اخبار داغ

بانوی کارآفرین خوزستانی :

در استان ما نمی توانند یا نمی خواهند به کارآفرینان زن اعتماد کنند / دولت باید از کارآفرینان در تمام زمینه ها حمایت کند

در استان ما نمی توانند یا نمی خواهند به کارآفرینان زن اعتماد کنند / دولت باید از کارآفرینان در تمام زمینه ها حمایت کند
کارآفرین خوزستانی گفت: اگر دولت از کار افرینان حمایت نکند ممکن است با تعطیل شدن بعضی کارگاه های تولیدی و ورشکستگی کارافرینان مواجه شویم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بانوپرس: گفت و گویی صمیمانه با بانوی کارآفرین خوزستانی:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوپرس,

لطفا خودتان را معرفی کنید؟
فا یزه بهداد فر متولد ۵۷ و مدیرعامل شرکت توسعه انرژی پایا ، طراح و سازنده تابلو های برق،پست های کمپکت و مجری پروژه های تاسیساتی . دو فرزند دختر دارم و دارای مدرک کارشناسی الکترونیک از دانشگاه آزاد نجف آباد هستم .
ایده ی کارآفرینی چگونه به ذهن شما رسید؟ و چگونگی شروع فعالیت تان را شرح دهید؟
پس از اتمام درس و فارغ التحصیلی از دانشگاه با همسرم ازدواج کردم و برای شروع زندگی از اصفهان به اهواز آمدیم. در اهواز جویای کار شدم و به چندین اداره دولتی و شرکت های مرتبط با رشته تحصیلی دانشگاهیم مراجعه کردم و متاسفانه شغل مناسبی پیدا نکردم .به این نتیجه رسیدم که در این سازمانهای نمی توانم به جایی برسم به این فکر افتادم که خودم شغلی ایجاد کنم مصمم شدم که یک کارآفرین شوم ،در واقع شروع کننده ی اصلی کار خود باشم و منتظر شغل دولتی نباشم. هر طور شده با تلاش خودم پول در بیاورم وابسته به ارگانی نباشم و همسرم خیلی در این راه به من کمک کرد در هنگام شروع بکارم فرزند اولم یکسال و نیم سن داشت و من با وجود داشتن دخترم استارت کار را زده و شرکت توسعه انرژی پایا را به ثبت رسانده مکانی را بعنوان دفتر کار اجاره کردم و شروع به فعالیت نمودم. در ابتدای کار فقط در زمینه ی طراحی تابلوهای برق فعالیت داشتم بعد به این نتیجه رسیدم که طراحی به تنهایی جواب گوی نیاز بازار نیست و باید در کنار آن دفتر مشاوره و ساخت تابلوهای برق نیز داشته باشم و به همین دلیل وارد ساخت تابلوهای برق شدم .
در چه سالی آغاز بکار کردید و سرمایه ی اولیه برای شروع این فعالیت به چه میزان بود؟
در سال ۸۳ و با سرمایه بسیار اندکی که بخشی ازآن پس انداز حساب بانکی و مقداری دیگر وام بانکی کمی بود که توانستم تهیه کنم.
چه تعداد نیرو در این کارگاه مشغول بکار هستند؟
در آغاز فعالیت ۴ نفر نیرو جذب کردم و هم اکنون ۱۵ نفر در اینجا مشغول بکار هستن که ۵ نفر در بخش اداری و سایر نیروها در بخش کارگاهی فعالیت دارند.
آیا زن بودن باعث شده در شغل و فعالیت شما محدودیتی بوجود بیاد؟
بله خیلی اوقات جهت گرفتن یک پروژه بدلیل زن بودن مسئولین شرکت ها میترسند کار را به شرکت ما واگذار کنند خصوصا پروژه های سنگین و بزرگ . در استان ما آقایان نمی توانند و نمی خواهند به خانم ها اعتماد کنن .گاهی اوقات در برخورد با شرکت ما میگفتند ما آقایون با تجربه بسیاری در این زمینه داریم و نمی توانیم به شما که یک خانم هستید اعتماد کنیم . اما من بخاطر اینکه به آنها ثابت کنم که شرکت ما توانایی بالایی در اجرای پروژه ها دارد چندین بار تیم فنی را معرفی می کردم و با دادن توضیحات لازم و معرفی مجدد تیم شرکت توانستیم امتیاز فنی بگیریم و پروژه ی بزرگی را انجام دهیم و به همه ثابت کردم که ما میتوانیم ، متاسفانه در خوزستان براحتی نمی توانیم پروژه ای بگیریم و دلیل اصلی آن بخاطر زن بودن است.
رمز موفقیت شما ؟
در اول میتونم بگم توکل به خدا و داشتن انگیزه بعد از آن تشویق های همسرم که در این مدت کنارم بود و در نهایت تلاش و پشتکار خودم باعث موفقیتم شد.
مشکلاتی که در حال حاضر دارید؟
بانک ها متاسفانه همکاری خوبی ندارند و تسهیلات مناسبی که بتوان با آن سرمایه خود را افزایش داده و فعالیت شغلی را ارتقا داد در اختیار کارآرینان قرار نمی دهند. مشکل دیگر مالیات است که بسیار افزایش یافته و برای کارآفرینان هیچ تخفیفی در نظر گرفته نشده. دولت باید از کارآفرینان در تمام زمینه ها حمایت کند. و بیمه برای افرادیکه در شهرکهای صنعتی مشغول بکار هستند تخفیفی قایل نشده است. اگر دولت از کار افرینان حمایت نکند ممکن است با تعطیل شدن بعضی کارگاه های تولیدی و ورشکستگی کارافرینان مواجه شویم.
به نظر شما شانس چقدر در رسیدن به هدف هر شخص تاثیر داره؟
به نظر من شانس معنایی ندارد ، میتونم بگم این عقل انسان است که در رسیدن به هدف به انسان کمک میکند و با استفاده از تفکر ،استفاده از تجربیات دیگران میتوان موفق شد اگر بینش مثبتی داشته باشیم میشود از آن به شانس تعبیر کرد.

, لطفا خودتان را معرفی کنید؟,
,
, ایده ی کارآفرینی چگونه به ذهن شما رسید؟ و چگونگی شروع فعالیت تان را شرح دهید؟,
,
, در چه سالی آغاز بکار کردید و سرمایه ی اولیه برای شروع این فعالیت به چه میزان بود؟,
,
, چه تعداد نیرو در این کارگاه مشغول بکار هستند؟,
,
, آیا زن بودن باعث شده در شغل و فعالیت شما محدودیتی بوجود بیاد؟,
,
, رمز موفقیت شما ؟,
,
, مشکلاتی که در حال حاضر دارید؟,
,
, به نظر شما شانس چقدر در رسیدن به هدف هر شخص تاثیر داره؟,
,

ویژگی یک کارآفرین موفق؟
هر فردی برای موفق شدن باید صبور باشد، دارای پشتکار و تلاش فراوان ، اعتماد بنفس بالا ، مدیریت زمان ومهم تر از همه انضباط کاری داشته باشد تا بتواند در تمام مراحل زندگی فرد موفقی باشد.
چه هدفی برای آینده شغلی تان دارید؟
قصد دارم فعالیت شرکت را ارتقا داده و کارگاه را به فضای بزرگتری انتقال دهم ،ماشین آلات جدید خریداری کنم،تولید وساخت تابلوهای خاصی که در استان وجود ندارد را آغاز کنم .
شرکت شما در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟
طراح و مجری شبکه های فشار متوسط و ضعیف
طراح و مجری شبکه های روشنایی
طراحی و ساخت انواع تابلوهای فشار متوسط و ضعیف و بانکهای خازنی
طراحی، ساخت و نصب پست های زمینی ، هوایی و کمپ
تامین تجهیزات شبکه های برق زمینی و هوایی

, ویژگی یک کارآفرین موفق؟,
,
,
,
, شرکت شما در چه زمینه هایی فعالیت دارد؟,
,
,
,
,
,

پروژه هایی که تا کنون انجام داده اید؟
بنیاد شهید خوزستان : ساخت تابلوفشار متوسط۳۳ کیلوولت و تابلو فشار ضعیف مجتمع ورزشی بنیاد شهید
ایستگاه cng پروژه گلف اهواز(کارفرما خاتم الانبیاء) : ساخت تابلو پست ۳۳ کیلوولت (واقع در مسیر ترمینال تپه و چهارشیر)
شرکت ملی نفت : طراحی و ساخت تابلوهای روشنایی پروژه نفت سفید

, پروژه هایی که تا کنون انجام داده اید؟,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه