اخبار داغ

چه کسانی میلیاردها دلار به زنجانی بخشیدند؟

چه کسانی میلیاردها دلار به زنجانی بخشیدند؟
براساس این گزارش بابک زنجانی که در بسیاری از کشورها از ترکیه گرفته تا آسیای میانه و دوبی، فعالیت اقتصادی داشت، نتوانست پول حاصل از فروش نفت ایران را به دولت پرداخت کند از این رو با شکایت وزارت نفت دستگیر و زندانی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا روزنامه اعتماد نوشت؛ دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: چهار نفر از اعضای هیات دولت دهم در نامه‌ای بدون شماره و سند زمینه واریز میلیاردها دلار را به حساب بابک زنجانی فراهم کردند. در حالی که دیروز جهانگیری اشاره‌ای تلویحی به کسانی کرد که با وجود آنکه پول مملکت را در اختیار افراد خاص قرار داده‌اند، طلبکار هستند و آنها را به پاسخگویی در این زمینه فراخواند، گوشه‌ای دیگر از پرونده بزرگ فسادی که متهم ردیف اولش یک سالی است در زندان به سر می‌برد افشا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کاظم پالیزدار، مشاور معاون اول و دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در گفت‌وگو با ایرنا در پاسخ به سوالی در مورد این بخش از اظهارات جهانگیری، جزییات بیشتری از پرونده دو‌میلیارد و ٧٠٠میلیون‌دلاری بابک زنجانی را تشریح کرد. وی تاکید کرد: چهار نفر از اعضای هیات دولت دهم صورتجلسه‌ای را در کاغذی بدون شماره یا ثبت و به صورت دست‌نویس تنظیم کردند و در آن نوشتند که منابع یکی از شرکت‌های وزارت نفت از بانکی در ترکیه به حساب موسسه جعلی بابک زنجانی در مالزی واریز شود.

,

مشاور معاون اول رییس‌جمهوری با طرح این سوال که این کار بر چه مبنایی انجام شده است، تصریح کرد: این موضوع هنوز جای بحث دارد. این نخستین‌باری است که یک مسائل شفاف به نقش برخی از وزرای دولت دهم در پرونده بابک زنجانی اشاره می‌کند. وی توضیحی نداد که آیا پول‌های واریز شده جدای از پولی است که وی بابت فروش نفت به دولت بدهکار است یا بخشی از این پول را تشکیل می‌دهد. بابک زنجانی که قرار است در مهرماه در دادگاه حضور یابد، به بهانه دور زدن تحریم‌ها، مسوولیت فروش نفت ایران را عهده‌دار شد. پیش از این تحریم‌ها عامل عدم پرداخت بدهی بابک زنجانی عنوان شده بود اما زنگنه پیش از این تاکید کرده است معلوم نیست پول‌های بابک زنجانی کجاست؟

,

وی گفت حتی حاضر بودیم وی آدرس پول‌ها را بدهد چون می‌دانستیم روزی به کشور برمی‌گردد اما این اتفاق رخ نداد و او چیزی نگفت. در همان زمانی که محموله‌های نفتی ایران برای فرار از تحریم در اختیار وی قرار می‌گرفت، بخش خصوصی پای میز مذاکره با دولت بود تا بلکه شرایط لغو انحصار فروش نفت مورد بازنگری قرار گیرد. برخی فعالان و مسوولان در این حوزه معتقدند بابک زنجانی سیمای بیرونی جریانی بود که وی را تابلودار فسادی گسترده کرده است از این رو زمینه ورود دوباره این شیوه از فساد به دولت باید رفع شود.

,

براساس این گزارش بابک زنجانی در بسیاری از کشورها از ترکیه گرفته تا آسیای میانه و دوبی، فعالیت اقتصادی داشت، نتوانست پول حاصل از فروش نفت ایران را به دولت پرداخت کند از این رو با شکایت وزارت نفت دستگیر و زندانی شد. برخی از کسانی که پرونده بابک زنجانی را مورد بررسی قرار داده‌اند معتقدند پیچیدگی پرونده وی تنها به بدهکاری بابت فروش نفت منتهی نمی‌شود و مسائل دیگری نیز در این میان وجود دارد. با توجه به اظهارات پالیزدار مشخص می‌شود که بابک زنجانی علاوه بر فروش نفت و عدم پرداخت پول آن به دولت، ارزهایی را نیز با امضای وزیران دولت یازدهم از دولت دریافت کرده است. یک مقام آگاه در بانک مرکزی نیز پیش از این درخصوص پرداخت ارز به افراد خاص در دولت دهم به اعتماد گفته بود بنا بر توصیه‌هایی، افرادی ارز دریافت می‌کردند. گفته می‌شود اسامی این افراد در اختیار مراجع رسیدگی‌کننده قرار گرفته است اما هنوز کسی حاضر به شفاف‌سازی در این زمینه نیست.

,

انتهای پیام/بخ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه