اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش خبرداد

آماده توزیع بیش از 30 میلیون کتاب درسی در سراسر کشور

آماده توزیع بیش از 30 میلیون کتاب درسی در سراسر کشور
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به توزیع کتاب‌های درسی در سراسر کشور گفت: امسال بیش از 30 میلیون کتاب درسی برای توزیع آماده شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از موج رسا, علی‌اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان با اشاره به آماده سازی مدارس برای آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امسال 30 میلیون کتاب در بین 13 میلیون دانش آموز در بیش از 105 مدرسه در سراسر کشور توزیع می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , موج رسا,

وی با اشاره بیش از یک میلیون معلم در مدارس کشور برای دانش آموزان تدریس می‌کنند٬ تصریح کرد: همه مدارس برای ورود دانش آموزان آماده و مهیا شده است.

,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مدارس پیش دبستانی گفت: سال گذشته تعداد دانش اموزان پیش دبستانی‌ها 14 درصد رشد کرده بود و نیز امیدواریم شاهد این رشد در کشور باشیم.

,

وی با اشاره به اعزام دانش آموزان برای راهیان نور بیان کرد: در سال جاری 650 هزار دانش آموز از استان‌های مختلف به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شدند تا دانش آموزان از نزدیک با جبهه‌های حق در برابر باطل را مشاهده کنند.

,

فانی به المپیاد‌های مختلف دانش آموزی برگزار شده ابراز کرد: جای خوشحالی دارد که دانش آموزان در سراسر کشورمان در المپیاد‌های مختلف مختلف جهانی رتبه‌های قابل قبولی را برای کشورمان به ارمغان آورده اند.

,

وی افزود: دانش آموزان کشورمان د المپیاد‌های زیست شناسی٬ فیزیک ٬ ریاضی رتبه‌های تک رقمی را برای کشورمان کسب کردند.

,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کمبودی به لحاظ تامین فضای آموزشی در کل کشور نداریم٬ بیان کرد: خوشبختانه همه این مشکل‌ها در سراسر کشور برطرف شده است.

,

وی با اشاره به اجرای طرح آیات منتخب قرآن کریم، گفت: با برگزاری این طرح دانش‎آموزان با قرآن بیشتر انس می‎یابند و همچنین  طرح امام‌شناسی از دیگر طرح‎های وزارتخانه بود تا دانش‎آموزان با سیره و زندگی ائمه اطهار(ع) آشنا شوند.

,

فانی با اشاره به اینکه برای نخستین‌بار طرح المپیاد درون مدرسه‎ای برای ۳.۵ میلیون دانش‎آموز با هدف ایجاد شادابی و تندرستی در دانش‎آموزان برگزار شد٬ افزود: سال آینده برای چهار میلیون دانش‎آموز برگزار می‎شود.

,

وی گفت: در سال تحصیلی گذشته بیش از ۴۰۶ هزار دانش‎آموز در مراکز شبانه‌روزی حضور داشتند که این امر سبب شد تا ایران به‌عنوان یکی از کشورهای موفق معرفی شود.

,

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۶۰ هزار دانش‎آموز اتباع بیگانه در سال گذشته از خدمات آموزش و پرورش کشور استفاده کردند٬ افزود: پیش ‏بینی می‎شود امسال ۵۰ هزار نفر اضافه شود.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه