اخبار داغ

عجیب ترین فتوای شیخ سعودی در مورد تحلیل ورزشی و هنری

عجیب ترین فتوای شیخ سعودی در مورد تحلیل ورزشی و هنری
یک شخصیت دینی سرشناس در عربستان در فوتبالی جنجالی و جالب تحلیل ورزشی و هنری را حرام دانست که این واکنش های زیادی به دنبال داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ، یکی از شیوخ سرشناس در عربستان در فتوای عجیب و غریب که بازتاب زیادی در رسانه ای این کشور و دیگر کشورهای عربی داشت تحلیل هنری و ورزشی را حرام دانست این درحالی است که او تحلیل سیاسی، اقتصادی و نظامی را کاری درست می داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نقل از روزنامه الوطن عربستان، یکی از کاربران اینترنتی از شیخ محمد صالح المنجد که شخصیت دینی سرشناسی در عربستان است درباره این نظریه” اسلام سوال و جواب است” و آیا اینکه تحلیل گرهای ورزشی و هنری کار شرعی و درستی انجام می دهند سوال پرسید که این شیخ دینی پاسخ جنجالی داد.

,

این شیخ سعودی پاسخ داد: تحلیل گران ورزشی وهنری(سینما و فیلم) وقت خود را صرف کارهای می کنند که هیچ سودی به آنها نمی رساند. چنین کاری باعث علو درجات آنها نمی شود و گناهانشان را نیز نمی بخشد. البته باید این را بگویم که مجازات تحلیل گر و کارشناس هنری بیشتر از ورزشی است چرا که او باید زنان بد حجاب و راقصه را ببیند و توضیحی فنی  و کارشناسانه درباره آنها بدهد.

,

او ادامه داد: جایز نیست که یک مسلمان به عنوان تحلیل گر ورزشی و یا هنری کار کند اما کار کردن در زمینه های اقتصادی، سیاسی و نظامی مشکلی ندارد. یک تحلیل گر ورزشی باید رشته های ورزشی مختلف را دنبال کند. او به عنوان مثال بازیکنان مختلف را زیر نظر می گیرد و اطلاعاتی را دباره باشگاه، شخصیت و عملکرد آنها جمع می کند و در نهایت تحلیل خود را ارائه می دهد. این کار او چه سود و منفعتی دارد؟ او با این کارها تنها عمر و وقت خود را تلف می کند. چنین کارهای هیچ نفع دینی و الهی نیز ندارد و باعث علو درجات فرد در نزد پروردگارش نمی شود. اگر او وقتش را صرف کارهای مفید دیگر کند بسیار بهتر است.

,

این فتوای عجیب بازتاب زیادی در رسانه های عربی داشت. بسیاری به مخالفت با چنین فتوای پرداختند. یکی از کاربران اینترنتی در واکنش به این فتوی نوشت: تحلیل ورزشی حرام است چرا که تحلیل مختص به شیخ ها است!

,

یکی دیگر نوشت: امیدوارم که فتوای هم درباره تحریم بازیکنان هم صادر شود چرا که آنها وقت خود را تلف می کنند. اگر این فتوی صادر شود فوتبال تغییر خواهد کرد.

,

یکی دیگر از کاربران نوشت: به نظر من دلیل چنین فتوای این است که بعضی از تحلیل گران نسبت به بعضی دیگر شهرت و پول بیشتری به دست می آورند. خداوند ما را از شر چنین یاوه گویی های نجات دهد.

,

 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه