اخبار داغ

معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی جوانان رودباری

معضل بیکاری و مشکلات اقتصادی دغدغه اصلی جوانان رودباری
جمعیت عظیمی از جوانان شهرستان رودبار جنوب فارغ التحصیل شده اند و مدارک کاردانی، کارشناسی و بعضی هم کارشناسی ارشد را اخذ نموده ولی بدون شغل سرگردان مانده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از”رودبار ما“، جمعیت عظیمی از جوانان  شهرستان رودبار جنوب فارغ التحصیل شده اند و مدارک کاردانی، کارشناسی  و بعضی هم  کارشناسی ارشد را اخذ نموده ولی بدون شغل سرگردان مانده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رودبار ما,

در حال حاضربه دلیل بیکاری و بالارفتن سن ازدواج دچار یأس و سرگردانی هستند، برخی از آنان به مشاغل کاذب و نامناسب روی آورده و برخی از آنها مهاجرت از شهرستان را بر هرچیزی ترجیح می دهند تا در شهرها و بنادر دورافتاده کشور شغل و کسب و کاری مهیا کنند و سربار خانواده نشوند.

,

شاید در نگاه اول بیکاری آسیب اقتصادی به همراه داشته باشد ولی واقعیت این است که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی را نیز به همراه داشته باشد. چرا که وقتی فردی شغلی ندارد، منبع درآمدی ندارد. همین امر در نهایت منجر به افزایش فقر می‌شود که این امر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی زیادی به همراه دارد که می‌تواند برای جامعه مشکل آفرین باشد.

,

جمعیت افراد بیکار شهرستان رودبار جنوب تا حدودی قابل توجه است، گاهی در یک خانواده تعداد آنها از سه نفر بالاتر می رود و عمده آنان دختران تحصیلکرده ای هستند که حتی مهاجرت برای آنان مقدور نمی باشد و مجبورهستند در خانه با ناامیدی و افسردگی عمرخود را سپری نمایند.

,

ازسوی دیگر پیامدهای معضل بیکاری عبارتند از مشکلات روحی و روانی، روی آوردن به بزهکاری و سرگرمی های نامناسب، عدم ازدواج، اعتیاد، پیوستن به باندها و گروهکهای خلاف، طردشدن توسط خانواده هاو از همه مهمتر بالا رفتن سن ازدواج و… که هرکدام عواقب و آثار ناگواری را درخود نهفته است.

,

چرا با دارا بودن این همه منابع طبیعی و ظرفیت بالای کشاورزی ونیروی انسانی مشکلات اقتصادی هنوز در این شهر ستان  پابرجاست وشاهد افزایش روز افزون ان و طبعات ناشی از این مشکلات هستیم ؟چرا راهکارهای مناسب برای برون رفت ازاین مشکلات در این منطقه بکار بسته نمی شود ؟امروزه بزرگترین معضل  این منطقه بیکاری وفقر است مردم در فضای رکود گیر کرده اند پدرها ومادرها نگران اشتغال فرزندان خود هستند.

,

در صورت بی‌توجهی فردی و اجتماعی به معضل بیکاری جوانان وبه دنبال آن اعتیاد به مواد مخدر همه در این باتلاق گرفتار خواهند شد.

,

جوانی که مکان مناسب برای تفریح ندارد می خواهید در خیابان ها پرسه نزند؟ تک چرخ نزند؟ ما برای جوانان چه کردیم؟ فضاهای ورزشی و تفریحی این شهرستان بسیار کم است، ما حتی یک پیست موتورسواری نداریم پس جوانان کجا انرژی هایشان را تخلیه کنند؟

,

اشتغال, ازدواج, مسکن و… از مشکلات اصلی جوانان این مرز و بوم است پس لازم است مسئولان برای حل ریشه ای این مشکلات چاره ای بیندیشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه