اخبار داغ

گزارش

آبیاری زمین کشاورزی با طعم فاضلاب و زباله در شهر قدس

آبیاری زمین کشاورزی با طعم فاضلاب و زباله در شهر قدس
زمین کشاورزی واقع در بلوار شهید کلهر به دلیل عدم ساماندهی انهار و هدایت مناسب آبهای سطحی با طمع زباله گاهی آبیاری می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  قدس خبر - امروزه نیاز است به دلیل وجود برخی موارد در سطح شهرستانها در خصوص نیاز ابی باغات و مراتع  ساماندهی را مجموعه مدیریت شهری در رابطه با این موضوع داشته باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قدس خبر,

این موضوع به این خاطر است که گاها  برخی مراتع در بدنه شهر بوده و به دلیل پیشرفت شهر ها و روستاها نزدیکی آنها به مجموعه شهر اجتناب ناپذیر است و باید به این موضوع رسیدگی بیشتری شود.

,

موارد این چنینی به این خاطر پیش می اید که در برخی موارد جوی ها و انهار آبهای سطحی شهر و همچنین جوی های انتقال آب کشاورزی با یکدیگر ادقام شده است که این مهم در برخی موارد باعث بروز مخاطراتی می‌شود بدین صورت که آبهای سطحی در بیشتر اوقات همراه زباله و برخی موارد دیگر است چرا که فاضلاب نیز در مواردی وارد انی جوی ها میشود.

,

4

, 4, 4,

بر اساس گفته یک کارشناس کشاورزی هدایت آبهای سطحی  که در سطح شهر و شهرستان است به  سمت و سوی مناسب و برای تصفیه و همچنین تزریق نشدن به بدنه باغی و صیفی جات از وظایف شهرداری ها است و لازم است این موضوع رسیدگی شود تا موجب نشود که این آبها وارد مراتع شود.

,

این کارشناس کشاورزی عنوان کرد: در خصوص برخی غلات اگر آبهای سطحی وارد محل رشد این گیاهان شود به دلیل فرایندهایی که ایجاد میشود آسیب کمتر دارد اما در خصوص گیاهانی که مستقیم برای استفاده دام و طیور استفاده میشود این موضوع لازم است مدنظر قرار بگیرد چرا که تغذیه  احشام از این گیاهان مستقیما با فراورده هایی که از آنها بهره برداری می‌کنیم ارتباط دارد.

,

حال باید گفت که شهرداری در کنار ساماندهی جوی ها و انهار نیاز است که هدایت آبهای سطحی را نیز پیگیر باشد تا اتفاقاتی از این دست که در تصاویر موجود میبینید رخ ندهد و از بروز دوباره آن جلوگیری شود.

,

شایان ذکر است که لازم است در این خصوص کشاورزانی که به این انهار نزدیک هستند رعایت تمام موارد احتمالی را داشته باشند و در صورت بروز و جاری شدن آبهای سطحی که به غیر از آب موتور و چاه است و در گفته ای دیگر از آبهای جاری سطحی شهر است به باغ و مجموعه ای که در ان کشاورزی میکند جلوگیری کند.

,

1

, 1, 1,

آبیاری زمین کشاورزی با طعم زباله و فاضلاب

, آبیاری زمین کشاورزی با طعم زباله و فاضلاب,

2

, 2, 2,

6

, 6, 6,

آبیاری زمین کشاورزی با طعم زباله و فاضلاب

, آبیاری زمین کشاورزی با طعم زباله و فاضلاب,

5

, 5, 5,

3

, 3, 3,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه