اخبار داغ

بزرگراه ساوه ـ بویین‌زهرا افتتاح شد

بزرگراه ساوه ـ بویین‌زهرا افتتاح شد
وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح بزرگراه ساوه به بویین‌زهرا گفت: پروژه بزرگراهی ساوه ـ بویین‌زهرا محوری است که قزوین را به بویین‌زهرا و از آنجا به ساوه و ساوه را سلفچکان متصل می‌کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، عباس آخوندی دقایقی پیش در مراسم افتتاح بزرگراه ساوه ـ بویین‌زهرا اظهار کرد: در هفته دولت طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی در حوزه مسکن، راه‌های زمینی، ریلی و دریایی و ... در استان‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تصریح کرد: در استان مرکزی نیز در حوزه‌های مختلف اقدامات موثری انجام شده که در حوزه ریلی فعالیت‌هایی نظیر ارتقای ایستگاهی، دو خطه کردن اراک ـ بروجرد، اراک ـ قم و اراک به خمین در حال طراحی است و در حوزه بزرگراهی نیز پروژه محور ساوه ـ بویین‌زهرا همزمان با هفته دولت مورد افتتاح قرار گرفت.

,

وزیر راه و شهرسازی بیان داشت: در حوزه هوایی نیز پروژه روشنایی فرودگاه اراک انجام شده است و همچنین تعداد زیادی مسکن مهر مورد بهره‌برداری و افتتاح قرار خواهد گرفت.

,

آخوندی گفت: برآورد می‌شود حدود 645 میلیارد تومان، اعتبار پروژه‌های افتتاح شده استان مرکزی باشد.

,

وی بیان کرد: پروژه بزرگراهی ساوه ـ بویین‌زهرا محوری است که قزوین را به بویین‌زهرا و از آنجا به ساوه و ساوه را سلفچکان متصل می‌کند، در واقع این محور، کریدور شمال به جنوب کشور است بدون اینکه ترافیک از کرج و تهران داشته باشیم.

,

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این کریدور بسیار مهم و در مقایسه با حمل و نقل حومه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار است.

,

آخوندی افزود: امروز 30 کیلومتر از این محور بین نوبران تا ساوه افتتاح شد که در این قطعه روزانه بیش از 14 هزار تردد وجود دارد.

,

وی ادامه داد: 14 کیلومتر از این محور باقی‌مانده که به بزرگراه ساوه ـ تهران متصل شویم که انتظار می‌رود تا آخر سال جاری به اتمام برسد، 35 کیلومتر از محور بویین‌زهرا تا این قطعه نیز باقی مانده که 18 کیلومتر آن زیرسازی شده که امیدواریم تا سال 95 به اتمام برسد، زیرا این محور یکی از شبکه‌های اصلی شمال به جنوب است.

,

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از محورهایی که امروز افتتاح می‌شود محور اراک به خمین به طول 20 کیلومتر است، همچنین محورهای کوچک دیگری با 8 تا 10 کیلومتر در دست افتتاح قرار دارد.

,

انتهای پیام/ض

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه