اخبار داغ

تولید سالیانه 16 هزار تن خرما در مهرستان

تولید سالیانه 16 هزار تن خرما در مهرستان
مدیر جهاد کشاورزی مهرستان از تولید متوسط سالیانه 16 هزار تن انواع خرما در این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از با مهرستان، مدیر جهاد کشاورزی مهرستان با بیان این که این شهرستان 10 هزار و 349 هکتار اراضی قابل کشت زراعی و باغی دارد، گفت: از این مقدار 5 هزار و 700 هکتار به کشت محصولات زراعی و 4 هزار و 700 هکتار به انواع باغات اختصاص دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سعید نارویی با اشاره به این که باغات این شهرستان به خرما، انگور و انار اختصاص دارد خاطر نشان کرد: متوسط تولید انواع خرما در این شهرستان سالانه 16 هزار تن است و بیش از 90 درصد خرمای تولیدی این شهرستان از مرغوبترین نوع خرما و مضافتی است.

,

وی در ادامه افزود: در شهرستان 6 واحد سردخانه با ظرفیت 7 هزار و 200 تن فعالیت دارند و کشاورزان خرمای تولیدی خود را در این سرد خانه ها نگهداری می کنند.

,

وی در ادامه به فعالیت های دامداری در مهرستان اشاره کرد و با بیان این که 75 هزار راس دام سبک و 3 هزار راس دام سنگین در شهرستان وجود دارد افزود: مرغداری های فعال شهرستان نیز 6 واحد با ظرفیت 110 هزار قطعه در هر دوره است.

,

نارویی افزود: در شهرستان مهرستان استعداد کافی برای رونق باغداری وجود دارد و این به دلیل قرار گرفتن اراضی کشاورزی در کنار رودخانه هاست.

,

وی تصصریح کرد: با توجه به اینکه شغل اصلی مردم این شهرستان کشاورزی می باشد، همواره بعنوان یکی از شهرستان های پیشرو در فعالیتهای مختلف زراعی، باغی و دامپروری شناخته شده است.

,

نارویی تصریح کرد: با توجه به اشتغالزایی پایداری که فعالیت های کشاورزی و دامداری به همراه دارد مدیران و مسئولان جهاد کشاورزی باید سیاست های تشویقی برای ترغیب و حمایت کشاورزان در نظر بگیرند تا بدین ترتیب شاهد رونق اقتصادی و توسعه کشاورزی در شهرستان باشیم.

,

وی با بیان وجود منابع آبی و خاکی مناسب در مهرستان خاطر نشان کرد: با توجه ویژه به بخش کشاورزی و برنامه ریزی و مدیریت بهینه آب های سطحی و زیرزمینی می توانیم گامی موثر در رونق و شکوفایی بخش کشاورزی برداریم.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه