اخبار داغ

در پی حکم پسر؛

سخنان اخیر خاندان «آیت‌الله» با طعم فتنه و توهین به نظام!

سخنان اخیر خاندان «آیت‌الله» با طعم فتنه و توهین به نظام!
این روزها خانواده «آیت‌الله»! را باید پر سر و صداترین خانواده ایرانی نامید که در پی زندانی شدن یکی از اعضایش آن هم به دلیل جرائم سیاسی و امنیتی، حرف‌هایی با طعم فتنه و توهین به نظام را بر زبان خود جاری کردند!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی کریمه، این روزها خانواده «آیت‌الله»! را باید پر سر و صداترین خانواده ایرانی نامید که در پی زندانی شدن یکی از اعضایش آن هم به دلیل جرائم سیاسی و امنیتی! حسابی گردوخاک به پا کرده و برای تخطئه حکم مقام قضائی کشور از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند...

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری تحلیلی کریمه،,

... اوایل فروردین ماه بود که حکم اولیه مهدی هاشمی صادر شد و در حالی که همگان منتظر اعتراض وی به حکم صادره بودند، علیزاده طباطبایی وکیل خانوادگی وی ابتدا از روشن نبودن موضع مهدی هاشمی در قبال اعتراض یا عدم اعتراض به رأی دادگاه اولیه خبر داد؛ اما پس از گذشت چند روز عنوان کرد که موکلش قصد ثبت اعتراض به حکم را ندارد و دادگاه را ناعادلانه می‌داند.

,

گفتنی است که اولین فردی که به این حکم واکنش نشان داد، متهم ردیف اول، «م. هـ» بود؛ وی بعد از انتشار خبر تائید حکمش در صفحه شخصی‌اش شعری کنایه‌آمیز را منتشر می‌کند و می‌نویسد: «ارباب حاجتیم و زبان سؤال نیست/ در حضرت کریم تمنا چه حاجت است /// محتاج قصه نیست گرت قصد خون ماست / چون رخت از آن توست به یغما چه حاجت است»

,

البته واکنش خانوادگی «آیت‌الله» به همین‌جا ختم نشد و چندی بعد فائزه هاشمی که خود سابقه سپری کردن دوران محکومیت در اوین را در کارنامه‌ فعالیت‌های سیاسی‌اش می‌بیند، به حکم برادر واکنش نشان داد.

,

, ,

وی در پاسخ به سؤال یک خبرنگار مبنی بر اینکه نظرتان درباره حکم مهدی هاشمی چیست، گفت: «به من گفتند در این مورد مصاحبه نکن تا ببینیم چه تصمیمی می‌گیرند!»

اما اظهارات جنجالی «عفت مرعشی» که فرزند را وادار به اعتراض به حکم اولیه کرده بود را باید «شاه‌بیت» واکنش‌ها به حکم «مهدی هاشمی» تلقی کرد!

,
,
, اما اظهارات جنجالی «عفت مرعشی» که فرزند را وادار به اعتراض به حکم اولیه کرده بود را باید «شاه‌بیت» واکنش‌ها به حکم «مهدی هاشمی» تلقی کرد!,

, ,

چرا که وی در اظهاراتی تعجب‌برانگیز، بی‌مهابا به قوه قضائیه می‌تازد و در پاسخ به این پرسش که «نظر شما درباره حکم مهدی هاشمی چیست؟» می‌گوید: «حکم آقای هاشمی یعنی تقلب، تقلب، پدرسوخته‌بازی؛ بروید و همین را بزنید. بروید بنویسید که خانم هاشمی گفت «پدرسوخته‌بازی بوده، حکمش پدرسوخته‌بازی بود و حکم نیست.»

,

البته هتاکی خاندان «آیت‌الله» مسبوق به سابقه است و اذهان ملت هیچ‌گاه فراموش نمی‌کند که دیگر دختر «آیت‌الله» در جریان رسیدگی به پرونده اتهاماتش با چه ادبیاتی خطاب به قوه قضائیه و مسئولان ارشد آن موضع‌گیری کرده بود.

,

فاطمه هاشمی در اواسط شهریور ۹۳، پس از پایان جلسه دادگاه در جمع خبرنگاران این‌گونه قوه قضائیه را آماج حملات خود قرار می‌دهد: «واقعاً باید با این دادگاه‌هایی که داریم به حال مردم گریه کرد؛ به نظر می‌رسد مملکت فقط برای لاریجانی‌ها است نه افراد دیگر.»

,

, ,

اما اواخر سال گذشته و پیش از آنکه حکم اولیه «مهدی» صادر شد، «هاشمی رفسنجانی» در گفت‌وگویی تفصیلی با روزنامه شرق به اتهامات فرزندش «مهدی» این‌گونه واکنش نشان داد: چون دادگاه علنی نیست، نمی‌توانم حرف‌های آنجا را بزنم؛ ولی ماحصلی که به من اطلاع داده شده، این است که این‌ها بدون هیچ دلیلی تعداد زیادی اتهام درست کرده بودند؛ مثلاً همین قضیه استات‌اویل قبلاً سه‌بار مطرح شده بود و هر سه‌بار گفتند که هیچ ردی از مهدی هاشمی در آن نیست و هیچ اسمی از مهدی هاشمی در قراردادی که عباس یزدان‌پناه بست، دیده نمی‌شود.

,

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه آقای اعلمی (نماینده مجلس) از اظهارات وزیر نفت درباره عدم اتهام مهدی در پرونده استات اویل قانع شده بود، استدلال کرد که فرزندش نقشی در این پرونده نداشته است؛ بقیه (اتهامات) هم عین همین‌ها بود؛ یعنی هیچ چیز نداشتند؛ تا به حال دادگاه دلیلی برای جرم مهدی پیدا نکرده است.

,

البته این اظهارات تند «هاشمی رفسنجانی» از سوی رییس دستگاه قضا بی‌پاسخ نماند و آیت‌الله آملی لاریجانی در واکنش به هاشمی رفسنجانی گفت: القای تبرئه یک متهم، سخنی خلاف و قابل‌پیگیری قضایی است.

,

خلاصه اینکه به هر ضرب‌وزوری که بود، مهدی هاشمی بیش از ۲۸ جلسه در دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه محاکمه شد و بعد از ماه‌ها جنجال بر سر محاکمه مهدی هاشمی، سرانجام  ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه روز 18 مردادماه، مهدی هاشمی به همراه خانواده و وکلای خود برای معرفی خود به زندان اوین آمد و پس از خداحافظی با خانواده‌اش وارد زندان شد.

,

در همین راستا فائزه هاشمی ضمن مصاحبه با سایت ضد نظام و معاند کلمه، گفت: این فشارها و اتهامات واهی به خانواده هاشمی با هدف تخریب آقای هاشمی صورت می‌گیرد که کاملاً نتیجه عکس خواهد داد!

,

فائزه در قسمت دیگری از سخنان خود از قول عفت مرعشی مدعی شده است که "انقلاب از اوین شروع شد و زندان‌ها و فشارها و کسانی که در زندان‌ها بودند عامل مهمی در شکل‌گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل” بنابراین تاریخ نشان داده که قطعاً هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت."

, "انقلاب از اوین شروع شد و زندان‌ها و فشارها و کسانی که در زندان‌ها بودند عامل مهمی در شکل‌گیری انقلاب داشت و حالا به همین شکل” بنابراین تاریخ نشان داده که قطعاً هیچ حکومتی با زندان کردن افراد پابرجا نمانده است و تمام این کارها نتیجه عکس درپی خواهد داشت.",

آری، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی که پیشتر در جریان فتنه 88 نظام را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود، این بار قوه قضاییه را به تقلب و پدرسوخته بازی در صدور حکم پسرش متهم کرد!

, آری، همسر اکبر هاشمی رفسنجانی که پیشتر در جریان فتنه 88 نظام را به تقلب در انتخابات متهم کرده بود، این بار قوه قضاییه را به تقلب و پدرسوخته بازی در صدور حکم پسرش متهم کرد!,

... وی با بدرقه محسن، یاسر و فاطمه هاشمی و مادرش عفت مرعشی جهت گذراندن دوره ۱۰ ساله حکم زندان خود به اوین آمده بود.

,

آقای هاشمی رفسنجانی در لحظه خداحافظی با فرزندش مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان اوین گفت: من به روشنی می‌بینم که انشاء الله به زودی سالم و بانشاط بیرون می‌آیید و وارد جامعه می‌شوید برای خدمت و خداوند اجر زحمات طولانی‌ات را فراموش نخواهد کرد؛ جامعه هم به حمدالله تاکنون متوجه شده و بیشتر متوجه خواهد شد که بر تو ظلم رفت.

,

, ,

در همین رابطه خبرگزاری فارس در گزارشی آورده است؛

,

روزنامه‌های اصلاح‌طلب، آرمان، ابتکار، شرق و آفتاب یزد با انتخاب تیترها و تصاویر احساسی و حماسی از این ماجرا، سعی کرده‌اند آن را به‌گونه‌ای روایت کنند که گویی یک قهرمان ملی به زندان افتاده است نه یک مجرم امنیتی!

,

, ,

, ,

نکته جالب‌توجه اینکه در این میان روزنامه آرمان که منتسب به خانواده هاشمی است هم برای این اتفاق سنگ تمام گذاشت و صفحه اصلی خود را به «آلبوم خانوادگی هاشمی» تبدیل کرد.

,

البته رسانه‌های اصلاح‌طلب بارها برخورد گزینشی خود با احکام قوه قضائیه را نشان داده‌اند؛ جایی که دستگاه قضا به پرونده اطرافیان رئیس‌جمهور سابق می‌پردازد آن‌ها هم‌زبان به تقدیر می‌چرخانند و جایی هم که منفعتشان در جنجال‌سازی باشد خبر ورود یک مجرم امنیتی را این‌گونه قهرمانانه روایت می‌کنند؛ چه آنکه مردم ایران مخالفت‌های گسترده و نقدهای لجام‌گسیخته دهه هفتاد این طیف به آیت‌الله هاشمی را از یاد نبرده‌اند که چطور وی را «عالی‌جناب سرخ‌پوش» لقب دادند.

,

و حال این‌گونه مدافع و حامی فرزند وی شده‌اند؛ فرزندی که امروز تاوان همراهی با جریانی را می‌دهد که بارها منفعت‌طلبی خود را در حمایت و مخالفت با یک فرد و جریان سیاسی در برهه‌های مختلف زمانی نشان داده‌اند.

,

همچنین مخاطبان در واکنش به صدور حکم و زندانی شدن مهدی هاشمی کامنت هایی را منتشر کردند که به شرح ذیل است:

,

رسول

,

خانم مرعشی بجای اینکه فحش و ناسزا بدهی بچه رو درست تربیت کن

,

صفر

,

آفرین بر دستگاه قضائی

,

علی طهرانی

,

درود بر قوه قضاییه

,

فاضل

,

درودبرشما که در این بلبشو هنوز به گفتن حقایق پایبندید.

,

ناشناس

,

فقط اعدام کردن این مجرم دل آقا امام زمان عج و دل ملت ایران رو شاد می‌کند.

,

سیامک

,

آفرین به قاطعیت قوه قضاییه محکومان هر شغل و مقامی دارند باید مجازات شوند.

,

علی

,

برو دزد بیت‌المال و بی‌غیرت سردسته فتنه 88 نوکر انگلیس خون جوانان نادان 88 و هزینه‌های وارده به کشور را باید آن دنیا جواب بدی اینجا نمیشه...

,

انتهای پیام/ج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه