اخبار داغ

معاون اقتصادی شهرداری مشهد:

شرکت های دانش بنیان جایی در سرمایه گذاری شهرداری ندارند

شرکت های دانش بنیان جایی در سرمایه گذاری شهرداری ندارند
معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه گذاری شهرداری مشهد گفت: ما برنامه ای برای سرمایه گذاری و حمایت شرکت های دانش بنیان نداریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پرستوها، محمدرضا مزجی در در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه ظهر امروز در پاسخ به پرستوها اظهار داشت: برنامه ریزی برای شرکت های دانش بنیان نداریم و احساس نمی کنم فعالیت حمایتی بخشی از برنامه های شهرداری باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها, پرستوها,

گفتنی است در توضیحی که پس از پاسخ این مسئول صورت گرفت بیان شد: در سیاست های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری شرکت های دانش بنیان بسیار مورد تاکید قرار گرفته اند و حمایت این شرکت ها در کلانشهر ها بسیار مورد تاکید باید قرار بگیرد.

,

معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد افزود: لایحه‌ای به شورای اسلامی شهر برای تشکیل شرکت مادر تخصصی بین‌المللی زائر به منظور مشارکت دادن مردم اعم از مجاوران امام هشتم(ع) و زائران ایشان در سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی شهر به شورا ارسال شد.

,

مزجی تاکید کرد: شهرداری به عنوان امین مردم در این شرکت نظارت می‌کند تا سهام مردم به درستی مدیریت شود. این شرکت با استفاده از سرمایه‌گذاری موسسات قوی کار خود را آغاز خواهد کرد و از طریق استفاده بهینه از درآمد زیرساخت‌هایی که جنبه اقتصادی دارند، اعاشه می‌شود.

,

معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: سود این شرکت در ابتدای هر سال اعلام می‌شود تا قیمت سهام با سود آن تعیین گردد. البته با دریافت مصوبه شورای اسلامی شهر، بلافاصله با بورس و فرابورس هماهنگی صورت می‌گیرد.

,

مزجی با بیان داشت: بستر برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و تهیه بسته‌های مشارکتی، خاطر نشان کرد: بانک‌های تجارت، سپه، شهر و رسالت بیشترین همکاری را با شهرداری مشهد داشتند و بانک کشاورزی نیز با جدیت وارد گود همکاری شده است.

,

وی با اشاره به فراهم آمدن امکان خرید اوراق مشارکت از سوی کارکنان شهرداری و نهادهای دولتی و غیردولتی و با اولویت ایثارگران، بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند 30 درصد این اوراق را به صورت نقدی خریداری کنند. 20 درصد را از محل سود این اوراق پرداخت کنند و 50 درصد را نیز به صورت وام قرض‌الحسنه با قابلیت بازپرداخت یک ساله پرداخت نمایند.

,

معاون اقتصادی و رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری مشهد ادامه داد: مشهد طلایه‌دار مشارکت و سرمایه‌گذاری مردم در پروژه‌های شهری است که از مضجع امام رئوف به عنوان یک رافت برای عالمیان صادر می‌شود.

,

مزجی سرمایه‌گذاری در احداث 2500 واحد مسکونی را نمونه دیگر زمینه‌سازی برای مشارکت مردم دانست و گفت: این سرمایه‌گذاری در منطقه غیربرخوردار صورت می‌گیرد و تلاش می‌شود بافت فرسوده و کم‌برخوردار را به بافت کاملا برخوردار تبدیل کند.

,

وی در ادامه ابراز داشت:ما در تحقق سرمایه گذاری های سال قبل بسیار موفق بودیم حدود ۷۷ درصد بودجه محقق شد و اینها مواردی است که اگر از آن اطلاع پیدا کنند قطعا نگاه ها تغییر پیدا خواهد کرد.

مزجی در خصوص وضعیت واگذاری یا عدم واگذاری نمایشگاه بین‌المللی مشهد نیز گفت: خریدار بالقوه‌ای برای زمین نمایشگاه وجود داشت که توافق اولیه هم در این رابطه صورت گرفت. اما بعدا موضوع منتفی شد و هم اکنون برای واگذاری نمایشگاه برنامه خاصی نداریم. گرچه به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای آن هستیم.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه