اخبار داغ

رایزن فرهنگی سابق ایران در هندوستان؛

الگو شدن جامعه اسلامی نیازمند پویایی در فرهنگ و اقتصاد است

الگو شدن جامعه اسلامی نیازمند پویایی در فرهنگ و اقتصاد است
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور گفت: جامعه اسلامی ما زمانی الگو میشود که در حوزه اقتصاد و فرهنگ به پویایی برسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، کریم نجفی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور و رایزن فرهنگی سابق ایران در هندوستان ظهر امروز در نشست خبری معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور کشور با اصحاب رسانه اظهار داشت: دانشگاه پیام نور با ۷۵۰ هزار دانشجو و ۴ هزار نفر عضو هیئت علمی و ۵۰۰ مرکز یکی از بزرگترین دانشگاه های دولتی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: همچنین یکی از دانشگاه های کلان و جزء ابر دانشگاه های دنیا محسوب می شود که مدارک آن مورد تایید در همه جای دنیا می باشد.

,

 

,

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور خاطر نشان کرد: امسال دو برنامه جامع شاهد بودیم که یکی از آنها همایش نسبت اخلاق و دین بود که تمام اساتید الهیات از سراسر کشور مقالات ارزشمندی را در رابطه با دین ارائه دادند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه حضور اساتید الهیات و دینی در رویکرد اسلامی شدن دانشگاه ها بسیار موثر است تصریح کرد: اگر یک دانشگاه با این رویکرد عمل کند و با دانشجویان ارتباط خوبی را برقرار کند قطعا به افق های بالایی دست پیدا خواهد کرد.

,

 

,

نجفی با اشاره به اینکه ما پرچم دار اخلاق و معنویت در دنیا هستیم عنوان کرد: در غرب نیز گرایشات معنویت دیده می شود و خرسندیم که بحث بیداری اسلامی توانسته به خوبی تاثیر گزار باشد.

,

 

,

وی با بیان اینکه در سال گذشته که به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ نامیده شد برنامه های فرهنگی بسیاری داشتیم افزود: در سال گذشته ۳۸۳ کرسی آزاد اندیشی و در ۵ ماه نخست امسال ۱۱۴ کرسی، همچنین جشنواره های قرآنی و نشریات علمی از جمله فعالیت های سال گذشته و امسال بوده است.

,

 

,

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور یادآور شد: اگر دو رکن اساسی دانشگاه ها که همان دانشجویان و اساتید هستند با هم پیوند بخورند همانطور که امام راحل فرمودند سرنوشت کشورمان از همین دانشگاه ها رقم خواهد خورد.

,

 

,

نجفی با تاکید براینکه مسائل فرهنگی بسیار مورد اهمیت است افزود: دشمنان ما می خواهند همواره به فعالیت های فرهنگی ما آسیب بزنند و در دنیا شیعه هراسی و ایران هراسی را می خواهند ایجاد کنند در صورتی که کشور ایران از نظر امنیتی بهترین کشور جهان بوده است.

,

 

,

وی در خصوص سند اسلامی شدن دانشگاه ها خاطر نشان کرد: برای تحقق این سند باید در ابتدا جامعه دانشگاه های خود را بشناسیم همچنین بیشتر رشته های دانشگاه پیام نور علوم انسانی است و بحث اسلامی شدن دانشگاه ها ارتباط نزدیکی با علوم انسانی دارد.

,

 

,

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور ابراز داشت: هدف از سند اسلامی شدن دانشگاه ها این است که علم را با عمل و اخلاق پیوند دهد و سبک زندگی اسلامی را در دانشگاه ها رواج دهد.

,

 

,

نجفی یادآور شد: در این راستا در سال گذشته پیوست نگاری فرهنگی در دانشگاه های پیام نور داشتیم بدین صورت که رشته هایی همچون ریاضی و فیزیک که به ظاهر با فرهنگ ارتباطی ندارند را با بحث فرهنگ ارتباط دهیم.

,

 

,

این مقام مسئول متذکر شد: جامعه اسلامی ما زمانی می تواند الگو باشد که در حوزه اقتصاد و فرهنگ به پویایی برسد.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور در حوزه صنعت نیز افتخاراتی را کسب کرده است افزود: در جشنواره ملی حرکت که سال گذشته در تهران و امسال در استان گیلان برگزار شد دانشجویان اختراعات بسیار خوبی را ارائه دادند.

,

 

,

نجفی ادامه داد: ظرفیت دانشگاه های ما بسیار خوب است و امیدواریم استانداری های استان ها جمایت های ویژه ای را از مخترعین داشته باشند.

,

 

,

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور عنوان کرد: از دیگر برنامه هایی که در سال گذشته اتفاق افتاد می توان به انجمن علمی هوا و فضا، گارکاه پیوست نگاری، استفاده از فرصت های شغلی در مناطق مرزی اشاره داشت.

,

 

,

وی با بیان اینکه دانشگاه پیام نور عنایت ویژه ای به فعالیت های فناوری دارد خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ انجمن علمی در سراسر کشور داریم که ۳۱۳ نفر از این تعداد انمن اختراعات خود را ثبت کردند و ۵۳ اختراع نیز به عنوان اختراع برتر معرفی شد.

,

 

,

نجفی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هر دانشجو مبلغ ۳۵ هزار تومان برای سرانه فرهنگی می پردازد که این مبلغ در همان شهریه دانشجو حساب میشود و این در حالی است که ما برای هر دانشجو در بخش فرهنگی ۸۰ هزار تومان هزینه کرده ایم.

,

 

,

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پیام نور کشور با اشاره به اینکه دانشگاه پیام نور نسبت به دیگر دانشگاه ها بیشترین قبولی را دارد و فعالیت های فرهنگی بیشتری نیز انجام می دهد بیان کرد: در خصوص بودجه بسیار محدودیت دارد و تنها ۲۰ درصد بودجه خود را از دولت می گیرد.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه عرصه ورزشی برای ما یک حرکت فرهنگی است عنوان داشت: در المپیاد ورزشی که در ماه گذشته برگزار شد ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این خصوص هزینه کردیم.

,

 

,

نجفی تصریح کرد: ورزش و فعالیت های فرهنگی نشاط و اراده را در بین دانشجویان بالا میبرد و بزه کاری هایی که دشمنان ما برای ما تدارک دیده اند را کاهش می دهد.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه