اخبار داغ

رضا میرکریمی اعلام کرد:

هنرمندان علیه دولت عربستان و حادثه منا درخانه سینما تجمع می‌کنند

هنرمندان علیه دولت عربستان و حادثه منا درخانه سینما تجمع می‌کنند
قرار است فردا دوشنبه 6 مهرماه گروهی از سینماگران و هنرمندان سینما در خانه سینما شماره 2 در حمایت از قربانیان حادثه منا و علیه دولت عربستان تجمع کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا میرکریمی (مدیرعامل خانه سینما)  در نشست خبری  یک شنبه 5 مهر ماه در خانه سینما  اعلام کرد: قرار است کمپینی با هدف جمع‌آوری امضا درباره حادثه منا تشکیل شود و در این کمپین ابتدا هنرمندان و بعد مردم بیانیه‌ای را امضا می‌کنند که در آن خواهان حقیقت‌یابی درباره فاجعه منا و همچنین پاسخگو بودن دولت عربستان می‌شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: این کمپین امضاها را جمع‌آوری می‌کند و بعد از جمع‌آوری امضاها آن را به دفتر سازمان ملل و بان‌کی‌مون تحویل می‌دهند.

,

مدیرعامل خانه سینما فت: بعد از اتفاق هولناکی که همه ما شاهد آن بودیم و براساس اخبار رسیده جمع زیادی از مسلمانان درحادثه منا جان خود را از دست دادند و همچنین عدم دسترسی مستقیم به اطلاعات و جلوگیری مسئولان عربستان از حضور نیروهای ایرانی ما وظیفه خود دانستیم که قطعا خواستار حقیقت‌یابی شویم.

,

وی ادامه داد: حج یک آیین مهم و بزرگ است و هر گونه بی‌مبالاتی و بی‌مدیریتی به حاجیانی که در این آیین شرکت‌ کرده‌اند و همچنین ارج نگذاشتن به کرامت انسانی آنها با روح حج منافات دارد.

,

وی با اشاره به اینکه دولت عربستان به مسئولیت خود در قبال حجاج عمل نکرده است؛ گفت: نگرانی زمانی زیاد شد که حتی شاهد بودیم امدادرسانی حتی بعد از فاجعه نیز به خوبی انجام نشده است و این مسئله بسیار دردناک است.

,

مدیرعامل خانه سینما ادامه داد: جامعه سینمایی و خانه سینما به عنوان یک نهاد صنفی و مدنی خودش را موظف می‌داند که در قبال این حوادث انسانی واکنش نشان دهد به همین دلیل امروز جلسه مشورتی با گروهی از هم‌صنفان و سینماگران به ابتکار خانه سینما برگزار شد.

,

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد با هدف ابراز همدردی با بازماندگان و پیگیری مطالبات به حق آنها کمپینی را به ابتکار خانه سینما و موزه صلح راه‌اندازی کند.

,

وی افزود: در این کمپین نامه‌ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل با هدف روشن شدن حقایق فاجعه منا و همچنین حوادث گذشته نوشته شده و ابتدا توسط هنرمندان و بعد توسط مردم امضا می‌شود و بعد از امضا به بان‌کی‌مون (رئیس سازمان ملل) ارسال می‌شود.

,

وی افزود: همچنین قرار است در یک مراسم با خانواده بازماندگان دیدار شود و گروهی از سینماگران تسلیت خود را به آنها اعلام کنند.

,

میرکریمی درباره برنامه سوم این کمپین گفت: روز دوشنبه 6 مهر از ساعت 18 در محل خانه سینما شماره دو در خیابان وصال تجمع ویژه‌ای با هدف همدردی با بازماندگان و اعتراض به عملکرد دولت عربستان تشکیل می‌شود در این تجمع نامه‌ای که قرار است به دست بان‌کی‌مون ارسال شود امضا می‌شود و حاضران می‌توانند علاوه بر فضای مجازی فردا نیز این نامه را امضا کنند.

,

وی افزود: کمپین جمع‌آوری امضا مختص به ایران نیست و تمامی هنرمندان و بازماندگان قربانیان حادثه از کشورهای دیگر نیز می‌توانند آن را امضا کنند.

,

میرکریمی ادامه داد: تقاضای دیگر ما این است که از مجاری قانونی شرایط به گونه‌ای بوجود آید که تعدادی از فیلم‌سازان و مستندسازان با هدف حقیقت‌یابی به عربستان سفر کنند و درباره این ماجرا فیلم مستند بسازند.

,

میرکریمی ادامه داد: فاجعه منا با هر شرایطی که اتفاق افتاده باشد چه سهوی و چه عمدی باشد نافع مسئولیت حکومت سعودی نیست و دولت عربستان سعودی مسئول این اتفاق است و این حرف‌ها که مقصر زائران بودند؛ فرافکنی است و اتفاقات اخیر سوء‌مدیریت دولت عربستان را نشان می‌دهد و آنها باید در قبال این بی‌کفایتی پاسخگو باشند.

,

پیش از سخنان میرکریمی جلسه‌ای با حضور فرهاد توحیدی، شادمهر راستین، غلامرضا موسوی، منوچهر محمدی، رخشان بنی‌اعتماد، همایون اسعدیان، منوچهر شاهسواری، فرشته طائرپور، حسن برزیده، حبیب احمدزاده، مرتضی شایسته، ابراهیم مختاری و کامران ملکی درباره این کمپین برگزار شده بود.

,

منبع :ایلنا

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه