اخبار داغ

مدیرکل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست متذکر شد؛

استفاده از گیاهان دائمی پهن برگ در کاهش آلودگی هوا مؤثر است

استفاده از گیاهان دائمی پهن برگ در کاهش آلودگی هوا مؤثر است
مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای کاهش میزان آلودگی هوا در شهرهای آلوده گیاهان دائمی پهن برگ نسبت به سوزنی برگ در اولویت هستند به این دلیل که فتوسنتز بیشتری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، دکتر محمدجواد سروش در گفت‌وگو با خبرنگار سینا درباره نوع پوشش گیاهی در شهرها برای کاهش آلودگی هوا گفت: در ابتدا باید آلودگی ایجاد شده را مدیریت کنیم و اجازه شیوع آن را ندهیم به این دلیل که به واسطه ایجاد آلودگی آسیب خواهیم دید.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت موجود و میزان آلودگی هوا باید سرانه پوشش سبز را افزایش دهیم به این دلیل که گیاهان سبز عامل جذب CO2(مونواکسیدکربن) هستند و هر چقدر پوشش سبز و متناسب داشته باشیم می‌توان آلودگی را مدیریت کرد.

سروش با بیان این‌که باید به کارگیری سوخت‌های مناسب در کارخانه‌ها، انواع موتورسیکلت‌ها و سوخت‌های فسیلی مدیریت شود، تأکید کرد: این موضوع می‌تواند ما را به سمت فضای شهری سالم پیش ببرد.

مدیر کل دفتر آب و خاک سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: یکی از موضوعات اساسی در سلامت محیط زیست این است که یک دستگاه و یک سازمان نباید به تنهایی متولی باشد؛ نظارت عالی با دستگاه محیط زیست است اما تک تک انسان‌ها، سازمان‌های دولتی و خصوصی، شرکت‌های مردم نهاد، N.G.O و هر فردی که در جامعه نفس می‌کشد در قبال سالم‌سازی جامعه نقش دارد.

افزایش سلامت همگانی با هم افزایی در حوزه محیط زیست
وی با اشاره به این‌که موفقیت ما در گسترش سلامت و کاهش آلودگی در گرو کار دسته جمعی است، بیان کرد: هنر ما این است که هم افزایی داشته باشیم در این حالت به نتیجه خواهیم رسید اگر هر ارگانی به دنبال کار خود باشد موفق نخواهیم شد.

سروش درباره نوع پوشش سبز در شهرهای آلوده اظهار کرد: هرچه گیاه فتوسنتز بیشتری داشته باشد کارآمدتر است؛ در این حالت گیاهان پهن برگ نسبت به سوزنی برگ در اولویت هستند به این دلیل که فتوسنتز بیشتری دارند پس پوشش گیاهان دائمی پهن برگ برای کاهش آلودگی در اولویت هستند.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا، , سینا,
,
,
,
,
,
,
,
, افزایش سلامت همگانی با هم افزایی در حوزه محیط زیست,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه