اخبار داغ

وزیرخارجه عربستان:

ایران باید با همسایگانش رفتار عادی درپیش بگیرد/ امیدوارم ایران سرعقل بیاید/ آرزوی تغییر رفتار ایران را برای باز کردن راه داریم

ایران باید با همسایگانش رفتار عادی درپیش بگیرد/ امیدوارم ایران سرعقل بیاید/ آرزوی تغییر رفتار ایران را برای باز کردن راه داریم
ایران باید به همان نسبت هم با کشورهای منطقه و همسایگانش رفتار عادی درپیش بگیرد،به همین دلیل می گویم که امیدوارم ایران سرعقل بیاید و این طبیعی است که ما آرزوی تغییر رفتار ایران را برای باز کردن راه به منظور برقراری بهترین روابط داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عادل الجبیر در کنفرانس خبری مشترک با فرانک والتر اشتاینمایر همتای المانی اش گفت : ما در گفتگوهای امروز به موضوعات مختلف از جمله سوریه ، عراق ، توافق هسته ای با ایران ، اوضاع یمن،مبارزه با تروریسم و راههای همکاری بین پادشاهی عربستان و آلمان پرداختیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی درباره موضوع سوریه گفت : در گفتگوهای امروز درباره اوضاع سوریه و اهمیت رسیدن به یک راه حل دیپلماتیک بر مبنای گفتگوهای ژنو یک پرداختیم که در ان بشار اسد هیچ نقشی ایفا نکند.

,

وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی مداخله جویانه درباره اوضاع سوریه خواستار برکناری بشار اسد از راس قدرت در این کشور شد.

,

وزیر خارجه عربستان افزود: عربستان سعودی خود را موظف می داند به ملت سوریه کمک کند وما با کشورهای دوست درباره این راهکارها صحبت می کنیم تا به تسهیل این دوران گذار و تغییر در سوریه کمک کنیم.

,

الجبیر با بیان اینکه امیدواریم مانع از فروپاشی همه نظام سوریه شویم گفت: برای ما مهم است که نهادهای حکومت سوریه را حفظ کنیم و مایل نیستیم هرج و مرج در سوریه اتفاق بیافتد،وی گفت :معتقدیم باید هر چه سریعتر بشار اسد از قدرت کنار برود و دراین صورت ما بیشتر قادر خواهیم بود نهادهای حکومتی سوریه را حفظ کنیم و این موضوعی است که ما انرا با دوستان مان مطرح می کنیم.

,

وی در پاسخ به سوالی درباه توافق ایران و پنج بعلاوه یک درباره موضوع هسته ای نیز گفت: انچه که رفتار و منش ایران را در منطقه شامل می شود موضوع مذاکرات با 5+1 نبود اما مذاکراتی میان کشورهای منطقه و دوستان متحد ما شامل امریکا ایتالیا فرانسه المان و کشورهای دیگر وجود دارد که معتقدند باید از نفوذ نقش افرینی ایران در عراق، سوریه و یمن یا کشورهای دیگر منطقه کاسته شود.

,

به گزارش پارسینه ، وزیر خارجه عربستان با اشاره به سفر مسئولان شورای همکاری خلیج فارس به کمپ دیوید افزود: در این دیدار رییس جمهور اوباما بر فشرده تر کردن همکاری های نظامی و امنیتی و اهمیت آن برای کاستن از نفود منفی ایران در منطقه تاکید کرد . ما درباره این موضوع کار می کنیم و به همین منظور هم کمیسیون هایی بین امریکا و شورای همکاری خلیج فارس تشکیل شده اند.

,

الجبیر همچنین درباره روابط با ایران نیز گفت: ما خیلی امیدواریم که با ایران ،کشور همسایه ما که تاریخی طولانی دارد و کشوری اسلامی است رابطه داشته باشیم و این روابط را در همه زمینه ها گسترش و تعمیق بدهیم،اما همه اینها به رفتار ایران در منطقه بستگی دارد.

,

وی افزود: ایران اگر می خواهد روابط عادی با کشور همسایه اش ( عربستان) داشته باشد باید به همان نسبت هم با کشورهای منطقه و همسایگانش رفتار عادی درپیش بگیرد،به همین دلیل می گویم که امیدوارم ایران سرعقل بیاید و این طبیعی است که ما آرزوی تغییر رفتار ایران را برای باز کردن راه به منظور برقراری بهترین روابط داشته باشیم.

,

وزیر خارجه عربستان درپایان گفت: اگر این تغییر به وجود نیاید فقط می توانیم به خدا و دوستان مان تکیه کنیم تا با این نفوذ مقابله کنیم.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه