اخبار داغ

در مازندران:

اجاره منازل از سوی تابلو به‌دست‌ها غیرقانونی است/ تابلو به‌دست‌ها با مراجعه به خانه مسافر، پروانه دریافت کنند

اجاره منازل از سوی تابلو به‌دست‌ها غیرقانونی است/ تابلو به‌دست‌ها با مراجعه به خانه مسافر، پروانه دریافت کنند
تابلو به‌دست‌ها باید با مراجعه به مراکز رزواسیون خانه مسافر در سطح استان مازندران، پس از گذراندن اقدامات قانونی، پروانه بهره‌برداری موقت 3 ماهه و 6 ماهه دریافت کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مازنداصناف، به دنبال رشد چشمگیر تابلو به‌دست‌های اجاره‌ای در ورودی‌های شهرهای مازندران و به‌ویژه ساری طی چند سال اخیر، بر آن شدیم تا وضعیت قانونی فعالیت این افراد و همچنین اقدامات صورت‌ گرفته برای ساماندهی آنان را از زبان مسئولان این حوزه مطلع شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , مازنداصناف,

رئیس پلیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی مازندران صبح امروز در گفت‌وگویی در خصوص وضعیت قانونی و ساماندهی فعالیت تابلو به دست ها در ورودی شهرهای مازندران، گفت: شناسایی و ساماندهی تابلو‌ به‌دست‌های اجاره‌ای با اداره گردشگری و ایرانگردی است و پس از آن صلاحیت فردی و اماکن اجاره‌ای با نیروی انتظامی است.

سرهنگ محمود جلالی در ادامه افزود: البته اداره گردشگری نیز در سال‌های اخیر با اجرای طرح خانه مسافر اقدامات قابل توجهی نیز در این‌باره انجام داده است.

وی اظهار کرد: در راستای این طرح، آنها مجری طرح دارند که وظیفه‌شان شناسایی و ساماندهی تابلوبه‎دست‎ها در شهرهای مختلف استان است.

همچنین رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود درباره اجرای طرح خانه مسافر در مازندران، بیان کرد: در گذشته این طرح با نام ویلاهای اقامتی، استیجاری و خصوصی نامگذاری و اجرا می‌شد که در سال‌های اخیر با نام رزواسیون خانه مسافر در حال فعالیت است.

رضا مهدیان درباره نحوه فعالیت این رزواسیون، تصریح کرد: این مراکز کاملاً خصوصی‌اند و وظیفه‌شان شناسایی و معرفی صاحبان خانه‌ها و ویلاهایی است که اقدام به اجاره ساعتی و شبانه‌روزی می‌کنند.

وی در مورد اقدامات این اداره پس از معرفی افراد از سوی رزواسیون خانه مسافر، خاطرنشان کرد: پس از معرفی این افراد به ما، آنها را به اداره دادگستری برای استعلام سوء پیشینه و مرکز بهداشت برای استعلام عدم اعتیاد معرفی می‎کنیم و پس از آگاهی از تایید این دو مرکز، در نهایت آنها را به اماکن نیروی انتظامی جهت تایید صلاحیت فردی و مکانی معرفی می‌کنیم.

مهدیان بیان کرد: پس از تایید اماکن، جوابیه به رزواسیون خانه مسافر ارجاع و برای مالکان پروانه بهره برداری موقت سه ماهه و شش ماهه صدور و پس از نصب تابلو شناسایی در سردرب منازل و ویلاها مجاز به فعالیت هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود با اعلام اینکه حجم فعالیت تابلوبه‌دست‌های اجاره‌ای در استان خیلی زیاد شده است، یادآور شد: با افزایش حجم چشمگیر فعالیت تابلوبه‌دست‌ها در شهرهای مازندران بنا شد تا در مرحله اول مراکز رزواسیون غیرقانونی‌ها را به شناسایی و به ما معرفی کنند.

این مسئول ادامه داد: در مرحله بعدی طی دو مرحله از سوی بخشداری و فرمانداری‌ها به مالکان این منازل و ویلاها نامه زده شد و از آنها خواسته شد تا به مراکز رزواسیون خانه مسافر مراجعه و نسبت به اخذ پروانه بهره‌برداری اقدام کنند که متاسفانه با بی‌توجهی مالکان، مجدداً نامه‌ای از سوی میراث فرهنگی تنظیم و از سوی دهیاری‌ها به‌دست افراد داده شد که باز هم با عدم مراجعه این افراد مواجه شدیم.

مهدیان در ادامه ضمن اشاره به عضویت 40 تابلوبه‌دست در طرح خانه مسافر مرکز مازندران، گفت: ما برای ایجاد انگیزه و تشویق مالکان طرح تعلق وام به داوطلبان را هم دردستور کار قرار داده‌ایم که به آنها داده می‌شود.

وی ضمن بیان اجرای طرح بوم‌گردی در مازندران، تاکید کرد: خانه‌هایی که در روستاها تیپ و ظاهر سنتی خود را حفظ کرده و بتوانند غذای سنتی به مسافران بدهند و اهالی خانه لباس سنتی و محلی بر تن کنند، می‌توانند آن را به گردشگران داخلی و خارجی اجاره دهند.

رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ساری و میاندورود، بیان کرد: متقاضیان می‌توانند بعد از دریافت مجوز و پرونده‌سازی با دادن اجاره به گردشگران و مسافران علاوه بر حفظ اصالت و فرهنگ و شناساندن آن به گردشگران، منبع درآمدی برای اهالی روستا شود.

این مسئول در پایان با بیان اینکه اداره گردشگری و جهانگردی یک تشکیلات فرابخشی است، گفت: دستگاه‌های دیگر نظیر تعزیرات، بازرگانی، فرمانداری، نیروی انتظامی و ... باید نهایت همکاری را با این مرکز داشته باشند تا بتوانیم در اجرای وظایف بهترین عملکرد را داشته باشیم.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
انتهای پیام/
,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه