اخبار داغ

فاز اول واکسیناسیون تب مالت احشام در سیریک آغاز شد

فاز اول واکسیناسیون تب مالت احشام در سیریک آغاز شد
رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک از اجرای مرحله اول واکسیناسیون مبارزه با بیماری مشترک انسان و دام در سطح روستاهای این شهرستان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مجتبی رهدور در گفتگو با خبرنگار آذینی افزود: در سطح شهرستان بیش از 37 هزار احشام بز و گوسفند وجود دارد که برای مقابله با بیماریهای مشترک انسان و دام و واکسیناسیون احشام باید حتما واکسن بیماری تب مالت به آنها تزریق شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , آذینی,

 

,

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان سیریک ابراز داشت: با توجه به اینکه شهرستان سیریک در مسیر قاچاق احشام قرار دارد و از آنجائیکه جمعیت شهرستان یک جمعیت روستایی است و اکثر منازل روستایی و حتی شهری در شهرستان از احشام برخوردار می باشند به نوعی در معرض اینگونه بیماری ها می باشند.

,

 

,

 
این مسئول تصریح نمود: بیماری تب مالت معمولا بیشتر از راه تماس با افرادی که قصاب یا دامدار ، یا لبنیات غیرپاستوریزه مصرف می کنند منتقل می شود شیرخام، پنیرهای محلی و بستنی های سنتی در انتقال این بیماری نقش موثری دارد و جا دارد مردم از خرید و مصرف آنها جدا خوداری نمایند.

,
,

 

,

رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک بیان کرد: یکی از علائم اصلی این بیماری تب است که عموما در عصر و شب ها به اوج خود می رسد و بیمار را دچار تعریق فراوان می کند در اوایل ابتدا بیمار تا مدت ها بجز تب و تعریق شبانه علامت دیگری ندارد ولی بتدریج درد استخوان ها و مفاصل بخصوص درد لگن در برخی بیماران بصورت شدید شروع که راه رفتن بیمار به سختی صورت می گیرد.

,

 

,

وی با بیان اینکه از عوارض تب مالت، مننژیت و ضایعات مغزی است که می تواند قلب، سیستم تنفسی و تمام ارگان های بدن را تحت تاثیر قرار دهد اظهار داشت: این بیماری اگر درمان نشود گاهی می تواند با درگیری قلب و رگ ها باعث مرگ بیمار شود و از دیگر عوارض مهم این بیماری، ایجاد آبسه در استخوان های ستون فقرات می باشد که باعث زمینگیر شدن بیمار می شود.

,

 

,

رهدور با اشاره به این که فعالا هیچگونه واکسنی که کاملاً مورد تأیید باشد وجود نداردکه به مدت طولانی باعث ایمنی فرد شود افزود:کسانی که با لاشه، خون و گوشت احشام در تماس هستند در معرض ابتلا به بیماری تب مالت می‌باشند.

,

 
ممکن است از طریق بریدگی دست قصاب و یا پرش خون حیوان به صورت و چشم بیماری منتقل شود.

,
,

 

,

 
رئیس دامپزشکی شهرستان سیریک اضافه کرد: با توجه به حجم بالای کار در شهرستان و عدم داشتن ساختمان مناسب و امکانات و تجهیزات و نیروی لازم برای ارائه خدمات مطلوب به مردم برای پیشگیری و مقابله با انواع بیماری های احشام بویژه بیماری های مشترک انسان و دام کار را بسیار سخت کرده است.

,
,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه