اخبار داغ

خطیب جمعه چناران:

صهیونیست‌ ها در سایه جنایات داعش، به دنبال اجرای سیاست های توسعه‌ طلبانه خود هستند

صهیونیست‌ ها در سایه جنایات داعش، به دنبال اجرای سیاست های توسعه‌ طلبانه خود هستند
امام جمعه چناران گفت: نباید به صهیونیست‌ ها اجازه داد تا در سایه جنایات وحشیانه دست ‌پروردگان داعشی خود، سیاست‌های توسعه‌ طلبانه خود را در فلسطین با جنایت اجرایی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از ندای چناران، حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه چناران بااشاره به جنایت اخیررژیم صهیونیستی درسوزان کودک 18ماهه فلسطینی گفت : رژیم کودک‌ کش صهیونیستی در جدید ترین اقدامات وحشیانه خود علیه فلسطینیان، از کودک ‌کشی به ‌زنده‌ سوزی کودکان روی ‌آورده است! تا به همگان بفهماند، چیزی از گروه‌های تروریستی، که دست‌ پروردگان خود آنان است، کم ندارد. قضیه از این قرار است که شهرک ‌نشینان صهیونیست‌ در جنوب نابلس در کرانه باختری، با حمله به یک روستای فلسطینی در این منطقه، کودک 18 ماهه فلسطینی به نام «علی سعد دوابشه» را زنده ‌زنده در آتش سوزاندند تا جنایتی دیگر بر مجموع جنایات بی ‌شمار خود بیفزایند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

وی در ادامه اظهار داشت: این جنایت صهیونیست‌ها آنقدر شنیع و دردناک بود که روح همه انسان‌‌های آزاده‌ جهان را آزرده کرده و بسیاری از آزادگان جهان را به واکنش واداشته است. البته فعلاً سازمان‌ های جهانی و حقوق‌ بشری غربی در سکوتی مرگبار به ‌سر می ‌برند. این جنایت در سرزمین ‌های اشغالی با واکنش شدیدتری روبه ‌رو شده است و به گفته بسیاری از کارشناسان، سرزمین‌های اشغالی در تب ‌وتاب و التهاب شدید ناشی از این جنایت صهیونیست‌ها به‌ سر می‌برد.

,

امام جمعه چناران افزود: گفته می‌شود، رژیم صهیونیستی از ترس آغاز انتفاضه سوم که عده‌ای آن را «انتفاضه علی» می‌نامند، به حالت آماده ‌باش درآمده‌ اند و سایه ترس از انتفاضه جدید آنان را به لاک دفاعی و وحشت بی‌ سابقه‌ ای فرو برده است. حماس نیز اعلام کرده است، تمام شهرک‌ نشینان و صهیونیست‌ها را مورد هدف قرار خواهد داد، اما در این میان، سکوت مرگبار جهان اسلام و به ‌ویژه دولت‌ های اسلامی بسیار دردناک است.

,

تاجی بیان داشت: نباید به صهیونیست‌ها اجازه داد تا در سایه جنایات وحشیانه دست ‌پروردگان داعشی خود، سیاست‌های توسعه‌ طلبانه خود را در فلسطین با جنایت اجرایی کنند. صهیونیست ‌ها به وجود گروه‌های تروریستی، چون داعش نیاز دارند تا همگان را سرگرم جنایات آنان کرده و از جنایات خود غافل کنند، سیاستی که متأسفانه تاکنون به خوبی جواب داده است، اما آیا مردم فلسطین نیز ساکت خواهند ماند یا اینکه «انتفاضه علی» دودمان صهیونیست‌ها را بر باد خواهد داد. ان‌شاء‌الله که چنین باشد.

,

 

,

وحدت و انسجام ملی از مهم‏ ترین مؤلفه‏های قدرت نظام است

, وحدت و انسجام ملی از مهم‏ ترین مؤلفه‏های قدرت نظام است,

خطیب جمعه چناران به مهم‏ ترین مؤلفه‏های قدرت نظام اشاره کرد و تصریح کرد: بصیرت و هوشمندی، وحدت و انسجام ملی، تبعیت از ولایت و رهبری، مقاومت و ایستادگی، خودباوری و رویکرد اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و روحیه استکبارستیزی ازجمله مهم‏ ترین مؤلفه‏های قدرت نظام است که در دفاع از حقوق ملت، اساسی‏ ترین نقش را می‏تواند ایفا نماید.

,

وی ادامه داد: در زمانی که قدرتهای زورگو و استکباری با استفاده از حربه قدرت در صدد سلطه بر منابع ثروت کشورها و ملت‏ها می ‏باشند و در این راستا از هرگونه ظلم و تعدی دریغ نمی‏ نمایند، عنصر قدرت می تواند همواره به منزله پشتوانه‏ ای برای استیفای حقوق ملتها مطرح ‏باشد. چه آن ‏که قدرت و اقتدار ملی که متکی بر انسجام و یکپارچگی داخلی و استحکام مبانی مکتبی و ایستادگی بر استقلال و ارزشها و آرمانهای جامعه و انقلاب اسلامی است، در جهت عزتمندی و موفقیت‏های ملت ایران حرف اول را به ‏دنبال داشته است.

,

تاجی اظهار داشت: نمونه‏ای از این عزتمندی را در توفیقات هرچند نسبی مردم ایران در هما ورد هسته‌ای و جبهه دیپلماسی شاهد بوده و هستیم. اگرچه آنچه از رهگذر مذاکرات هسته ‌ای به دست آمده در حدی نبوده است که ذوق‏ زده گردیده و جشن‏های هسته ‌ای را منطقی جلوه بدهد اما در میان دنیای جنگل ‏گون امروز که گرگهای تیزدندان، حقوق ملتها را در پوشش ریا کارانه حقوق بشری و یا ائتلاف و مبارزه دروغین با تروریسم، با محوریت شیطان بزرگ آمریکا، پا یمال کرده و اندک پیشرفت علمی و فن ‏آوری را برای کشورهای جهان سومی برنمی ‏تابند، این میزان توفیق در عرصه مذاکرات هسته‌ ای را هم باید مغتنم شمرد و از تلاشهای خالصانه فرزندان شجاع و با ایمان ملت، ممنون و سپاسگزار بود.

,

وی ادامه داد: تحمیل پذیرش حق هسته‌ ای برای ملت ایران و تثبیت این حق از ناحیه قوم زیاده‏ خواهی که حتی چرخیدن یک عدد سانتریفیوژ نسل قدیم ما را تحمل نمی‏کردند و آرزوی بازکردن پیچ و مهره آن ‏را در سر می ‏پروراندند، به نوبه خود موفقیت قابل توجهی است که ضمن تضمین چرخیدن حدود 6000 سانتریفیوژ در پایگاه نطنز و فردو، ادامه حیات مجموعه آب سنگین اراک و در نهایت تحمل ایران اسلامی در باشگاه هسته ‌ای جهان را به‏ صورت رسمی به ‏دنبال داشته است و این موفقیتی است که باید در این شرایط حساس به خوبی آن ‏را پاس داشت.

,

 

,

خبرنگاران مجاهدان عرصه اطلاع رسانی اند

, خبرنگاران مجاهدان عرصه اطلاع رسانی اند,

خطیب جمعه چناران با تبریک روز خبرنگار به مجاهدان عرصه اطلاع رسانی اظهار داشت : در روزگاری که از آن به عصر اطلاعات و فن آوری نام می برند، قطعا نقش خبرنگار به عنوان ابزار اطلاع رسانی، نقشی حیاتی و انکار نشدنی دارد.

,

وی ادامه داد: در دنیای کنونی با وجود فن آوری های ارتباطیِ پیشرفته و متعدد در امر دست یابی سریع به اطلاعات و منابع مختلف و با وجود درگیری هایی که به طور آشکار در بیشتر نقاط این کره خاکی فراگیر شده، کسب اطلاعات صحیح و قابل اطمینان، تنها از راه خبرنگارانی درست کار شدنی است. خبرنگاران که از مهره های اساسی این مهم به شمار می آیند، باید با قبول خطرهای فراوان،به واقعیت مسأله پی ببرند و آن را به مردمان برسانند.

,

تاجی افزود: در دنیای کنونی که همگان سرگرم کار خویش اند و چندان به عملکرد حاکمان و نقد و بررسی آن ها توجه ندارند، این خبرنگاران رسانه ها هستند که با تیزهوشی ودقت، نقش واسطه بین مردم و مسئولان را ایفا می کنند. آن ها، از یک طرف درد دل مردم را می شنوند و به مقامات بالا انتقال می دهند، و از سوی دیگر، پاسخ های مسئولان را به آگاهی مردم می رسانند. نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه ها، از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسئولان یاری می رساند.

,

وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین ویژگی های خبرنگار، داشتن عشق و علاقه و قریحه خبرنگاری است؛ عنوان داشت: بر این اساس، کسی باید وارد عرصه جذّاب و در عین حال پر مخاطره خبرنگاری شود که ضمن داشتن این استعداد ذاتی، از هنر واژه گزینی، شمّ خبری، حوصله زیاد و نگاه موشکا فانه و دقیق نیز برخوردار باشد و با پرهیز از احساسات، بکوشد رویدادها را همان طور که اتفاق افتاده منتشر کند، نه آن طور که خود می خواسته اتفاق بیفتد.

,

 

,

جهاد دانشگاهی مرکب از دو کلمه است: جهاد و دانشگاه

, جهاد دانشگاهی مرکب از دو کلمه است, : جهاد و دانشگاه,

امام جمعه چناران بااشاره به سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی عنوان داشت : جهاد دانشگاهی نهادی برآمده از انقلاب اسلامی ایران است. نهادی که قرار است دو عنصر جهاد و دانشگاه را به هم پیوند بزند. این نهاد در پی پیروزی انقلاب اسلامی و برای اصلاح اوضاع علمی کشور در سال 1359 تأسیس شد و بعدها از نهادهای تابعه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

,

وی ادامه داد: از سالهای دهه شصت، رهبر معظم انقلاب اسلامی که آن زمان به‏ عنوان رئیس جمهور به نظام اسلامی خدمت می‏ کردند، توجه ویژه‏ ای به تلاش علمی در کشور و مجاهدت در این عرصه و به تبع آن به جهاد دانشگاهی به‏ عنوان یکی از نهادهای فعال در این زمینه داشتند.

,

تاجی تصریح کرد: جهاد در عرصه علمی یعنی بالاترین دستاوردهای علمی را در کنار برترین مراتب جهاد و تلاش در راه خدا با هم جمع کردن، از آرمان‏های نظام جمهوری اسلامی بوده و هست که به لطف خدای‏ متعال این نظام در تحقق بخش قابل توجهی از این آرمان موفق عمل کرده است. چنین آرمانی چیزی نیست که بر عهده یک نهاد خاص باشد و سایر ارکان نظام از آن فارغ باشند اما در عین این‏ که همه نهادهای علمی کشور و حتی همه نهادهای مرتبط با علم در کشور موظف به پی ‏گیری این هدف هستند، نهاد جهاد دانشگاهی به ‏عنوان یک مرکز نمونه در این زمینه تأسیس شده است که به لطف خدای متعال توانمندی خوبی نیز در این زمینه نشان داده است.

,

وی خاطر نشان کرد: از این جهت است که رهبر معظم انقلاب در بیان چیستی جهاد دانشگاهی فرموده‏اند: جهاد دانشگاهی مرکب از دو کلمه است: جهاد و دانشگاه؛ هم باید در آن جهاد باشد، هم باید متناسب با دانشگاه باشد. جهادی عمل کردن، مفهوم خاصی دارد. هرجور کاری، جهادی نیست.

,

امام جمعه چناران ادامه داد: مسأله مهم دیگری که رهبر معظم انقلاب بارها بر آن تأکید کرده‏اند آن است که سیاست زدگی در مراکز علمی مانند دانشگاه‏ها و جهاد دانشگاهی، مانند سم مهلکی است که روحیه علمی را نابود می‏کند. ایشان بارها و بارها ضمن تأکید بر دوری از حساسیت‏های غلط سیاسی، فرمودند: گرایشات مختلف سیاسی نبایستی مانعی برای انجام کار و وظایف و تعهدات اصلی باشد بلکه در راه هرچه بهتر کار کردن باید استفاده گردد. ایشان علاوه بر این به صراحت خاطرنشان ساخته ‏اند: «اگر می‏ خواهید جهاد دانشگاهی خوب کار کند و نیروهای انسانی را جذب نماید، شرطش این است که برادران در سطوح بالا، باید حساسیتهای غلط سیاسی را کنار بگذارند»

,

 

,

امام جعفرصادق (ع) هویت جامعه شیعه را حفظ کرد

, امام جعفرصادق (ع) هویت جامعه شیعه را حفظ کرد,

حجت الاسلام تاجی بااشاره به سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)بیان داشت : سیاست نخست امام صادق(ع) یک سیاست فرهنگی و در جهت پرورش اصحابی بود که از نظر فقهی و روایی از بنیان ‏گذاران تشیع جعفری به شمار آمده‏اند. تلاشهای سیاسی امام در برابر قدرت حاکمه در آن وضعیت، در محدوده اظهار نارضایی از حکومت موجود، عدم مشروعیت آن و ادعای امامت و رهبری اسلام در خانواده رسول خدا(ص) بود.

,

وی ادامه داد: از نظر امام صادق(ع) برای تعرض نظامی علیه حاکمیت، مقدمات لازم که مهم‏ ترینش کار فرهنگی بود مهیا نبود. برای اینکار به راه‏انداختن یک جریان شیعی فراگیر با اعتقاد به امامت، لازم بود تا بر اساس آن قیامی علیه حاکمیت آغاز و حصول به پیروزی از آن ممکن باشد وگرنه یک اقدام ساده و شتابزده، نه تنها دوام نمی ‏آورد بلکه فرصت‏ طلبان از آن بهره ‏برداری می‏ کردند. چنان ‏که در جریان حرکتی که زیدبن علی و پس از آن یحیی ابن زید در خراسان به آن دست زدند، بنی عباس بیشترین بهره را برده و در عمل، خود را به‏عنوان مصداق شعار «الرضا من آل محمد» تبلیغ کردند.

,

خطیب جمعه چناران تصریح کرد: اساسی ‏ترین نکته در مواجهه و کندوکاو بعد سیاسی فعالیتهای امام صادق(ع)، توجه به شیوه مبارزه‏ای است که حضرت متناسب با اوضاع زمان برگزیده بود. توجه به این موضوع می ‏فهماند که برخلاف تصور عمومی، حرکت امام صادق(ع) تنها در زمینه‏های علمی (با تمام وسعت و گستردگی آن) خلاصه نمی ‏شد، بلکه امام فعالیت سیاسی فراوانی داشت، ولی این بُعد حرکت امام، بر بسیاری از گویندگان و نویسندگان پوشیده مانده است.

,

وی تاکید کرد: در اصل، امام هویت جامعه شیعه را حفظ کرد و در برابر حاکمیت، امامت خود را بر این‏ جامعه استقرار بخشید و این خود عین سیاست و مبارزه بر ضد حکومت است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه