اخبار داغ

سخنرانی سردارسلیمانی در مجلس‌خبرگان

سخنرانی سردارسلیمانی در مجلس‌خبرگان
عضو مجلس خبرگان رهبری در مورد گزارش سرلشگر سلیمانی در اجلاس مجلس خبرگان، گفت:سردار سلیمانی تاکید کرد که آمریکا در تمام راهبردهایش در منطقه شکست خورده است و عامل شکست آمریکا نیز انقلاب اسلامی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  آیت‌الله محسن حیدری عضو مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد حضور سرلشگر سلیمانی فرمانده نیروی قدس در اجلاسیه امروز مجلس خبرگان، گفت: مدعو اول جلسه مجلس خبرگان، سردار سلیمانی بود و ایشان عمدتاً در چندین محور گزارشی را از وضعیت منطقه به اعضای خبرگان ارائه کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: محور اول در رابطه با راهبردهای آمریکا در منطقه خاورمیانه در غرب آسیا بود که بیشترین حضور نظامی و دیپلماتیک را در این منطقه داشته و دارد و سردار سلیمانی تاکید کرد که آمریکا در تمام راهبردهایش در منطقه شکست خورده است و عامل شکست راهبردهای آمریکا در منطقه نیز انقلاب اسلامی ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: سردار سلیمانی گفت که آمریکا به دلیل شکست پروژه‌هایش در لبنان، فلسطین، یمن، عراق و جاهای دیگر نشانه شکست آمریکا از ایران است.

آیت‌الله حیدری معیار دوستی و دشمنی با آمریکا را از دیگر موضوعات مطرح شده از سوی سردار سلیمانی عنوان کرد و تصریح کرد: سردار سلیمانی گفت تثبیت رژیم صهیونیستی، معیار آمریکا برای دوستی و دشمنی با یک کشور در منطقه است. هر کس به همان اندازه که با رژیم صهیونیستی دوست است و به آن کمک می‌کند، به همان نسبت نیز آمریکا به آن کشور کمک می‌کند و هر کس که با رژیم صهیونیستی رابطه منفی و دشمنی داشته باشد، به همان نسبت نیز آمریکا با او دشمنی دارد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی به عنوان نمونه سوریه را مطرح کرد و گفت حکومت بشار اسد به دلیل آنکه محور مقاومت است، مورد فشار آمریکا است و برای از بین بردن بشار اسد تلاش می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به گفته سردار سلیمانی برخی از کشورها هنوز معیار دوستی و دشمنی آمریکا را نشناخته‌اند، گفت: اشتباهی که حضرات فلسطینی‌ها کردند، از همین جا ناشی می‌شود که معیار آمریکا برای دوستی و دشمنی را نشناخته‌اند.

آیت‌الله حیدری قضایای یمن را از دیگر محورهای گزارش سردار سلیمانی برشمرد و گفت: سردار سلیمانی با اشاره به جریان شکل‌گیری جنبش انصارالله در یمن گفت که اعتراضات این جنبش به تحریک عربستان بوده و ایران هیچ نقشی در تحریک نداشته و اتفاقاً نسبت به تشویق انصارالله به تفاهم و ورود در مذاکره، نقش مثبت ایفا کرده است.

وی افزود: سردار سلیمانی گفت در اثر تشویق انصارالله به سمت گفتگو و مذاکره، انصارالله توانست اکثریت یمن را با خود همراه کند و این قدرتی که پیدا کرده است برای عربستان قابل قبول نبود لذا این جنگ بی‌سابقه را علیه مردم یمن به راه انداخت.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سردار سلیمانی تاکید کرد که عربستان تصور می‌کرد که این جنگ چند روزه تمام می‌شود، اما شش ماه به طول انجامید و در این مدت شاهد بودیم که ۴۰ هزار سورتی هواپیمای سعودی بر آسمان یمن پرواز داشته اند و این جنگی که عربستان علیه انصارالله کرد، چندین برابر جنگی است که آمریکا علیه طالبان کرد که طالبان بیشتر از ۲۰ روز نتوانست دوام بیاورد، اما انصارالله نه تنها دچار فروپاشی نشد، بلکه روز به روز بر قدرتش افزوده‌تر شد.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی تاکید کرد که آمریکا موافق جنگ عربستان به یمن است، گفت: به گفته سردار سلیمانی چه عربستان شکست بخورد و یا پیروز شود، برد با آمریکاست، به دلیل آنکه اگر پیروز شود که یک پیروزی مقابل محور مقاومت محسوب می‌شود و اگر عربستان نیز شکست بخورد، برای خروج از شکست، احساس نیازش به آمریکا بیشتر می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سردار سلیمانی حفظ نیاز کشورهای اسلامی به آمریکا را یکی از راهبردهای آمریکا در منطقه برشمرد و تاکید کرد از این رو آمریکا نه تنها داعش را منهدم نکرد، بلکه نمی‌خواهد آن را از بین ببرد.

وی خاطرنشان کرد: در پایان نیز سردار سلیمانی با ارائه تحلیلی از عراق، به سئوال اعضای خبرگان در مسائل مختلف منطقه پاسخ داد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه