اخبار داغ

اندر احوالات تورهای گردشگری ترکیه در پی نا آرامی های اخیر؛

ماجراجویی ایرانی هایی که برای رفتن به ترکیه صف می ببندند/ اگر می ترسید فعلا از سفر ترکیه چشم پوشی کنید!

ماجراجویی ایرانی هایی که برای رفتن به ترکیه صف می ببندند/ اگر می ترسید فعلا از سفر ترکیه چشم پوشی کنید!
در روزهای اخیر شاهد حوادث مختلفی برای مسافرین ایرانی در خاک ترکیه بودیم که این امر ما را وادار به پیگیری موضوع و جویا شدن واکنش مسئولین نمود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، در پی نا آرامی های ایجاد شده در ترکیه و حوادث اخیر برای اتوبوس مسافران ایرانی، قطار تهران-آنکارا، کامیون های ایرانی و هتک حرمت به مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول بر آن شدیم تا جویای وضعیت اخیر تورهای مسافرتی ترکیه شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, در پی نا آرامی های ایجاد شده در ترکیه و حوادث اخیر برای اتوبوس مسافران ایرانی، قطار تهران-آنکارا، کامیون های ایرانی و هتک حرمت به مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول بر آن شدیم تا جویای وضعیت اخیر تورهای مسافرتی ترکیه شویم.,

در ابتدای کار با چند آژانس مسافرتی مجری تورهای بین الملل گفتگو کرده و  وضعیت اخیر تورهای ترکیه جویا شدیم. ظاهرا محدودیتی برای تورهای ترکیه اعمالی نشده و صرفا توصیه می کنند مشتریان تور زمینی را انتخاب نکنند. بررسی ها نشان داد که هیچ بخشنامه رسمی نیز در این زمینه برای آژانس ها ابلاغ نشده است.

,

یکی از آژانس ها در سوال خبرنگار آناج مبنی بر اینکه از اتفاقات داخل ترکیه باخبر هستید گفت:"اگر می ترسید بهتر است از مسافرت چشم پوشی نمایید!"

,

 

,

اما برای گرفتن اطلاعات جزئی تر با تبریزی، مسئول انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان آذربایجانشرقی تماس گرفتیم:

,

آقای تبریزی وضعیت کنونی تورهای ترکیه به چه صورت است؟

, آقای تبریزی وضعیت کنونی تورهای ترکیه به چه صورت است؟, آقای تبریزی وضعیت کنونی تورهای ترکیه به چه صورت است؟,

به آژانس های مسافرتی گفتیم به هیچ وجه تور زمینی اجرا نکنند اما فعلا سازمان میراث فرهنگی و گردشگری هیچ بخش نامه ای در این مورد صادر نکرده است. در مورد تورهای زیارتی، سازمان حج در صورت بروز مشکل سریعا محدودیت ابلاغ می کند اما متاسفانه تا این لحظه در مورد ترکیه تصمیمی اتخاذ نشده است.

,

چرا مسئولین برای ایجاد محدودیت اقدامی نمی کنند؟

, چرا مسئولین برای ایجاد محدودیت اقدامی نمی کنند؟, چرا مسئولین برای ایجاد محدودیت اقدامی نمی کنند؟,

برخی بر این عقیده هستند که مشکلات موجود یک امر مقطعی است و اغلب تورها و پروازها از قبل برنامه ریزی شده اند و چون کنسل کردنشان تبعاتی به همراه دارد از لغوشان اجتناب می شود اما حتی پرواز به شهرهای ناامن هم باید کنسل شود.

,

اگر خدای ناکرده در ترکیه مشکلی برای مسافران ایرانی پیش بیاید؛ چه کسی باید پاسخگوست؟

, اگر خدای ناکرده در ترکیه مشکلی برای مسافران ایرانی پیش بیاید؛ چه کسی باید پاسخگوست؟, اگر خدای ناکرده در ترکیه مشکلی برای مسافران ایرانی پیش بیاید؛ چه کسی باید پاسخگوست؟,

برگزار کننده تور مسئول خواهد بود برای همین خود صاحبان آژانس باید جانب احتیاط را رعایت نمایند. خود هموطنان نیز وقتی اخبار ناآرامی های ترکیه به گوششان می رسد باید دوباره لزوم سفر خود به این کشور را ارزیابی کنند. در حد امکان مسافرت های غیر ضروری باید لغو شوند. هموطنان می توانند گزینه های دیگر و بهتری از جمله داخلی و خارجی را برای مسافرت های تفریحی خود انتخاب کنند. در حال حاضر برای مسافرت های هوایی احساس خطر نمی شود اما در صورت لزوم باید برای آن ها هم محدودیت هایی اعمال شود.

,

 در مورد هتک حرمت به مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول واکنشی صورت گرفته است؟

,  در مورد هتک حرمت به مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول واکنشی صورت گرفته است؟,  در مورد هتک حرمت به مسافران ایرانی در فرودگاه استانبول واکنشی صورت گرفته است؟,

یکی از مقصرین این امر شاید خودمان هستیم! وقتی اجازه می دهیم شرکت های هواپیمایی ترکیه بدون هیچ کنترلی فعالیت کنند و بلیط بی ارزش ترین پروازهای خودشان را با بیشترین قیمت بفروشند، در واقع این اجازه را می دهیم که هر کاری می خواهند بکنند. شرکت های هواپیمایی ترکیه در بهترین منطقه شهر دفتر می زنند و بلیط پروازساعت 4 شب به استانبول را که از کمترین ارزش برخوردار است و چیزی در حدود 700-800 هزار تومان است را به بیش از دوبرابر قیمت یعنی در حدود یک میلیون و 700 هزار می فروشند و هیچ مسئولی با این موضوع مقابله نمی کند. آقای استاندار و یا مدیر کل فرودگاه که مجوز کار را به این شرکت ها داده اند می توانند این امر را کاملا کنترل نمایند اما تا کنون هیچ پیگیری در این زمینه صورت نگرفته است. اخیرا هم شرکت های هواپیمایی ترکیه گروهبندی با عنوان A,B,C انجام داده اند که طبق این گروهبندی مسافرین اروپایی و مخصوص ترک در گروه A و سایر مسافرین ترک در گروه B قرار می گیرند. مسافرین ایرانی جایگاهشان در گروه C هست که پس از اتمام سایر مسافرین باید در صف بایستند و شماره صندلی دریافت کنند. البته ترک ها این مساله را نباید فراموش کنند که این ایران بود که باعث آبادی ترکیه شد. حرمت مسافر ایرانی، باید رعایت شود و در صوریت هر نوع هتک حرمت خود هموطنان نیز باید واکنش نشان دهند نه اینکه برای رفتن به ترکیه صف ببندند. هیچ فردی از هیچ کشوری این حق را ندارد که به یک شخص ایرانی توهین کند.

,

مسئولین چرا واکنش نشان نمی دهند؟

, مسئولین چرا واکنش نشان نمی دهند؟, مسئولین چرا واکنش نشان نمی دهند؟,

زمانی که مرز ایران با عراق، در جنگ عراق بسته شد، متاسفانه هموطنان از طرق غیرقانونی اقدام به مسافرت به عراق کردند و افراد زیادی دچار سانحه شدند و یا حتی کشته شدند که چون از طریق قانونی اقدام نکرده بودند مسئولین نمی توانستند هیچ گونه پیگیری داشته باشند و یا آماری از تلفات دریافت کنند. به نظر می رسد اگر مرز ترکیه نیز بسته شود همچین اتفاقی رخ خواهد داد. اصلا مردم باید این را در نظر بگیرند که چرا باید به ترکیه بروند در حالیکه ناامن است. برخی می گویند چیزی نمی شود اما بعد از هرگونه حادثه ای دیگر امکان جبران نخواهد بود.

,

آژانس های مسافرتی چرا مسئولانه عمل نمی کنند؟

, آژانس های مسافرتی چرا مسئولانه عمل نمی کنند؟, آژانس های مسافرتی چرا مسئولانه عمل نمی کنند؟,

وقتی استقبال است تور هم اجرا می شود. اما با وضعیت و شواهد موجود حاکی از بدتر شدن شرایط امنیتی است که باید برای آن تصمیمی اتخاذ گردد.

,

 

,

گفتنی است، پیگیری های آناج برای بررسی زوایای مختلف موضوع ادامه خواهد داشت.!

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه