اخبار داغ

با استفاده از آزمایش دی ان ای:

هویت یکی از شهدای گمنام کامیاران احراز شد/شناسایی پیکر شهید «ترابعلی باقری لاجورد»

هویت یکی از شهدای گمنام کامیاران احراز شد/شناسایی پیکر شهید «ترابعلی باقری لاجورد»
روز دوشنبه هفته جاری با حضور خانواده شهیدمعظم "براتعلی باقری لاجورد" و مردم شهیدپرور کامیاران مراسم یادبودی در تپه شهدای گمنام برگزار می شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهو خبر؛ سرهنگ "میکائیل ساعدی"جانشین فرمانده سپاه شهرستان کامیاران صبح امروز شنبه در حاشیه اعزام هیئتی به شهر رزن از توابع همدان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ما از شناسایی یکی از شهدای گمنام مدفون شده در شهر کامیاران خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهو خبر,

ساعدی در این باره اظهار داشت: با توجه به آزمایشات"دی ان ای" که از شهدای گمنام قبل از به خاکسپاری آنان صورت می گیرد این شهید گمنام شناسایی شده وحال هیئتی عازم شهر رزن است که به خانواده این شهید بزرگوار خبر شناسایی را اعلام نمایید.

,

جانشین فرمانده سپاه کامیاران با اشاره به هویت این شهید گرانمایه اظهار داشت: این شهیدمعظم  "باقر ترابی لاجورد" نام دارد که اهل یکی از روستاهای اطراف رزن در استان همدان می باشد.وی در سال 61درعملیات والفجر در منطقه عملیاتی فاو به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

,

ساعدی افزود: بعد از آن که پیکر این شهید بزرگوار در سال 90 در منطقه فاو پیدا شد با این گمان که ممکن است از شهدای استان های غرب کشور باشد با شهید گمنام دیگری در کامیاران به خاک سپرده شدند.

,

وی در ادامه بیان داشت: این دو شهید گمنام در سال 92و با استقبال بی نظیر شهروندان کامیارانی در یکی از بهترین نقاط که مشرف بر تمام ناحیه شهری می باشد به خاک سپرده شدند و مزارآنان تحت عنوان "تپه شهدای گمنام" به محلی زیارتی فرهنگی تبدیل شد.

,

ساعدی درباره عکس العمل مردم کامیاران به وجود مزار شهدای گمنام در این شهر خاطرنشان کرد:شهروندان کامیارانی که همیشه قدردان شهدا بوده اند، محل مزار شهدا را به عنوان محل راز و نیاز خود قرار داده و کرامت شهدا بهره فراوانی می برند؛ بدین خاطر این تپه به عنوان محل زیارتی و فرهنگی در شهر شناخته می شود.

,

جانشین فرمانده سپاه کامیاران در پایان با اعلام برگزاری یادبود این شهید گرانقدر، اعلام کرد: روز دوشنبه هفته جاری با حضور خانواده شهید معظم ترابی لاجورد، مراسم یادبودی در تپه شهدای گمنام کامیاران برگزار خواهد  شد و عموم شهروندان کامیارانی می توانند در این مراسم شرکت نمایند.

,

انتهای پیام/ف  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه