اخبار داغ

رئیس شورای عالی استانها:

در برابر بخشنامه غیرقانونی وزیر راه و شهرسازی کوتاه نمی آییم

در برابر بخشنامه غیرقانونی وزیر راه و شهرسازی کوتاه نمی آییم
رئیس شورای عالی استانها گفت: در برابر بخشنامه غیرقانونی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر عدم حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها در انتخابات نظام مهندسی؛ کوتاه نمی آییم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، غلامرضا بصیری پور در حاشیه مراسم معارفه شهردار جدید قوچان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اخیراً بخشنامه ای از سوی وزیر راه و شهرسازی مبنی بر غیرقانونی بودن حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها در انتخابات نظام مهندسی، صادر شده است که از نظر شورای عالی استان ها این بخشنامه غیرقانونی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

وی افزود: در این بخشنامه، عضویت اعضا در شوراهای شهر بعنوان شغل در نظر گرفته شده است؛ این درحالیست که از نظر قانون، عضویت در شوراهای اسلامی شهرها شغل محسوب نمی شود و هیچگونه محدودیتی برای حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرها در انتخابات آتی نظام مهندسی وجود ندارد.

,

وی با اشاره به ردصلاحیت بسیاری از اعضای شوراهای اسلامی در انتخابات نظام مهندسی ادامه داد: متاسفانه با استناد به این بخشنامه وزیر راه و شهرسازی، بسیاری از اعضای شوراهای شهر که متقاضی شرکت در انتخابات  نظام مهندسی بوده اند، رد صلاحیت شده اند که باید این بخشنامه هرچه سریعتر از سوی وزیر راه و شهرسازی لغو شود.

,

وی تصریح کرد: باتوجه به قوانین موجود، حضور اعضای شورای شهرها در انتخابات نظام مهندسی بلامانع بوده و شورای عالی استان ها در برابر این بخشنامه غیرقانونی وزیر راه و شهرسازی ایستاده و کوتاه نخواهد آمد.

,

38 هزار واحد شورایی در سراسر کشور فعال است

, 38 هزار واحد شورایی در سراسر کشور فعال است,

بصری پور در ادامه با اشاره به گستردگی شوراهای اسلامی در سراسر کشور خاطرنشان کرد: بیش از 110 هزار عضو شورا در 38 هزار واحد شورایی در سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به هموطنان می باشند.

,

وی یادآور شد: از این تعداد، 35 هزار واحد روستایی و هزار و 230 واحد شورای شهری بوده و مابقی نیز جزء شوراهای فرادستی می باشند.

,

معماری ایرانی  اسلامی مورد غفلت مدیران شهری واقع شده است

, معماری ایرانی  اسلامی مورد غفلت مدیران شهری واقع شده است,

رئیس شورای عالی استانها ضمن انتقاد از وضعیت معماری شهرها عنوان کرد: فرهنگ و هویت شهری، گمشده شهرهای کشور است و معماری ایرانی اسلامی نیز مورد غفلت شوراهای اسلامی و شهرداری ها قرار گرفته است.

,

بصیری پور در پایان با اشاره به ضرورت ایجاد درآمد پایدار در شهرداری تاکید کرد: امور شهرداری ها باید بهتر از گذشته مدیریت شود و اعضای شورای اسلامی شهرها باید برای ایجاد درامد پایدار تلاش کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه