اخبار داغ

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار:

جشنواره بومی محلی در روستای تیس شهرستان چابهار برگزار می شود

جشنواره بومی محلی در روستای تیس شهرستان چابهار برگزار می شود
رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار از برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی " دا " با هدف احیای سنت و فرهنگ محلی در روستای تیس چابهار خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل چهاربهاران، از لعل بخش امیری با اشاره به گرامیداشت مقام شامخ زن و روز روستا اظهار کرد: جشنواره بومی محلی با هدف احیای این ورزش ها به مدت سه روز از ۱۱ تا ۱۳ مهرماه جاری در روستای تیس شهرستان چابهار برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, چهاربهاران,

وی در خصوص ارتقای ورزش در روستاها و احیای ورزش های بومی محلی افزود: ظرفیت و پتانسیل های ویژه و قابل توجهی در زمینه های ورزشی در روستاها وجود دارد و فدراسیون ورزشهای روستایی نگاه ویژه ای به ورزش سنتی کشور دارد.

,

امیری با اشاره به ورزش روستایی و بازی های بومی محلی بیان کرد: برگزاری این جشنواره ها با هدف توسعه پایدار ورزش و بخشی از ظرفیت های بالقوه ورزش و شاهد رونق در روستاها و بازی های سنتی که از دید مردم فراموش شده اند، را دوباره در جامعه احیا و ترویج کنیم.

,

وی بیان کرد: در این جشنواره تمامی گروه های شرکت کننده از چابهار و شهرستان های اطراف آن تولیدات صنایع دستی و آئین های سنتی و بومی خود را به نمایش می گذارند.

,

رئیس اداره ورزش و جوانان چابهار از حضور معاون ورزشی امور بانوان در وزارت ورزش و جوانان کشور، مسئول توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان، مسولین ادرات کل استان سیستان و بلوچستان و مسئولین شهرستان چابهار در این مراسم خبر داد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه