اخبار داغ

دشمن سفرهای تابستانی را بشناسید و با خیال راحت به مسافرت بروید

دشمن سفرهای تابستانی را بشناسید و با خیال راحت به مسافرت بروید
گرمازدگی یکی از اصلی ترین عواملی است که باعث می شود در مسافرت های تابستانی افراد نتوانند آنطور که باید از مسافرت هاز تابستان لذت ببرند اما به راحتی می توان با دشمن سفرهای تابستانی مبارزه کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از سلامت نا، مسمومیت غذایی به هرگونه بیماری ناشی ازمصرف غذای آلوده گفته می شود وآلودگی ها می تواند ناشی ازباکتری، ویروس، انگل ها یا مواد سمی باشد، بهترین شیوه برای کاهش مسمومیت غذایی درسفربه همراه بردن وعده غذایی سالم است که البته به همراه داشتن یخدان برای حمل مواد غذایی بسیار مفید خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلامت نا،,


رعایت بهداشت درفصل گرما و به هنگام سفرهای تابستانی از ضرورت های اساسی است وبا توجه به اینکه احتمال آلودگی و فاسد شدن مواد غذایی در تابستان بیشتر است رعایت نکات بهداشتی و ایمنی لازم است.
داشتن عادات غذایی سالم علاوه بر تامین نیاز بدن به انرژی، اشخاص را ازاثرات عوامل بیماری زاحفظ می کند.

,
,
,


با افزایش آگاهی درمورد راههای سالم زندگی کردن وپیروی ازیک عادت غذایی سالم میتوان سلامتی خود را تضمین کرد.
استفاده ازمواد غذایی فاسد موجب بروزمسمومیت ها شده وچنانچه تاخیر در درمان صورت عوارض خطرناکی را برای بیماران به همراه دارد.
مسمومیت غذایی به هرگونه بیماری ناشی ازمصرف غذای آلوده گفته می شود وآلودگی ها می تواند ناشی ازباکتری، ویروس، انگل ها یا مواد سمی باشد.
بهترین شیوه برای کاهش مسمومیت غذایی درسفربه همراه بردن وعده غذایی سالم است که البته به همراه داشتن یخدان برای حمل مواد غذایی بسیار مفید خواهد بود.
هممچنین متخصصان تغذیه توصیه می کنند که ازخریداری و مصرف غذا در رستوران ها واغذیه فروشی های بین راهی که اصول بهداشتی را رعایت نمی کنند ویا مطمئن نیستند بپرهیزند.

,
,
,
,
,
,

**غذاهایی که در سفر توصیه نمی شود

, **غذاهایی که در سفر توصیه نمی شود,

مسافران ازمصرف فست فودها یا سالادالویه به دلیل داشتن سس مایونز و تخم مرغ طی سفرخودداری کرده و به جای آن ازانواع کنسروهای موجود در بازار استفاده کنند که البته سطح قوطی کنسروها هم باید فاقد برآمدگی یا فرو رفتگی باشد و قبل ازمصرف به مدت ۲۰ دقیقه جوشانده شوند.
با شروع مسافرت های تابستانی احتمال ابتلا به اسهال و بیماری های گوارشی درطول سفر به خاطر مصرف آب آشامیدنی و مواد غذایی وجود دارد.
برای پیشگیری ازگرما زدگی هنگام سفرهای تابستانی ومسمومیت غذایی رعایت توصیه های بهداشتی و ایمنی غذا برای مسافران ضروری است.
تغذیه صحیح و اصولی نقش بسیارمهمی درسلامت اعضای خانواده به هنگام سفردارد، بهره مندی ازغذای سالم و فاسد نشدنی هنگام سفر می تواند سفرخوشی را برای هموطنان به همراه داشته باشد.
اشخاص باید ازخوردن آب چشمه ها و برکه ها خودداری نموده و آب آشامیدنی سالم و بهداشتی مصرف کنند.
با توجه به گرمی هوا، مواد غذایی هم به سرعت فاسد شده وباعث ایجاد اسهال و استفراغ می‌شود.
براین اساس توصیه می‌شود غذاها به خصوص مواد سرخ کردنی بیرون ازیخچال قرار نگیرند ومردم حتما قبلا ازغذا دست‌های خود را بشویند.
هرچند در سالهای اخیر اقدامات لازم در خصوص ایمنی وحفاظت مواد غذایی انجام پذیرفته و دربرنامه ها رسیدگی به این امر در دستور کار مراکز بهداشتی قرار دارد اما در کنار آن باید درهمه ادارات و سازمانها که به نحوی دربحث تامین مواد غذایی دارای نقش می باشند، اقدامات لازم انجام شود تا افراد بتوانند غذای سالمی مصرف نمایند.

,
,
,
,
,
,
,
,


یک تغذیه سالم به مصرف غذاهای غنی شده با کربوهیدرات، روش های کاهش استرس و یک برنامه ورزشی منظم تاکید می کند و برخی ازغذاها بسیار سالم هستند که در توصیه های هرمتخصص تغذیه ای وجود دارد.
گاهی اوقات افراد تمایل دارند که مواد غذایی را ازبیرون و به صورت آماده تهیه کنند که این نوع غذاها استانداردهای خاص خودشان را دارند،اکثرمواقع هم مواد اولیه ازبیرون تهیه شده و درمنزل اقدام به پخت میشود،چنانچه درتهیه مواد اولیه نهایت دقت وتوجه صورت پذیرد افراد با دید بازتری اقدام به خرید مواد اولیه نموده وخرید مواد غذایی بسته بندی که برخوردار ازتاریخ تولید، انقضا، پروانه بهره برداری و… است، در اولویت قرار گیرد و درنهایت شرایط پخت و پز و نگهداری مواد غذایی هم باید مورد توجه قرار گیرد چنانچه همه این فرایندها اجرا شود وبعد از اتمام خرید، مواد غذایی دریخچال و فریزر نگهداری شوند تا به دور ازهرگونه فساد مواد غذایی وبا کیفیت بالا مصرف شوند.

,
,
,

** لیمو،سیب و موز میوه هایی برای جلوگیری از گرمازدگی

, ** لیمو،سیب و موز میوه هایی برای جلوگیری از گرمازدگی,

نوشیدن مایعات فراوان و آب میوه های سالم درحین سفر وهمچنین مصرف میوه وسبزی تازه وضدعفونی شده می تواند مسافران را از گرما زدگی مصون نگه دارد.
اگر افراد مجبوربه فعالیت در فضای باز هستند، برای جلوگیری از گرمازدگی حتما از کلاه و لباس سفید رنگ یا رنگ روشن استفاده کنند و مایعات زیاد بنوشند.
افرادی که دچارگرمازدگی می‌شوند، اگر کسی دچار تپش قلب،‌احساس عرق‌ریزان و گرما شد، باید به محل خنکی برود و از آب و نوشیدنی‌های خنک استفاده کند تا آبی که به واسطه عرق ازدست رفته، به بدن بازگردد.
سبزی ومیوه های تازه حاوی مقدار زیادی آب است و بدن با مصرف این مواد غذایی می تواند به تدریج آب مورد نیاز خود را دریافت کند و میزان تشنگی کاهش یابد که البته بهترین میوه ها درسفر سیب، لیمو ترش وموز است.
به کلیه افراد توصیه می شود که درخصوص مواد غذایی سالم نهایت دقت را داشته باشند ومصرف سبزیجات را در اولویت قرار دهند، سبزیجات به دلیل برخورداری ازمواد غذایی مغذی فوق العاده؛ نقش موثری را در سلامتی دارد، مصرف سبزیجات خام با سالم سازی دربرنامه غذایی روزانه افراد لازم است، همچنین باید مصرف ویتامین ها ومواد فیبری مورد نیازبدن هم دربرنامه مواد غذایی روزانه در اولویت قرارگیرند.
رعایت نکات بهداشتی هنگام استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی، شستشوی دقیق دست ها با آب تمیز و صابون ومراقبت ازطبیعت و محیط زیست نیز ازدیگر توصیه ها به مسافران تابستانی است.
همچنین مسومیت غذایی، ‌گرمازدگی،‌حساسیت به موادغذایی وگزش حشرات به عنوان بیماری‌های شایع درفصل تابستان است.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه