اخبار داغ

وزیر آموزش و پرورش خبر داد

افزایش 2.1 درصدی بودجه آموزش و پرورش / تحصیل 2 میلیون دانش‌آموز در مدارس خیر‌ساز

افزایش 2.1 درصدی بودجه آموزش و پرورش / تحصیل 2 میلیون دانش‌آموز در مدارس خیر‌ساز
وزیر آموزش و پرورش گفت: طی دو سال گذشته بودجه آموزش و پرورش افزایش 2.1 درصدی داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا بله نقل از فارس، علی‌اصغر فانی عصر امروز در نشست مشترک با شورای آموزش و پرورش استان و روسای نواحی آموزشی استان زنجان اظهار داشت: شورای آموزش و پرورش در دولت یازدهم جایگاه خود را به صورت مطلوب یافته و با حضور استانداران و فرمانداران برگزار می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به اهمیت فراوان شورای آموزش و پرورش عنوان کرد: باید از ظرفیت‌‌ها و توان این شورا به صورت مطلوب استفاده شود.

,

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: با تشکیل شوراهای آموزش و پرورش می‌توان از امکانات محلی به صورت مطلوب استفاده کرد.

,

فانی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش مهم‌ترین دستگاه کشور است، اضافه کرد: این دستگاه گسترده‌ترین دستگاه کشور محسوب می‌شود.

,

وی با اشاره به اینکه 13 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور در حال تحصیل هستند، ادامه داد: یک میلیون همکار فرهنگی مسئولیت آموزش این تعداد دانش‌آموز را بر عهده دارند.

,

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 105 هزار مدرسه در کشور میزبان دانش‌آموزان هستند، خاطر‌نشان کرد: آموزش و پرورش در 750 منطقه آموزشی گسترده شده است.

,

فانی با اشاره به اینکه 40 میلیون نفر به صورت غیر مستقیم با نهاد آموزش و پرورش در ارتباط هستند، عنوان کرد: تصمیم گیری در آموزش و پرورش بر زندگی بخش قابل توجهی از کشور تاثیر می گذارد.

,

وی آموزش و پرورش را دستگاه تعیین کننده خواند و ادامه داد: منابع انسانی سال های آینده کشور هم اکنون در مدارس در حال آموزش هستند.

,

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده، دولت و آموزش و پرورش سه ضلع اصلی آموزش هستند، تصریح کرد: هزینه کردن در نهاد آموزش و پرورش هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری محسوب می‌شود.

,

فانی دانش آموزان را مهم‌ترین سرمایه های کشور خواند و اظهار کرد: نقش شورای آموزش و پرورش در هدایت این سرمایه منحصر به فرد است.

,

وی با بیان اینکه دغدغه ها در آموزش و پرورش تغییر یافته است، خاطر‌نشان کرد: در گذشته به آموزش و پرورش نگاه کمی و جذب حداکثری می‌شده است.

,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به حضور خوب خیرین در بحث مدرسه سازی اعلام کرد: 2 میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در مدارس خیر‌ساز تحصیل می‌کنند.

,

فانی از تلاش آموزش و پرورش برای ثبت فعالیت خیرین مدرسه ساز در یونسکو داد و افزود: 20 درصد از کلاس‌های درس کشور توسط خیرین احداث شده است.

,

وی با اشاره به وجود 520 هزار کلاس درس در کشور عنوان کرد: از این تعداد 490 هزار کلاس درس پس از انقلاب اسلامی احداث شده که نشانه نهضت علمی در جمهوری اسلامی است.

,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه با توجه به تغییرات امروز در آموزش و پرورش اظهار کرد: هم‌اکنون آموزش و پرورش کیفیت آموزشی را در دستور کار دارد.

,

فانی با اشاره به اینکه جمعیت دانش‌آموزی در کشور از 18 میلیون نفر در دهه‌های گذشته به 13 میلیون کاهش یافته است، عنوان کرد: فضاهای آموزشی در طی این مدت افزایش 1.5 برابری داشته است.

,

وی توجه به مدیریت تعالی در آموزش و پرورش را بسیار حیاتی خواند و افزود: آموزش و پرورش هم‌اکنون با فراوانی مشکلات مواجه است.

,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به شناسایی 750 مورد مشکل در آموزش و پرورش کشور اظهار کرد: پنج مورد از این مشکلات به عنوان مهم‌ترین آن‌ها انتخاب و راهبردی برای آن در نظر گرفته شده است.

,

فانی ساماندهی نیروهای انسانی را در آموزش و پرورش بسیار ضروری خواند و خاطر‌‌نشان کرد: با توجه به جمعیت یک میلیون همکاری فرهنگی شاهد تراکم و کاستی نیرو در برخی نواحی آموزشی هستیم.

,

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته ساماندهی نیروی انسانی با جدیت در حال پیگیری است، تصریح کرد: با وجود بازنشستگی 25 هزار نفر نیرو طی سال گذشته یک نفر نیرو هم به این نهاد اضافه نشده که ناشی از ساماندهی مناسب نیروها است.

,

وزیر آموزش و پرورش راهبرد بعدی آموزش و پرورش را افزایش مشارکت های مردمی خواند و اعلام کرد: باید از توان و ظرفیت نهادهای مختلف در آموزش و پرورش استفاده شود.

,

فانی با اشاره به ضرورت ارتقای مدیریت آموزشگاهی تاکید کرد: با مدیریت مناسب می‌توان از توان مدارس به صورت مطلوب استفاده کرد و از منابع انسانی و مالی استفاده صحیح شود.

,

وی از اختصاص 25 هزار میلیارد تومان بودجه برای آموزش و پرورش خبر داد و اعلام کرد: این میزان اعتبار به معنای سرانه 2 میلیون تومانی برای هر دانش‌آموز است.

,

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تمرکز در آموزش و پرورش بسیار زیاد است، اعلام کرد: تمرکز موجب کاهش خلاقیت می‌شود.

,

فانی از افزایش بودجه آموزش و پرورش در دولت یازدهم خبر داد و افزود: بودجه آموزش و پرورش در دولت دهم 9.1 درصد بود که طی دو سال گذشته با افزایش 2.1 درصدی به 11.2 درصد رسیده است.

,

وی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش در سال 84 میزان بودجه 15 درصد بوده است که در دولت نهم و دهم به 9.1 درصد رسیده اعلام کرد: این بودجه در طی دو سال گذشته مجددا افزایش یافته است.

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه