اخبار داغ

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل؛

برآورد جمعیت مرال در مناطق جنگلی سیاهکل در حال انجام است

برآورد جمعیت مرال در مناطق جنگلی سیاهکل در حال انجام است
رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل گفت: هر ساله از تاریخ پانزدهم شهریور ماه به مدت یک ماه، جفت‌گیری مرال در استان گیلان آغاز می‌شود که این دوره را به اصطلاح “گاو بانگی” می‌نامند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر میرزایی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل اظهار داشت: هر ساله از تاریخ پانزدهم شهریور ماه به مدت یک ماه، جفت‌گیری مرال در استان گیلان آغاز می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, درسیاهکل,

و‌ی تصریح کرد: این دوره که به اصطلاح آن را “گاو بانگی” می‌نامند، زمان جفت‌گیری مرال‌ها بوده که در آن نرها با برآوردن نعره‌های بسیار بلند، ماده‌ها را به سوی خود می‌کشانند. همچنین این نعره‌ها هشداری جدی برای سایر نرهای رقیب محسوب می‌شود.

,

رئیس اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل افزود: در این زمان گوزن‌های نر برای تعیین قلمرو به جنگ با دیگر نرها پرداخته و این نبردهای بسیار جدی و بعضا خونین تا زمان تسلیم یکی از طرفین منازعه ادامه خواهد داشت.

,

میرزایی با بیان اینکه این نعره‌ها نمایه‌های مناسبی برای برآورد جمعیت گوزن محسوب می‌شوند‌، گفت: از این رو کارشناسان اداره محیط زیست شهرستان سیاهکل جهت برآورد جمعیت مرال نر و همچنین افزایش سطح حفاظت از این گونه در فصل گاوبانگی، هرساله اقدام به تعیین ایستگاه‌های ثابت سرشماری در جنگل‌های استان کرده و پس از اعزام تیم‌های کارشناسی به این ایستگاه‌ها، از طریق شمار بانگ مرال‌ نر و انجام تجزیه و تحلیل‌های مربوطه، اقدام به برآورد جمعیت مرال می‌کنند.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک در شهرستان سیاهکل، برآورد جمعیت مرال هر ساله در مناطق جنگلی شهرستان‌های تالش‌، رضوانشهر، شفت، فومن، رودبار، املش، لنگرود و رودسر نیز انجام می‌شود.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه