اخبار داغ

دانشجوی ارشد جهادگر بیان کرد؛

شرکت در اردوی جهادی عنایتی بود از جانب خدا برای من

شرکت در اردوی جهادی عنایتی بود از جانب خدا برای من
دانشجوی جهادگر ارشد دانشگاه شهید بهشتی تهران: شرکت در اردوهای جهادی برای من متذکر این نکته بود که اگر روزی در این کشور مسئولیتی روی دوشم نهاده شد؛ جهادگونه کار کنم یعنی مخلصانه و برای خدا. و از آنجایی که انسان فراموش کار است و دائما نیاز به تذکر دارد تصمیم دارم در حد توانم در این اردوها شرکت کنم تا دچار نسیان نشوم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل فردا ، اردوی جهادی دانشجویان استان مرکزی از اوایل تابستان در مناطق محروم استان مرکزی آغاز گردیده است و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت حال با نزدیک شدن به بازگشایی دانشگاه ها به گفتگو با دانشجوی جهادگر پذیرفته شده در رشته ی کارشناسی ارشد شیمی کاتالیست دانشگاه شهید بهشتی تهران پرداختیم که مشروح آن در ادامه آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل فردا, اردوی جهادی دانشجویان استان مرکزی از اوایل تابستان در مناطق محروم استان مرکزی آغاز گردیده است و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت حال با نزدیک شدن به بازگشایی دانشگاه ها به گفتگو با دانشجوی جهادگر پذیرفته شده در رشته ی کارشناسی ارشد شیمی کاتالیست دانشگاه شهید بهشتی تهران پرداختیم که مشروح آن در ادامه آمده است.,

ابتدا از معرفی شروع می‌کنیم.

, ابتدا از معرفی شروع می‌کنیم., ابتدا از معرفی شروع می‌کنیم.,

   حمیدرضا آنجفی هستم متولد سال1371 در شهرستان اراک. تیرماه سال1394 در رشته شیمی-کاربردی از دانشگاه اراک فارغ التحصیل شدم و هم اک نون دانشجوی کارشناسی ارشد رشته شیمی-کاتالیست در دانشگاه شهید بهشتی می باشم.

,

 

,

شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من

, شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من, شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من,

چه چیزی باعث شد وارد بسیج دانشگاه شوید؟

, چه چیزی باعث شد وارد بسیج دانشگاه شوید؟, چه چیزی باعث شد وارد بسیج دانشگاه شوید؟,

   در حقیقت من در یک خانواده کاملا مذهبی و انقلابی بزرگ شده ام که عموها و پدرم همگی رزمنده و بسیجی دوران دفاع مقدس بوده اند و طبیعتاً با بسیج و فعالیت های آن آشنایی کامل را داشتم ولی متاسفانه یک فکر غلط و تصورات نابجا از بسیج و بسیجیان فعلی فرصت حضور فعال در بسیج را از من تا چند ترم اول تحصیلم گرفت . تا اینکه با یکی از برادران بسیجی در دانشکده خودمان آشنا شدم و ایشان با عملکرد خود به کل بر تصورات من خط بطلان کشید و مرا جذب بسیج و البته خودش کرد. اولین درس ورود به تشکل دانشجویی این بود که به من فهماند خطای افراد را به پای مکتبشان نگذارم.

,

بسیج در زندگی شخصی شما چه تحولاتی به وجود آورده است ؟

, بسیج در زندگی شخصی شما چه تحولاتی به وجود آورده است ؟, بسیج در زندگی شخصی شما چه تحولاتی به وجود آورده است ؟,

   بعد از آشنایی با آن برادر عزیز بسیجی بود که تصمیم گرفتم در اردوی راهیان نور شرکت کنم. اردویی که میتوانم بطور قطع بگویم نقطه عطف زندگی من بود. جایی که تعریف و توصیف کردنی نیست و باید رفت و دید یک مشت خاک و یک بیابان بی آب و علف با دل یک جوان چه می کند. من در آن بیابان ها گمشده دل خو را یافتم و به آرامشی دست پیدا کردم که هیچگاه قبل از آن تجربه اش نکرده بودم.

,

همیشه در ذهن خود به این جمله حضرت آقا فکر می کردم که فرموده اند:((انتظار من از جوانان تحصیل ،تهذیب و ورزش)) راه و رسم درس خواندن و تحصیل را بلد بودم ولی تهذیب نفس برایم مشکل بود و راه و رسمش را نمی دانستم. اردوی راهیان نور راه و رسم تهذیب را نیز به من آموخت و از آن پس عقیده ام این است که بهترین بستر برای تهذیب و تربیت نفس بسیج و علی الخصوص بسیج دانشجویی است.

,

من در بسیج با دانشجویانی آشنا شدم که از لحاظ درسی و اخلاقی سرآمد دانشگاه بودند و بر این عقیده غلط بسیاری از دانشجویان از جمله خودم که بسیج فرصت درس خواندن به دانشجو نمی دهد مهر باطل زد.

,

تجربه خود از اردوهای جهادی را بیان کنید؟

, تجربه خود از اردوهای جهادی را بیان کنید؟, تجربه خود از اردوهای جهادی را بیان کنید؟,

   شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من. زندگی بسیار ساده مردم روستاهای دورافتاده تلنگری بود تا بفهمم در چه ناز و نعمتی زندگی می کنیم ؛ و چقدر بابت این نعمات که بسیاری از آنها به چشم اکثرمان نمی آید خدا را شاکریم؟ شاید باورش برای خیلی از خوانندگان دشوار باشد ولی یکی از ده ها پروژه ای که ما داشتیم ساختن حمام و دستشویی برای زنی بود که 17 سال حمام نداشت و دستشویی اش در خرابه ای خشت و گلی بدون درب و سقف سالم و حتی آب ؛ در حیاط خانه قدیمی اش بود. که استفاده از آن دستشویی در فصل طولانی سرمای آن منطقه تقریبا غیرممکن بود.

,

دیدن جهادگران بسیجی که بدون هیچگونه چشم داشتی ، هرساله مخلصانه و برای خدا به این مردم فقیر و محروم خدمت می کنند برای من متذکر این نکته بود که اگر روزی در این کشور روی دوشم مسئولیتی نهاده شد؛ جهادگونه کار کنم یعنی مخلصانه و برای خدا. و از آنجایی که انسان فراموش کار است و دائما نیاز به تذکر دارد تصمیم دارم در حد توانم در این اردوها شرکت کنم تا دچار نسیان نشوم.

,

شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من

, شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من, شرکت در اردوی جهادی عنایت دیگری بود از جانب خدا برای من,

 

,

یه نظر شما در این برهه حساس از تاریخ انقلاب چه وظیفه ای برعهده دانشجویان است ؟ 

, یه نظر شما در این برهه حساس از تاریخ انقلاب چه وظیفه ای برعهده دانشجویان است ؟ , یه نظر شما در این برهه حساس از تاریخ انقلاب چه وظیفه ای برعهده دانشجویان است ؟,  ,

   اولین و اساسی ترین وظیفه هر دانشجو علم آموزی و تحصیل است. وظیفه ای که برای آن وارد دانشگاه شده است و ابتدایی ترین رسالت دانشجوست.دانشجویان در این برهه از تاریخ انقلاب که هجمه های اقتصادی و فرهنگی دشمن قصد به زانو درآوردن ملت ایران را دارد دو وظیفه سنگین بر دوش خود دارند. اول اینکه بتوانند علومی را که در دانشگاه تحصیل کرده اند کاربردی کرده و از آنها ثروت ملی تولید کنند ، به منویات اقصاد مقاومتی پایبند باشند و تمام امیدشان در این رابطه به مسئولین و دولتی ها نباشد و خودشان دست به کار شوند. دوم اینکه به فعالیت های فرهنگی که صد البته از خودسازی شروع می شود و به تدریج به ساختن جامعه ای اسلامی می انجامد ؛ اهتمام ورزند.

,

 

,

 

,

و حرف آخر

, و حرف آخر,

   حرف آخر من جمله ایست زیبا از شهید بزرگوار دکتر مصطفی چمران که آن را به مسئولین فعلی کشور و کسانی که در آینده مسئولیت خواهند گرفت،تقدیم می کنم: ((می گویند تقوا از تخصص لازم تر است ، آن را می پذیرم ، اما می گویم ؛ آنکس که تخصص ندارد و کاری را می پذیرد ، بی تقواست.))

,

انتهای پیام /

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه