اخبار داغ

امام جمعه موقت آبیک گفت:

استفاده از ظرفیت مساجد در بصیرت افزایی

استفاده از ظرفیت مساجد در بصیرت افزایی
امام جمعه موقت آبیک با تبریک به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: از ظرفیت های بالقوه مساجد در بصیرت افزایی مردم استفاده کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حجت الاسلام عبدالصمد رمضانی امام جمعه موقت شهر آبیک در گفت وگو با خبرنگار نگاه آبیک، به مناسبت روز جهانی مساجد، با اشاره به جنایت صهیونیست ها در به آتش کشیدن مسجد الاقصی اظهار داشت: دشمن تلاش های فراوانی را برای ضربه زدن به پایگاه مسجد دنبال می کند که خوشبختانه به جایی تا به امروز نرسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نگاه آبیک,

وی با اشاره به سخنان امام راحل و نیز با اشاره به این که انقلاب اسلامی از مساجد بنیانگذاری شده است، افزود: همانطور که امام راحل فرمودند، دشمن از مسجد می ترسد چرا که مسجد کامل ترین مکان فرهنگی و دینی به شمار می رود.

,

امام جماعت مسجد جامع شهر آبیک، با اشاره به این نکته که یکی از وظائف و رسالت های مهم مساجد در برهه حساس کنونی افزایش بصیرت افزایی است، ادامه داد: یکی از کارکردهای مهم و اساسی مسجد بصیرت افزایی و افزایش آگاهی مردم است و باید به این موضوع در وره اخیر توجه ویژه ای داشته باشیم.

,

این مسئول با اشاره به تلاش های دشمن برای نابودی دین اسلام، متذکر شد: امروز دشمنان اسلام از هر وسیله و ابزاری برای ضربه زدن به باورها و اعتقادات مردم ما استفاده می کند و اگر فرهنگ ما مسجدی شود، هرگز هجمه فرهنگی دهه های اخیر نمی تواند ما را منحرف کند زیرا هیچ مکانی به اندازه مسجد، جوان امروز را از این هجمه مصون نمی دارد.

,

 

,

حجت الاسلام رمضانی جذب جوانان و نوجوانان به مسجد را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و استفاده از برنامه های متنوع و جذاب زمینه حضور هر چه بیشتر جوانان را در مساجد فراهم کرد؛ باید برنامه های خود را طوری تنظیم کنیم که اداره بیشتر امور به دست جوانان باشد.

,

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در مساجد، ادامه داد: اگر مردم در مساجد حضور پیدا نکنند، شیک ترین و بهترین مسجد نیز نمی توان تأثیرگذار باشد اما اگر  همه اهل محل در مساجد حضور پیدا کنند و هر گوشه مسجد محل آموزشی از آموزه های دین بشود، عمده کارکرد مساجد ما فراهم خواهد شد.

,

امام جمعه موقت شهر آبیک، با بیان اینکه مسجد یکی از نمادهای اسلام در بحث اجتماعی شدن است، خاطرنشان کرد: برپایی نماز جماعت در مساجد یک نوع اجتماع انسان‌ها بوده که کارکردهای بسیاری دارد.

,

این مسئول با اشاره به گستردگی برنامه های اجرای در مساجد تصریح کرد: برپایی نماز عید سعید فطر، نماز عید قربان، نماز جمعه و حج از دیگر نمادهای اسلام برای اجتماعی شدن است.

,

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به اهمیت جماعت و اجرای کارهای مشارکتی و گروهی در دین اسلام، تأکید کرد: دست خداوند متعال و سبحان با جماعت است و دین مبین اسلام برای زندگی اجتماعی انسان‌ها برنامه‌ها و نمادهای بسیاری دارد.

,

امام جماعت مسجد جامع شهر آبیک در پایان با تأکید بر استفاده از نخبگان و نظارت کارشناسان برای رونق دادن به مساجد گفت: باید از نخبگان برای گسترش فعالیت های مسجد استفاده کرد و امروز برخی مناطق نظیر اهواز با استفاده از شیوه های نوین توانسته اند، جوانان زیادی را به مساجد جذب کرده و توطئه های دشمن را خنثی کند.

,

انتهای پیام/پ

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه