اخبار داغ

کمک "آشنا" به آمریکایی‌ها در ماجرای لانه جاسوسی/"رابطه شکم‌سیری دولتی‌ها" با حمله به هدفمندی و مسکن مهر

کمک "آشنا" به آمریکایی‌ها در ماجرای لانه جاسوسی/"رابطه شکم‌سیری دولتی‌ها" با حمله به هدفمندی و مسکن مهر
همه مشاورین روحانی؛ از کسی که پرونده قضایی دارد تا فرد فحاش به راننده تاکسی ها/شباهت های ترکمانچای با توافق نامه ... و ...
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ندای انقلاب،‌ حمید بقایی معاون اجرایی احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان  به اظهارات اخیر حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور پیرامون نقد سیاست ها و برنامه های دولت احمدی نژاد، در حوزه سیاست داخلی نظیر قانون هدفمندی یارانه ها و مسکن مهر، و نیز سیاست خارجی او همچون طرح بحث هولوکاست و ... پاسخ گفت که در ادامه متن مکتوب پاسخ های "بقایی" به "آشنا" را از نظرتان می گذرانید:

** همه مشاورین روحانی از دید بقایی؛ از کسی که پرونده قضایی دارد تا فرد فحاش به راننده تاکسی ها

سوال: آقای حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور اخیراً در مصاحبه ای با ماهنامه اصلاح طلب «اندیشه پویا» مطالبی را در نقد دولت گذشته، سیاست های آقای احمدی نژاد و مسائل مختلف کشور مطرح کرده اند. نظر شما در این باره چیست؟

بقایی: مصاحبه ایشان از این جهت که تفکرات، سطح دانش و شیوه تحلیلی مشاورین دولت را برای مردم آشکار می کند قابل توجه است. به قول معروف، «تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد». فقط به رویه مشاورین آقای روحانی توجه کنید: یکی از این مشاورین دایماً در حال فحاشی و تهمت و افترا بستن است؛ مشاور دیگری که خودش پرونده قضایی دارد دیگران را به محاکمه تهدید می کند؛ مشاور دیگری هم دیدیم که اخیراً از موضع برج عاج روشنفکری، چطور به راحتی مردم را نادیده می گیرد و به اقشار زحمتکش جامعه همچون رانندگان تاکسی توهین می کند و آقای آشنا هم که یک سری اطلاعات غلط و تحلیل های ضد و نقیض را در همین مصاحبه اخیرش مطرح می کند.

** کمک "آشنا" به آمریکایی ها در ماجرای لانه جاسوسی

سوال: آقای آشنا در بخشی از مصاحبه خودشان، به موضوع اسناد لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرده اند و گفته اند که در رابطه با این اسناد مطالعات و تحقیقات مفصلی داشته اند اما بعداً متوجه شده اند که این ها اسناد اداری است که هر سفارتخانه ای وظیفه دارد تهیه کند.ایشان حتی غبطه خورده اند که چرا سفارتخانه های ایران نمی توانند چنین اسنادی تهیه کنند در این خصوص چه نظری دارید؟

بقایی: چرا این طور نظر می دهند؟ تعجب می کنم. آقای آشنا که سابقه کار امنیتی در وزارت اطلاعات هم دارند. اسنادی که در لانه جاسوسی آمریکا به دست آمده، عمدتاً بر محور براندازی و جریان سازی در اوایل انقلاب بوده است. آیا ایشان واقعاً اعتقاد دارند این ها اسناد اداری است؟ آیا از نظر ایشان وظیفه سفارتخانه ها باید تلاش برای براندازی باشد؟! اخیراً جاسوسی آمریکا در سفارتخانه هایش حتی صدای متحدین این کشور را هم درآورده است. آقای آشنا به عنوان یک عنصر امنیتی، چه طور تشخیص نداده اند که سیاست اطلاعاتی آمریکا در آن دوره صرفاً کسب خبر نیست، بلکه هدف ‌براندازی نظام نوپای جمهوری اسلامی بوده است؛ یعنی دقیقاً همان کاری که در قبال خیلی انقلاب ها انجام داده اند و می دهند. آمریکایی ها سال هاست دارند تلاش می کنند ننگ اتهام جاسوسی و براندازی را در ماجرای تسخیر سفارت از خود پاک کنند ولیکن موفق نشده اند. به نظر می رسد این بار آقای آشنا به کمک آنان شتافته اند که بابت این موضوع باید از‌ آقای آشنا تشکر کنند!

** طعنه سیاسی بقایی به دولتی ها/شباهت های ترکمانچای با توافق نامه .../چه دولتی کشور را قجری کرده است؟

سوال: آقای آشنا در بخشی دیگر از مصاحبه خود اعلام کرده که سیاست های آقای احمدی نژاد، کشور را به دوران قاجار برگشت داده است. در این مورد چه نظری دارید؟

بقایی: در زمان قاجار، سیاست حاکمان این بود که در برابر مردم از موضع قدرت عمل می کردند و دست بالا را داشتند؛ اما در برابر بیگانگان به خصوص انگلیسی ها زبون بودند و دست پایین را داشتند. یعنی به غایت در برابر مردم متکبر و قلدر بودند ولی ذوق می کردند که مثلاً ملکه انگلیس جواب سلام آن ها را داده است.آیا آقای احمدی نژاد واقعاً چنین سیاستی داشتند و این گونه بودند؟ در تاریخ نقل است زمانی که فتحعلیشاه قاجار در جریان قرارداد ننگین ترکمانچای، چندین شهر و مناطقی از خاک ایران را به روس ها واگذار کرده بود تازه مدعی بود که ما موفق شدیم. وقتی از او پرسیدند در چه چیزی موفق شدی؟! تو که همه چیز را دادی و در مقابل چیزی هم نگرفتی؟! گفت بالاخره همین که تهران را نگرفتند خودش پیروزی است. در حالی که قرارداد ترکمانچای، شکستی سنگین برای ایران بود. بد نیست کمی منصفانه ببینیم و دقت کنیم که چنین سیاستی، روش چه کسانی است؟

** "آشنا" چرا از طرح بحث هولوکاست ناراحت است؟!

سوال: آقای آشنا در این گفت وگو  اشاره هایی هم به تبعات طرح بحث هولوکاست توسط آقای احمدی نژاد برای کشور داشته است، آیا واقعا طرح سئوال درباره هولوکاست چنین تبعاتی داشته است؟

بقایی: موضع ایشان درباره هولوکاست هم خیلی عجیب است؛ ایشان طرح این موضوع را دلیل شروع تحریم ها علیه ایران دانسته است! باید اشاره کرد اولاً آقای احمدی نژاد هولو کاست را نفی نکرد، بلکه فقط سؤال کرد که حتی در حد سؤال کردن هم صدای صهیونیست ها را درآورد. حالا نمی دانم دقیقاً آقای آشنا چرا از این بابت ناراحتند؟ اما این ساده اندیشی است که بگوییم طی سال های گذشته فشارها و تحریم های غربی ها علیه ایران فقط به خاطر بحث هولوکاست بوده است!!!

باعث تعجب است، آقای آشنا به عنوان یک فرد با سابقه کار امنیتی، درک درستی از حوادث سیاسی در منطقه ندارند. دقت کنیم ببینیم در سال های اخیر چه رویدادهای مهمی در منطقه در حال وقوع می باشد. ماجرای بهار عربی{بیداری اسلامی} در بین کشورهای منطقه، انقلاب مصر و بعد کودتا علیه دولت مرسی، جنگ داخلی سوریه {فتنه غربی عربی علیه حلقه واسط محور مقاومت}، تظاهرات مردم بحرین {جنایات آل خلیفه علیه مردم مظلوم بحرین}، حملات هوایی آمریکا به مناطق پاکستان، موافقتنامه امنیتی با افغانستان، بحث یمن، لیبی و سایر موضوعات منطقه، نشان از چیست؟ آیا این حوادث هم ناشی از طرح بحث هولوکاست است؟!

خود آمریکایی ها سال ها قبل اعلام کردند که در حال تدوین نقشه سیاسی جدید خاورمیانه{غرب آسیا} هستند و در این میان ایران یکی از مهم ترین موانع اجرای سیاست های سلطه طلبانه آمریکا در منطقه است. تحریم یعنی جنگ تمام عیار اقتصادی با ایران. آقای آشنا و همفکرانشان واقعاً نمی دانند در منطقه چه اتفاقی در حال وقوع است؟! آیا ربط دادن هولوکاست به تحریم ها، ناشی از همان سیاست کشیدن شکل مار به جای نوشتن مار نیست؟! همان حکایت معروف کسی که به جای نوشتن مار، شکل مار را می کشد.

طبیعی است که ایران به عنوان یک عنصر تعیین کننده و قدرتمند در منطقه و جهان امروز، باید مورد هجمه قرار بگیرد. واقعاً آقای آشنا و بقیه اعضای دولت خیال می کنند با حل مسأله هسته ای، تمام این مسائل حل می شود؟ به فرمایش مقام معظم رهبری، موضوع هسته ای برای آن ها بهانه است و موضوع جای دیگری است.

** رابطه شکم سیری دولتی ها با حمله به هدفمندی و مسکن مهر/تفکر کارگزارانی، هدفمندی و مسکن مهر را مین گذاری برای دولت می داند

سوال: آقای آشنا قانون هدفمندی یارانه ها و مسکن مهر را به عنوان «مین گذاشتن زیر پای دولت جدید» یاد کرده اند؟ در این باره چه توضیحی دارید؟

بقایی: طرح هدفمندی یارانه ها، قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است،؛ قانونی با هزاران ساعت کار کارشناسی؛ یک مطالبه جدی عمومی که سالیان سال با وجود اشاره های مکرر در قانون برنامه، زمین مانده بود و آقای احمدی نژاد آن را اجرایی کرد. آن وقت شما از راه می رسید و می گویید ایراد دارد؟! آیا اجرای قانون هدفمندی، یعنی مین گذاشتن زیر پای دولت فعلی؟! از کی تا به حال کار برای مردم و اجرای قانون در این مملکت شده مین کار گذاشتن؟! آیا این نوع حرف ها توهین به قانون و مصوبات قانونی در این مملکت نیست؟

ایشان حتی مسکن مهر را هم زیر سؤال برده اند. حق دارند! مثلی داریم که شکم سیر از گرسنه خبر ندارد! دولت باید به فکر حل مشکلات مردم و رفع نیازهای اساسی آن ها باشد. یک عبارت خاصی در ادبیات سرمایه داری هست که می گوید: بهترین راه مبارزه با فقر، کشتن فقرا است!! البته حرجی بر آقایان نیست. وقتی تفکر، تفکر کارگزارانی است نتیجه همین خواهد شد. درباره مسکن مهر باید از مردم پرسید؛ چرا که آنان ولی نعمت ما هستند.

** لابد "آشنا" در "وزارت" هم اینگونه تحلیل می کرد!

سوال: آقای آشنا در بخش های مختلف مصاحبه از سیاست خارجی دولت پیشین انتقاد کرده و فشار تحریم ها و شرایط ایران در سطح بین المللی را ناشی از نوع سیاست خارجی آقای احمدی نژاد دانسته اند، تحلیلتان در این خصوص چیست؟

بقایی: کمی تاریخ، آن هم نه تاریخ ده ها سال قبل بلکه تاریخ چند ساله اخیر را به یاد مشاورین محترم دولت می آورم! در دوران‌ آقای هاشمی رفسنجانی، اوضاع چه طور بود؟ مگر نه این که در دوران ریاست جمهوری ایشان سفرای بسیاری از کشورهای اروپایی از ایران رفتند؟ مگر نه این که برای ایشان و تعدادی از وزرای دولت پرونده های قضایی بین المللی تشکیل شد؟ مگر نه این که ایشان را به عنوان یک متهم بین المللی معرفی کردند؟ پرونده میکونوس و‌ آمیا را فراموش کرده اید؟ در دوران ریاست جمهوری آقای خاتمی یادشان رفته که در آن سال ها ایران را جزو محور شرارت دانستند؟ مگر بعد از ۱۱ سپتامبر نمی گفتند که قبل از حمله به عراق، باید به ایران حمله کرد؟ مگر به شکل بسیار جدی و مکرراً ایران به حمله نظامی تهدید نمی شد؟ آیا در دوران آقای احمدی نژاد هم همین طور بود و کشور به چنان حد و مرزی رسید؟ معلوم است سیاست خارجی را نمی دانند و درک درستی از اوضاع ندارند. لابد در وزارت اطلاعات هم همین طور تحلیل می کردند!

اجازه بدهید همین جا مطلبی را برایتان بخوانم. معاون پارلمان رژیم غاصب قدس می گوید: احمدی نژاد نباید اجازه نفس کشیدن داشته باشد. برنامه هسته ای ایران بزرگترین تهدید علیه اسراییل نیست بلکه این تفکرات و اظهارات ضد اسراییلی است که موجب مشروعیت زدایی از صهیونیسم در جهان شده است. معاون اوباما هم مدتی قبل اعلام کرد که مواضع احمدی نژاد حقانیت هسته ای ایران را در جهان اثبات کرد و ما هر چه کردیم نتوانستیم از خارج این دولت را بزنیم و تصمیم گرفتیم آن ها را از داخل بزنیم.

** دلایل بازگرداندن 16 میلیارد دانشگاه ایرانیان به دولت/ظاهرا "آشنا" بیشتر به موضوعات کلید و قفل آشنا است!

سوال: آقای بقایی پاسخ شما به اظهارات آقای آشنا درباره موضوع ۱۶ میلیاردی و دانشگاه ایرانیان و نیز واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما چیست؟

بقایی: متأسفانه آقای "آشنا"، آشنا به مقررات مالی نیستند! و ظاهراً بیش تر به موضوعاتی چون کلید و قفل و پرستیژ آشنا هستند! هیچ اشکال قانونی در خصوص این موضوع وجود نداشت و دلیل بازگرداندن آن هم فقط و فقط همین نوع جوسازی هایی بود که انجام شد. هیأت رییسه دانشگاه هم تصمیم گرفتند عطای آن را به لقایش ببخشند.

درباره زمین نمایشگاه بین المللی هم اعلام کرده اند که این اقدام کار گذاشتن مین در میان ارتباطات دولت و صدا و سیما بوده است! اولاً باید گفت به نظر نمی رسد مشکل خاصی وجود داشته باشد! ‌لااقل درباره آقای آشنا هر شبکه ای را در هر ساعتی از شبانه روز بزنید بالاخره ایشان در یکی از شبکه ها دارد صحبت می کند و تحلیل ارائه می دهد!‌ شاید ایشان شبکه اختصاصی ۲۴ ساعته می خواهند که خب موضوع دیگری است! دوماً موضوع واگذاری زمین نمایشگاه به صدا و سیما فقط لایحه ای بود که برای تقویت صدا و سیما از طرف دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه شد. خب ایشان و همفکرانشان اجازه می دادند که این لایحه در مجلس مطرح شود و آن وقت می رفتند از ردّ آن دفاع می کردند نه این که خودشان هم جای نمایندگان مجلس بنشینند و تصمیم گیری کنند. ضمن این که اصلاً کجای این موضوع خلاف قانون است؟ اجازه می دادید نمایندگان ملت بررسی کنند و تصمیم گیری کنند نه این که خودتان یک طرفه تصمیم گیری کنید.

** این بخش از اظهارات "آشنا" درباره اینکه "مردم به خاطر قیافه و پرستیژ به روحانی رای دادند" را چند بار خواندم

سوال: مشاور آقای روحانی در بخشی از صحبت های خود، به صراحت دلیل رای آوری دکتر روحانی را قیافه و پرستیژ ایشان دانسته است در این باره چه فکری می کنید؟

بقایی: بنده با دقت این بخش از مصاحبه آقای آشنا را خواندم تا مطمئن شوم اشتباهی نشده باشد. آیا واقعاً‌ آقای روحانی خطاب به آقای آشنا گفته اند مردم به قیافه و پرستیژ من رأی داده اند؟ معنای این جمله این است که کار و تلاش و مردمی بودن تعطیل و به جای آن فقط قیافه و پرستیژ در صدر قرار می گیرد. آیا از نظر آقای روحانی در دین مبین اسلام هم همین طور است؟ آیا سیره حضرت امام(ره) هم همین طور بوده است؟ مگر نه این که بارها اعلام کردند مردم ولی نعمت ما هستند. آیا مبنای اصلی را قیافه و پرستیژ دانستن، توهین به مردم ایران نیست؟ اگر نظری به ماه های گذشته بیندازیم می بینیم سفرهای استانی، حضور در میان اقشار مردم و حتی رسیدگی به نامه های مردمی تعطیل شده و در دستور کار دولت نیست. پس نباید ادعای آقای آشنا عاری از حقیقت باشد.

** دعوت بقایی از مشاورین روحانی به صرف ناهار و پائین آمدن از برج عاج روشنفکری/به میان مردم بروید و تئوری بافی را کنار بگذارید

سوال: موضوع عدم شرکت آشنا در جلسات دوران شهرداری آقای احمدی نژاد چیست؟

بقایی: آقای آشنا اعلام کرده اند که در سالهای آخر دوره شهرداری احمدی نژاد در جلسات مشاوره به آقای احمدی نژاد شرکت نمی کرده. اتفاقاً بنده این موضوع را از مسؤول برگزاری این جلسات تحقیق کردم. موضوع این طوری که آقای آشنا مدعی شده اند نیست و ایشان به عنوان یک عضو عادی، تا آخرین روز در جلسات شرکت می کرده اند و پای ثابت جلسات بوده اند.

من از گروه مشاورین آقای روحانی دعوت می کنم یک روز از برج عاج روشنفکری و تئوری پردازی صرف بیایند تا با هم برویم میان مردم، برویم بازار و شوش و جاهایی که مردم حضور دارند و ناهار هم مهمان بنده! کمی باید پرستیژ بازی و تئوری بافی را کنار بگذارند و بیایند میان مردم تا متوجه بشوند که چه قدر نظرات و تحلیل هایشان با مردم فرق دارد.
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
,
, ** همه مشاورین روحانی از دید بقایی؛ از کسی که پرونده قضایی دارد تا فرد فحاش به راننده تاکسی ها, ** همه مشاورین روحانی از دید بقایی؛ از کسی که پرونده قضایی دارد تا فرد فحاش به راننده تاکسی ها,
,
, سوال: آقای حسام الدین آشنا مشاور رئیس جمهور اخیراً در مصاحبه ای با ماهنامه اصلاح طلب «اندیشه پویا» مطالبی را در نقد دولت گذشته، سیاست های آقای احمدی نژاد و مسائل مختلف کشور مطرح کرده اند. نظر شما در این باره چیست؟,
,
, بقایی:,
,
, **, **, کمک "آشنا" به آمریکایی ها در ماجرای لانه جاسوسی , کمک "آشنا" به آمریکایی ها در ماجرای لانه جاسوسی ,
,
, سوال: آقای آشنا در بخشی از مصاحبه خودشان، به موضوع اسناد لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرده اند و گفته اند که در رابطه با این اسناد مطالعات و تحقیقات مفصلی داشته اند اما بعداً متوجه شده اند که این ها اسناد اداری است که هر سفارتخانه ای وظیفه دارد تهیه کند.ایشان حتی غبطه خورده اند که چرا سفارتخانه های ایران نمی توانند چنین اسنادی تهیه کنند در این خصوص چه نظری دارید؟,
,
, بقایی:,
,
, ** طعنه سیاسی بقایی به دولتی ها/شباهت های ترکمانچای با توافق نامه .../چه دولتی کشور را قجری کرده است؟, ** طعنه سیاسی بقایی به دولتی ها/شباهت های ترکمانچای با توافق نامه .../چه دولتی کشور را قجری کرده است؟,
,
, سوال: آقای آشنا در بخشی دیگر از مصاحبه خود اعلام کرده که سیاست های آقای احمدی نژاد، کشور را به دوران قاجار برگشت داده است. در این مورد چه نظری دارید؟,
,
, بقایی:,
,
, ** "آشنا" چرا از طرح بحث هولوکاست ناراحت است؟!, ** "آشنا" چرا از طرح بحث هولوکاست ناراحت است؟!,
,
, سوال: آقای آشنا در این گفت وگو  اشاره هایی هم به تبعات طرح بحث هولوکاست توسط آقای احمدی نژاد برای کشور داشته است، آیا واقعا طرح سئوال درباره هولوکاست چنین تبعاتی داشته است؟,
,
, بقایی: ,
,
,
,
,
,
,
,
, ** رابطه شکم سیری دولتی ها با حمله به هدفمندی و مسکن مهر/تفکر کارگزارانی، هدفمندی و مسکن مهر را مین گذاری برای دولت می داند, ** رابطه شکم سیری دولتی ها با حمله به هدفمندی و مسکن مهر/تفکر کارگزارانی، هدفمندی و مسکن مهر را مین گذاری برای دولت می داند,
,
, سوال: آقای آشنا قانون هدفمندی یارانه ها و مسکن مهر را به عنوان «مین گذاشتن زیر پای دولت جدید» یاد کرده اند؟ در این باره چه توضیحی دارید؟ ,
,
, بقایی:,
,
,
,
, ** لابد "آشنا" در "وزارت" هم اینگونه تحلیل می کرد!, ** لابد "آشنا" در "وزارت" هم اینگونه تحلیل می کرد!,
,
, سوال: آقای آشنا در بخش های مختلف مصاحبه از سیاست خارجی دولت پیشین انتقاد کرده و فشار تحریم ها و شرایط ایران در سطح بین المللی را ناشی از نوع سیاست خارجی آقای احمدی نژاد دانسته اند، تحلیلتان در این خصوص چیست؟,
,
, بقایی:,
,
,
,
, ** دلایل بازگرداندن 16 میلیارد دانشگاه ایرانیان به دولت/ظاهرا "آشنا" بیشتر به موضوعات کلید و قفل آشنا است!, ** دلایل بازگرداندن 16 میلیارد دانشگاه ایرانیان به دولت/ظاهرا "آشنا" بیشتر به موضوعات کلید و قفل آشنا است!,
,
, سوال: آقای بقایی پاسخ شما به اظهارات آقای آشنا درباره موضوع ۱۶ میلیاردی و دانشگاه ایرانیان و نیز واگذاری زمین نمایشگاه بین المللی به صدا و سیما چیست؟,
,
, بقایی: ,
,
,
,
, ** این بخش از اظهارات "آشنا" درباره اینکه "مردم به خاطر قیافه و پرستیژ به روحانی رای دادند" را چند بار خواندم, ** این بخش از اظهارات "آشنا" درباره اینکه "مردم به خاطر قیافه و پرستیژ به روحانی رای دادند" را چند بار خواندم,
,
, سوال: مشاور آقای روحانی در بخشی از صحبت های خود، به صراحت دلیل رای آوری دکتر روحانی را قیافه و پرستیژ ایشان دانسته است در این باره چه فکری می کنید؟,
,
, بقایی: ,
,
, ** دعوت بقایی از مشاورین روحانی به صرف ناهار و پائین آمدن از برج عاج روشنفکری/به میان مردم بروید و تئوری بافی را کنار بگذارید, ** دعوت بقایی از مشاورین روحانی به صرف ناهار و پائین آمدن از برج عاج روشنفکری/به میان مردم بروید و تئوری بافی را کنار بگذارید,
,
, سوال: موضوع عدم شرکت آشنا در جلسات دوران شهرداری آقای احمدی نژاد چیست؟,
,
, بقایی:,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه