اخبار داغ

فرمانده انتظامی پلدختر

مجسمه طلا دوران هخامنشی در پلدختر کشف وضبط شد+تصاویر

مجسمه طلا دوران هخامنشی در پلدختر کشف وضبط شد+تصاویر
فرمانده نیروی انتظامی پلدختر گفت : یک مجسمه طلا مربوط به دوره داریوش هخامنش در پلدختر کشف وضبط شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل ازبیان روز،سرهنگ رضا داودی در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه ومطبوعات با اعلام این خبر افزود : یک قطعه مجسمه طلا با عیار 22 درصد وبا پایه نقره ای متعلق به داریوش هخامنشی از سودارگران اموال تاریخی کشف وضبط شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بیان روز,

فرمانده نیروی انتظامی پلدختر با بیان اینکه طبق بر آورد کارشناسان این شی تاریخی بیش از 3 میلیارد تومان ارزش دارد اظهار داشت : در بدنه این مجسمه مقدار یک کیلو و 694 گرم طلای 22 عیار بکار رفته است .

,

مجسمه طلایی پلدختر

, مجسمه طلایی پلدختر,

وی تصریح کرد : ارتفاع این مجسمه 45 سانتی متر و بر روی پایه نقره ای با آثار خط میخی مصر باستان هکاکی که  روی اصل مجسمه خط میخی ایران باستان نوشته شده است .

,

داودی اظهار داشت : برخی کارشناسان بر این باورند که این مجسمه طلا از روی مجسمه سنگی کوروش که سر ندارد و در موزه ملی ایران نگهداری می شود ساخته شده است .

,

مجسمه طلایی پلدختر

, مجسمه طلایی پلدختر,

وی کشف این مجسمه را نتیجه کار اطلاعاتی سربازان امام زمان (عج) و نیروی انتظامی دانست و افزود: نیروی های اطلاعاتی با اشراف کامل تواستند این مجسمه طلا را در حین معامله قاچاقچیان اشیای تاریخی کشف وضبط کنند که در این رابطه دو نفر هم دستگیر و روانه زندان شدند.

,

مجسمه طلایی پلدختر

, مجسمه طلایی پلدختر,

وی عنوان کرد:این شی تاریخی در معامله ای 350میلیون تومان و در معامله ای دیگر 850میلیون تومان خرید وفروش شد که در حین معامله دوم این مجسمه کشف شد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه