اخبار داغ

تصویب مرخصی زایمان دو هفته‌ای پدران

تصویب مرخصی زایمان دو هفته‌ای پدران
معاون زنان و امور خانواده ریاست جمهوری با گلایه از اجرا نشدن مرخصی زایمان ۹ ماهه مادران که بیمه تامین اجتماعی به دلیل کمبود بودجه از آن استکناف می‌کند، از ارائه بسته حمایتی برای زنان شاغل جهت برون‌رفت از این مشکل خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، شهیندخت مولاوردی در همایش تغذیه با شیر مادر اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی و یونیسف هر ساله 10 تا 16 مرداد را به عنوان هفته جهانی شیر مادر نامگذاری کرده است. خوشبختانه در کشور ما نیز دسترسی رایگان به بهداشت مادر و کودک فراهم شده است و امیدواریم که سمت و سو به سمتی رود تا مادران پس از تولد نوزادانشان دغدغه‌ای جز تغذیه با شیر مادر نداشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به تصویب و مصوبه هیئت وزیران برای مرخصی زایمان دو هفته‌ای مردان گفت: ولی هنوز برخی سازمان‌ها به دلیل کمبود بودجه از اجرای مرخصی زایمان 9 ماهه زنان استنکاف می‌کنند چرا که در 18 ماه گذشته 47 هزار مادر باردار اخراج شدند.

,

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه متاسفانه قانون مرخصی زایمان برای دستگاه‌های اجرایی است و دیگر کارفرمایان را شامل نمی‌شود و ما نیز ابزاری برای مداخله نداریم، گفت: براین اساس با همکاری برخی وزارتخانه‌ها مانند وزارت بهداشت مقوله تغذیه با شیر مادر اصلاحیه‌هایی را خواهد داشت. 

,

 

,

راه اندازی مکان‌های دوستدار کودک

, راه اندازی مکان‌های دوستدار کودک,

 

,

وی به راه‌اندازی مکان‌های دوستدار محیط کودک در فرودگاه‌ها، برای شیردهی مادران به نوزادان‌شان و همچنین ایجاد مکان‌هایی در سازمان‌ها برای این امر افزود: کاهش ساعت کار مادران و مرخصی زایمان برای آنان از مقولاتی بود که وقت و انرژی زیادی را معاونت امور زنان ریاست جمهور صرف کرد. 

,

مولاوردی با اشاره به فعالیت‌های معاونت زنان ریاست جمهوری در طول دو سال اخیر برای ایجاد راهکارهایی جهت توازن بین شغل زنان و مادری آنها گفت: با وجود تمام تلاش‌ها راه طولانی در پیش داریم. در سال‌های گذشته این توازن برقرار نشده بود و وظیفه حاکمیت است تا این توازن را برقرار کرد.

,

 

,

کارت تخفیف تردد و صندلی ویژه برای مادران

, کارت تخفیف تردد و صندلی ویژه برای مادران,

 

,

وی بیان کرد: همچنین پیشنهاد کردیم در طرح تحول سلامت زایمان طبیعی با قوت همچنان ادامه یابد و شهرداری‌ها نیز در این زمینه ترغیب شوند تا برای مادران شیرده کارت‌های تخفیف جهت وسایل حمل و نقل عمومی لحاظ کنند. همچنین صندلی‌های ویژه‌ای نیز در مترو و اتوبوس برای این مادران لحاظ شود. 

,

 معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر آگاه‌سازی و ارتقای آگاهی مردان در حوزه یاری رساندن به مادران شیرده با کمک رسانه ملی گفت: امیدواریم به زودی کنگره جمعیت بهداشت و سلامت باروری را نیز برگزار کنیم. 

,

وی افزود: هم اکنون زنان شاغل دو کاره هستند یعنی بین زندگی و کار مجبور هستند یکی را ترک کنند.

,

مولاوردی ادامه داد: براین اساس پیشنهاد دادیم مهدکودک‌ها در سازمان‌ها که چند سالی است برچیده شدند به دلیل اجرا نشدن کامل مرخصی زایمان به روال سابق برگردند. 

,

 

,

بسته تسهیلات شیردهی برای زنان شاغل

, بسته تسهیلات شیردهی برای زنان شاغل,

 

,

وی تصریح کرد: در این راستا با کمک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، پیشنهاد دادیم تا بسته حمایتی از زنان شاغل تدوین شود. یکی از مفاد این بسته تسهیلات برای شیردهی است که کمک شایانی در جهت اجرای سیاست‌های جمعیتی خواهد کرد.

,

انتهای پیام/ع

, انتهای پیام/ع]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه