اخبار داغ

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی خبر داد ؛

22428 واگن ترانزیت کالاها توسط خط ریلی خراسان رضوی/ فرصت های سرمایه گذاری در خط ریلی خراسان رضوی

22428 واگن ترانزیت کالاها توسط خط ریلی خراسان رضوی/ فرصت های سرمایه گذاری در خط ریلی خراسان رضوی
مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی گفت: در زمینه سرمایه گذاری خارجی بهترین ظرفیت حمل و نقل کشور را راه آهن خراسان رضوی دارد.22428 واگن ترانزیت کالاها توسط خط ریلی خراسان رضوی تاکنون انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمدهادی ضیایی مهر در گفتگو با پرستوها در خصوص سرمایه‌گذاری خارجی اظهار داشت: در بخش زیرساختی بخش ریلی خراسان رضوی که هم‌اکنون 50 درصد خدمات راه آهن کشور را عهده‌دار است فرصت‌های سرمایه‌گذاری بسیاری داریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها ,

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی تصریح کرد: هم‌اکنون در بخش زیرساختی کارهایی داریم که تا 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در بخشی برای اتصال به کشورهای آسیای میانه شرکت‌های بخش خصوص با کنسرسیوم چینی مذاکره کرده‌اند و تمامی مجوزهای آن صادرشده و تنها بخش مالی آن نیازمند سرمایه‌گذاری است.

,

وی ادامه داد: در سیاست‌های دولتی همواره افزایش سطح تعاملات بوده و طبق نظر رئیس‌جمهور همیشه در بخش حمل نقل توجه ویژه‌ای شده که در این بخش هم‌نظر رئیس‌جمهور بیشتر متوجه راه‌آهن بوده است.

,

ضیایی مهر بابیان اینکه امسال خدمات ویژه‌ای در راه‌آهن خواهیم داشت، افزود: ایمن‌سازی توسعه‌ای در بخش راه‌آهن برای اولین بار سامانه هوشمند ترافیک قطارهای مسافری بانام ATC به بهره‌برداری رسیده و همچنین در طرح جدید تراک بندی فاصله ایستگاه قطارها از بیست دقیقه به 10 دقیقه کاهش خواهد داشت و هم‌اکنون 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

,

مدیرکل راه‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در 4 ماهه ابتدای سال 708 واگن با 17 هزار تن انتقال‌یافته و 156 هزار تن از طریق 22428 واگن ترانزیت شده است.

,

وی ادامه داد: از سال 77 با توجه به اجرای دو نوبت اجرای هدفمندسازی یارانه‌ها تعرفه حمل‌ونقل راه‌آهن افزایش نداشته‌ایم درحالی‌که از سال گذشته 35 درصد برای گوگرد و 50 درصد برای حمل کالاهای ترانزیتی به آسیای میانه تخفیف داده‌ایم.

,

ضیایی مهر با اشاره بر توسعه خطوط ریلی با راه‌اندازی کریدور سرخس بیان داشت: با راه‌اندازی این کریدور ظرفیت ریالی از 3.5 به 7 میلیون تن و توسعه ریلی از 25 به 75 کیلومتر افزایش داشته است.

,

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی ابراز داشت: راه‌آهن استان خراسان رضوی درزمینهٔ تأمین مواد اولیه فولاد خراسان 510 هزار تن گوگرد و 90 درصد نفت کوره موردنیاز برای فصل سرما را در سال گذشته تأمین کرده است.

,

وی افزود: با هزینه 40 میلیارد تومان 14 پروژه زیرساختی برای راه‌آهن خراسان رضوی آغازشده و سعی داریم با افزایش ظرفیت و رفع گره‌های ترافیکی کیفیت خدمات ریلی را افزایش دهیم.

,

ضیای مهر ادامه داد: سعی ما بر این است تا قبل از راه‌اندازی قطارهای نوروزی ظرفیت پذیرش را تا 18 میلیون نفر ارتقا دهیم و سکوهای پذیرش را از 4 به 7 و 12 خط ریلی ارتقا دهیم.

,

مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی دارنده رتبه اول جابجایی مسافر را داشته است و 1350000 مسافر را از 25 شهر مستقیم پذیرش کرده و هم‌اکنون 45 هزار مسافر روزانه به مشهد وارد می‌شوند.

,

وی در انتها بیان داشت: درزمینهٔ کیفی سازی ایستگاه‌ها با توجه به 87 ران روزانه سعی بر این است تا با تجهیز و مرمت مساجد تمامی ایستگاه‌ها فاصله زمانی برای ایستگاه‌ها را کاهش دهیم.

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه