اخبار داغ

عضو مجلس خبرگان رهبری :

پول های بلوکه شده ایران درصورت آزادشدن باید صرف تولید و کارآفرینی شود

پول های بلوکه شده ایران درصورت آزادشدن باید صرف تولید و کارآفرینی شود
آیت الله حیدری گفت: عمده پول های بلوکه شده ایران درصورت آزاد شدن باید در راه تولید، اشتغال و تقویت اقتصادمقاومتی هزینه شود. باید عقلا بنشینند با این پول سرمایه گذاری درستی را بنا بگذارند که این مهم می تواند در تولید و کارآفرینی محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از رهیاب نیوز، آیت الله سیدمحسن حیدری درخصوص شرایط اقتصادی کشور و به ویژه خوزستان در شرایط تحریم و پساتحریم اظهارکرد: بحث اقتصادمقاومتی ضرورت جدی کشور ما است در واقع چه این توافق صددرصد به نفع ایران باشد یا این که تنها بخشی از تحریم ها برداشته شود، بحث اقتصادمقاومتی تنها نسخه شفابخش اقتصادی کشورایران به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,

وی ادامه داد: متاسفانه اقتصاد ایران از یک بیماری مزمن رنج می برد و آن اتکاء بر نفت است که این امر تبعات بسیاری به دنبال داشته و درنهایت ایران را تبدیل به کشوری تک محصولی کرده و آسیب پذیر می کند.

,


دکترحیدری خاطرنشان کرد: برای خروج از این وضعیت، این که اقتصادایران تنها متکی به نفت نبوده بلکه سایرتولیدات و صادرات نیزلحاظ شود بتید در جهت اقصادمقاومتی پیش رفت.

,
,


امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: مقصود از اقتصادمقاومتی این است که تولید، محوراساسی منظور شود صنعت، صنعت داخلی باشد و نگاه، نگاه به درون. ابداع و ابتکار به طور جدی پیگیری شود و آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای موردتوجه ویژه قرارگیرد. باید اقتصادتک محصولی تبدیل شود به چندمحصولی، و این ضرورتی است ک در هر زمان باید درنظر گرفته شود.

,
,


وی با اشاره به جایگاه استان خوزستان درعرصه اقتصادمقاومتی بیان داشت: از آنجایی ک خوزستان قطب کشاورزی و صنعت کشور محسوب می شود لذا در پیشبرد اهداف اقتصادمقاومتی نقش برجسته ای را ایفاء می کند؛ چرا که دومقوله کشاورزی و صنعت، درحوزه تولید و صادرات حرف های زیادی برای گفتن دارد.

,
,


آیت الله حیدری درپاسخ به این سوال ک ازنظر شما درصورت آزادشدن پول های بلوکه کشور، هزینه شدنش در چه بخشی می تواند به بهبود کشور کمک بیشتری کند، عنوان کرد: عمده این پول ها باید در راه تولید، اشتغال و تقویت اقتصادمقاومتی هزینه شود. باید عقلا بنشینند با این پول سرمایه گذاری درستی را بنا بگذارند که این مهم می تواند در تولید و کارآفرینی محقق شود.

,
,


وی اضافه کرد: به واقع زمانی که افراد بیکار با فرهنگ کار و اشتغال آشنا می شوند، می توانند با ورود در چرخه تولید  باعث چرخیدن آن و رشد اقتصاد درونی کشور شوند.

,
,


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به این سوال ک از آنجایی که مذاکرات یعنی داد و ستد، مراقب باشیم در این مذاکرات چه چیزی را به کشورهای مقابل ندهیم، گفت: باید مراقب باشیم اولا عزت و استقلال مان به حراج برده نشود دوما منابع طبیعی و خدادادی از جمله حق انرژی هسته ای مان را برای خود محفوظ نگه داریم وه به هیچ وجه حاضر به دادن آن نباشیم.

,
,


آیت الله سیدمحسن حیدری در ادامه با اشاره به فرازی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که ایشان فرمودند فضای هسته ای نباید زمینه ساز ایجاد اختلاف و دودستگی در داخل کشور شود، اظهارداشت: یکی از عواملی که می تواند از بروز دودستگی ایجادکند این است ک همه آحاد کشور شریف ایران چه موافقان و چه مخالفان مباحث هسته ای با عینک ملی به این مقوله بنگرند نه با عینک محدود جناحی و حزبی. از باندبازی ها باید خارج شد تا یکدلی و همدلی ملت ایران نشانه نرود

,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه