی
رویترز: عدم اختیار مجلس ایران در توافق هسته‌ای/ نیویورک تایمز: دورویی جمهوری‌خواهان در مقابل ایران/ نشنال اینترست: جنگ غیرمعقول سعودی‌ها در یمن.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از  صبح توس، مروری بر مهمترین عناوین ۱۱ مرداد ماه رسانه های بین‌المللی را در ادامه می خوانیم:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا،, صبح توس, صبح توس,

رویترز (Reuters): عدم اختیار مجلس ایران در توافق هسته‌ای

, رویترز (Reuters): عدم اختیار مجلس ایران در توافق هسته‌ای, رویترز (, Reuters, ): عدم اختیار مجلس ایران در توافق هسته‌ای,

یک مذاکره‌کننده هسته‌ای ارشد جمهوری اسلامی بیان داشته است که مجلس ایران اختیار و قدرتی در توافق هسته‌ای امضا شده ندارد.

,

این نظر علی اکبر صالحی، رئیس آژانس انرژی اتمی ایران آخرین تیری بوده است که از سوی مقامات ایرانی حامی توافق به سوی دلواپسان شلیک شده است.

,

به بیان آقای صالحی، برجام یک معاهده یا قرارداد نیست و اینکه با چه عنوانی برجام به مجلس برده می‌شود، جای سؤال است!

,

دلواپسان در مجلس و سازمان‌های امنیتی تمام تلاش خود را می‌کنند تا رهبر عالی‌مرتبه ایران، آیت‌الله علی خامنه‌ای را متقاعد سازند که دست از حمایت از توافق هسته‌ای بکشد.

,

 

,

نیویورک تایمز (NY Times): دورویی جمهوری‌خواهان در مقابل ایران

, نیویورک تایمز (NY Times): دورویی جمهوری‌خواهان در مقابل ایران, نیویورک تایمز (, NY Times, ): دورویی جمهوری‌خواهان در مقابل ایران,

مذاکرات برای ایجاد ثبات جهانی همواره از لزوم جامعه جهانی بوده است و ریاست جمهوری‌های جمهوری‌خواه هم از فعالان این حوزه بوده‌اند.

,

ریچارد نیکسون وقتی که چین به عنوان یک تهدید کمونیستی در نظر گرفته می‌شد، روابط ایالات‌متحده با این کشور را عادی‌سازی کرد. رونالد ریگان با شوری سابق توافق‌نامه موشکی بست تا ناآرامی را از جهان و یهودیان رنج برده دور کند. حتی ریگان بعد از انقلاب با ایران مذاکره کرد تا در جنگ ایران و عراق، اسلحه به جمهوری اسلامی بفروشد.

,

چیزی که منتقدان امروز در ایالات‌متحده از آن سخن نمی‌گویند، برابری معامله امروز اوباما با ایران با مطالبات بوش و قدرت‌های بزرگ در سال ۲۰۰۶ است.

,

اگرچه بوش مخالف صد درصدی رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای خوانده می‌شد، اما پیشنهاد آن‌ها به ایران در مذاکرات مبنی بر حذف برنامه هسته‌ای و غنی‌سازی هسته‌ای نبود، بلکه خواست آن‌ها اطمینان حاصل کردن از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز و ورود ایران به اقتصاد بین‌المللی بود.

,

 

,

نشنال اینترست (National Interest): جنگ غیرمعقول سعودی‌ها در یمن

, نشنال اینترست (National Interest): جنگ غیرمعقول سعودی‌ها در یمن, نشنال اینترست (, National Interest, ): جنگ غیرمعقول سعودی‌ها در یمن,

بیش از ۸۰ درصد مردم یمن، یعنی ۲۱٫۱ میلیون تن، نیازمند کمک می‌باشند. سیزده میلیون در خطر مرگ از گرسنگی و ۹٫۴ میلیون در خطر مرگ از تشنگی قرار دارند.

,

مشکل بی‌آبی در یمن بیداد می‌کند، به طوری که مردم یمن موهای سر خود را می‌تراشند تا نیاز به شست و شوی نداشته باشند؛ بیماری مالاریا هم به دلیل انباشت آب‌های کثیف در میان مردم شایع شده است.

,

رئیس پزشکان بدون مرز بیان داشته است که آمار کشته‌شدگان از شرایط حصر یمن توسط سعودی‌ها با آن‌هایی که در جنگ کشته شده‌اند برابری می‌کند.

,

بمباران یمن تنها یک نتیجه داشت و آن نیرو گرفتن گروه‌های افراطی و القاعده در یمن است. القاعده در کنار سعودی‌ها با حوثی‌ها می‌جنگد و عربستان کاری به آن‌ها ندارد، این همان کاری است که سعودی‌ها در سوریه و در مقابل بشار اسد انجام دادند، یعنی همکاری با جبهه النصره … .

,

همچون در سوریه، عربستان سعودی در یمن هم به مقابله با ایران پرداخته است؛ سعودی‌ها معتقدند که ایران سلاح و آموزش نظامی به حوثی‌ها می‌دهد. سطح رابطه حسنه تهران با حوثی‌های شیعه مبهم است، اما عربستان سعودی دچار روان‌پریشی و بیماری پارانویا (جنون سوءظن) نسبت به ایران شده است.

,

اسناد داخلی افشا شده از ویکی لیکس نشان می‌دهد که عربستان به دنبال مقابله با توسعه‌گری ایرانی‌ها بوده است و حتی تا طرح منع ارسال فرش ایرانی به مساجد مکه و مدینه نیز پیش رفته بوده است.

,

از دیگر طرح‌های عربستان برای مقابله با ایران، جلوگیری از گسترش اسلام شیعه در چین بوده است.

,

انتهای پیام/ج

, ,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه