اخبار داغ

واکنش سرپرست باشگاه پرسپولیس به اعلام شماره حساب

واکنش سرپرست باشگاه پرسپولیس به اعلام شماره حساب
سرپرست باشگاه پرسپولیس گفت: اعلام شماره حساب روی سایت باشگاه برای کمک هواداران به تیم پرسپولیس یک رفتار خودجوش بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناعلی اکبر طاهری ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران در مورد شرایط باشگاه پرسپولیس و نداشتن اسپانسر، گفت: در مورد حامی مالی باید بگویم باید بتوانیم از شرایط بالقوه باشگاه در جذب منابع مالی باید استفاده کنیم. این کار یا به صورت مجزا خواهد بود یا به صورت یک بسته کامل. فصل قبل این تجربه بسته کامل را داشتیم که با مشکلاتی روبرو بود در کل بسته کامل خیلی خوب است چرا که می‌توان برای آن برنامه‌ریزی کرد. گرفتن اسپانسر به صورت مجزا به این شکل است که بخواهیم پیراهن یا مکان‌های تمرین را هر با کسی بدهیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: افرادی برای گرفتن اسپانسری جلو آمدند اما این اتفاقات نهایی نشد. اکنون با 2 گروه این مذاکرات را انجام می‌دهیم.

,

وی افزود: ما اکنون بیشتر روی سیستم هواداری فکر می‌کنیم و تا چند روز آینده این مسئله نهایی می‌شود. در کنار آن باید برنامه‌ای برای تسهیل درآمد از طریق اسپانسر داشته باشیم تا از این دو طریق بتوانیم کل هزینه‌های باشگاه را تامین کنیم.

,

طاهری در ادامه عنوان کرد: با دو اسپانسر صحبت کردیم تا کار را نهایی کنیم ولی در بحث حامی مالی دچار مشکل شدیم. وضعیت به این شکل نیست که کارمان را در همین شرایط ادامه دهیم. هیأت مدیره برای حل این مسائل فکر می‌کند و دنبال راه‌حل هستیم.

,

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه اعضای هیأت مدیره از مطرح شدن بحث کمک مالی اظهار بی‌اطلاعی کردند خاطرنشان کرد: چندین ماه در مورد این موضوع توضیح دادم. در خیلی از باشگاه‌های دنیا حرکت‌های هواداری انجام می‌شود به طور مثال گفتیم اگر هر هوادار 5 هزار تومان بدهد شاید اصلا نیازی به حامی مالی نداشته باشیم. در هیأت مدیره جعفر کاشانی مثال‌هایی در این ارتباط بیان کرد. این حرکت بر اساس تعاملی است که بین هوادار و باشگاه وجود دارد و هواداران به طور خودجوش این بحث را راه انداختند تا این کمک انجام شود.

,

طاهری در ادامه خاطرنشان کرد:در بازی مقابل فولاد این کمک به باشگاه به صورت خرید بلیت‌ها انجام شد. باشگاه بخشی از هوادارانش عوام و بخشی دیگر خواص هستند. افرادی که خواص هستند دوست دارند به باشگاه کمک کنند ولو به مقدار کم. این حرکت کمک مالی هم از سوی هواداران به راه افتاده است.

,

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در مورد کمک مالی هواداران به باشگاه‌ها از طریق گرفتن سهام است و کسانی که پول می‌دهند در باشگاه سهم دارند و شاید این نحوه کمک به شکل صدقه شود، گفت: شاید این مطالب عوارضی داشته باشد ولی این حرکت رسمی نیست. این تجمع را هواداران و کانون هواداران باشگاه به راه انداختند باید فضا را به سمتی ببریم که ببینیم باشگاه‌های توسعه یافته چه الگویی داشتند. در دوره‌ای که AFC برای مدیران باشگاه‌های حاضر در لیگ قهرمانان گذاشت،مدیران باشگاه اورتون در رابطه با مسائل بازاریابی توضیحاتی دادند. همچنین در این جلسه اعلام می‌شد سازمان لیگ به فکر بالا بردن درآمد باشگاه‌هاست و راهکارهای آموزشی را دائم به باشگاه ارائه می‌کند.

,

سرپرست باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: ما در مورد نحوه کمک هواداران از آنها سؤال کردیم و گفتیم آیا آنها در مسائل تیم تصمیم‌‌گیری می‌کنند، که آنها گفتند هواداران به هیچ وجه در این موارد ورود نمی‌کنند. حتی برای برخی بازیکنان اسپانسرهای خاصی وجود دارد که به هیچ وجه آن اسپانسرها در مسائل تیم وارد نمی‌شود. شاید از این حرکت سوء برداشت شود اما ما باید کمک کنییم این مسائل ایجاد نشود.

,

وی درخصوص اعلام شدن شماره حساب باشگاه از طریق سایت، خاطرنشان کرد: این کار یک حرکت خودجوش بود؛ چیزی از قبل مصوب نشده بود. دوستان شماره حساب را از بخش مالی باشگاه گرفته‌اند و خودشان اعلام کرد‌ه‌اند.

,

وی ادامه داد: در گذشته هم برخی‌ها اعلام کرده بودند که می‌توانند به باشگاه کمک کنند و من هم استقبال کردم. مسئولان هم اعلام کردند که این موضوع باید از طریق باشگاه سیر قانونی خود را طی کند. یک نفر، یک اقدامی انجام داده است و حالا نمی‌دانم برخی‌ها با پرسیدن برخی سوالات می‌خواهند به چه موضوعی برسند. مگر باشگاه در گذشته از برخی اشخاص کمک نمی‌گرفت؟

,

سرپرست باشگاه پرسپولیس درمورد اینکه آیا اجرای این طرح مثبت بوده یا خیر و اینکه آیا زیر ساخت‌ها برای اجرای آن فراهم بود، تصریح کرد: دقیقاً در جریان نیستم که اجرای این طرح چه عوایدی داشت. درمورد زیر ساخت‌ها هم باید تاکید کنم که این کار یک حرکت خودجوش بود.

,

طاهری در پاسخ به این سوال که آیا انجام این کار یعنی باشگاه در جذب اسپانسر ناکام بوده است یا خیر، عنوان کرد: پیراهن تیم تبلیغ دارد. اگر زیر ساخت‌ها آماده نباشد چگونه باید هزینه‌های میلیاردی باشگاه را تامین کنیم؟ بحث کم آوردن و ناکام بودن مطرح نیست، بلکه ما دنبال برخی موارد دیگر هستیم تا کارهای خود را از مجاری قانونی انجام دهیم. شاید بازهم برخی‌ها بخواهند برخی سکوهای ورزشگاه را برای بازی‌های بعدی پرسپولیس خریداری کنند تا تماشاگران به صورت رایگان به ورزشگاه بیایند و ما مشکلی با این موضوع نداریم.

,

طاهری در مورد گلایه‌های که از سوی برخی از اعضای باشگاه مطرح می‌شود،‌گفت: همه افرادی که در باشگاه هستند از رده پشتیبانی تا بازیکن و فنی و مدیران همه عضو این باشگاه هستند و تعریف شان این است که طبق دستوری که هیأت مدیره تعریف می‌کند باید عمل کنند و همه باید به این منشور باشگاه احترام بگذارند و اجازه ندارند که مسائل را در بیرون مطرح کنند. اکنون در بخش حقوقی ما چه در بخش داخلی و چه بین‌الملل پرونده‌های زیادی داریم که باید آنها را به جای مطرح کردن در رسانه‌ها در هیأت مدیره مطرح کنند. مسائل حقوقی و آموزشی داریم. هیچ کدام از این مسائل نباید به بیرون از باشگاه منتقل شود زیرا این اتفاق باعث حاشیه‌سازی می‌شود و هیأت مدیره و کمیته انضباطی باشگاه این مسئله رانمی‌پذیرد. مسائل باشگاه باید در داخل باشگاه باشد البته شما که بیرون از باشگاه هستید می‌توانید اظهارنظر کنید اما مسائل داخلی باشگاه را ما در داخل باشگاه حل کنیم.اکنون به شدت نگران پرونده‌های بین‌المللی هستیم. البته این تازه بخش کوچکی از این نگرانی‌هاست.

,

طاهری در مورد اینکه گفته می‌شود قنبرپور مربی پرسپولیس قرارداد 400 میلیون تومانی دارد،‌گفت: من به دنبال پاسخ دادن به شنیده‌ها نیستم و از اینکه در مورد شنیده‌ها حرف بزنم پرهیز می‌کنم زیرا مستند نیست و فقط باعث دامن زدن به آنها می‌شود. هر اختیاری که هیأت مدیره به من داده قانونی بوده و من طبق آن عمل کرده‌ام. فصل گذشته برخی بازیکنان دو قرارداد داشتند که یکی را باطل کرده‌ایم زیرا خلاف قانون بود. هر چه هیأت مدیره مصوب کند من حتما آن را رعایت می‌کنم.

,

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه برخی هواداران خاص مثل حسین هدایتی صحبت از خرید بلیت برای باشگاه کرده بود و از جانب شما پاسخ‌هایی به آنها داده شد و بعدها گفته شد که رابطه طاهری و هدایتی خوب است و منظور او عبدی بوده، گفت: این مسئله چون مستند شده و دیگر بحث شنیده‌ها نیست پاسخ می‌دهم. البته من چند بار در مورد این مطلب صحبت کرده‌ام اما دوباره آن را خدمت شما عرض می‌کنم. روزی آقای تاج بامن صحبت کرد و گفت که هدایتی به سازمان لیگ آمده تا بلیت‌های بازی پرسپولیس و ذوب‌آهن را بخرد و این مسابقه را رایگان اعلام کند. من به آنها گفتم باید از طریق باشگاه اقدام کنند و باشگاه درخواست خرید بلیت را به ما بدهد.

,

وی ادامه داد:‌تماسی حاصل نشد تا ظهر جمعه که گفته شد خبیری با من تماس گرفته و من جواب ندادم. اما چون یکی دو عبارت خلاف واقع بود من دلگیر شدم و از طریق خبیری با هدایتی تماس گرفتم و گفتم که این صحبت‌ها بین من و شما مطرح شود، خوب نیست. ارتباط من با هدایتی از قدیم بوده و بعدها هم خبیری صحبت کرد و گفت تماسی با من نگرفته است.

,

وی افزود: از عزیزان می‌خواهم هر کس که می‌تواند برای کمک جلو بیاید. جعفر کاشانی همیشه می‌گوید خواص باید به تیمشان کمک کنند که در این شرایط از آن‌ها ممنون می‌شویم.

,

سرپرست باشگاه پرسپولیس در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش 20 درصد پول قرارداد بازیکنان استقلال را پرداخت کرده در حالی که اسپانسر این تیم تنها 500 میلیون تومان پول داده است تصریح کرد: نمی‌توانیم گناه کسی را بشوییم. اگر این مسئله مطرح بود را می‌گفتم با بهرام افشارزاده صحبت کردم آن‌ها همچنان عدد بالایی از فصل قبل بدهی دارند که این مبلغ بیش از مبلغ ما است. متاسفانه وزارت ورزش محلی برای کمک به باشگاه‌ها ندارد باید ردیفی در بودجه مشخص شود تا آن‌ها بتوانند به ما پول بدهند. اگر این ردیف را مشخص می‌کردیم می‌توانستیم از وزارت ورزش پول بگیریم ولی چنین ردیفی موجود نیست و ‌آن‌ها نمی‌توانند یک ریال را خارج از چیزی که مشخص شده از بودجه هزینه کنند.

,

طاهری در مورد اینکه نصرالله سجادی به چه دلیلی اعلام کرد پرسپولیس و استقلال مشکل بودجه نخواهند داشت عنوان کرد: امیدواریم این مسئله قانونی حل شود تا وزارت ورزش بتواند به ما کمک مالی کند این هم همان مسئله‌ای است که گفتم مانع از انجام کمک مالی به ما می‌شود.

,

وی در مورد حمایتی که در 4 هفته ابتدایی از پرسپولیس شد تصریح کرد: من کل اعضای هیات مدیره و کمیته فنی همیشه بر این باور بودیم که بازیکنان، کادر فنی و تیم خوبی داریم خدا را شکر این مسئله نتیجه داد و امیدوارم این روند تداوم داشته باشد.

,

سرپرست پرسپولیس در ارتباط با اینکه آیا به پشتوانه کمک مالی حمیدرضا سیاسی او به عنوان سرپرست پرسپولیس انتخاب شد گفت: هیات مدیره در اداره هر شرکتی مکلف است. بنده اگر مدیر اجرایی هم شوم تابع یکسری قوانین و مقررات هستم و این طور نیست که هر کاری خواستم بکنم، اما اگر کسی به باشگاه کمک کند از این کار استقبال می‌کنیم اما این طور نیست که هیات مدیره با هدف تامین هزینه از مکانی انتخاب شده باشد.

,

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه برانکو امروز اعلام کرده که پیشنهاد خارجی داشته اما آن‌ها را رد کرده است، به نظر شما مشکلات مالی چه زمانی حل خواهد شد گفت: مشکلات مالی حل می‌شود، از طریق اسپانسری که جذب کنیم. همچنین کمک‌هایی که قرار است از وزارت ورزش بگیریم در آینده‌ای نزدیک شروع به پرداخت پول‌ها می‌کنیم. اما باید بدانید که ما یک فصل پیش رو داریم که باید هزینه‌ها را مدیریت کنیم. معوقاتی داریم که بیش از همه چیز بر روی باشگاه سایه انداخته و پرداخت این معوقات مهم است.

,

وی در مورد اینکه زمان علی دایی نیز مدیران باشگاه همین گونه خونسرد صحبت می‌کردند اما کار به اعتصاب کشیده شد و ما چه فکری کرده‌اید که بازیکنان اعتصاب نکنند گفت: ما به دنبال این مسئله هستیم که مسائل هر چه زودتر حل شود و خدایی نکرده کار به اینجاها کشیده نشود. یک فصل را پیش رو داریم و مشکلات مالی و حقوقی ومعوقات را هم داریم که باید آن‌ها را مدیریت کنیم. کار بسیار سختی است.

,

طاهری در مورد اینکه مدیران عامل سابق پرسپولیس خیلی راحت اسپانسر جذب می‌کردند اما شما نمی‌توانید یک اسپانسر جذب کنید گفت: چرا چنین چیزی می‌پرسید؟ معوقاتی که باشگاه دارد مربوط به یکی دو سال گذشته نیست اگر شرایط این گونه بود که شما گفتید تراز مالی باشگاه باید مثبت باشد اما اکنون تراز مالی باشگاه منفی است.

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه