اخبار داغ

قلیچدار اوغلو از اردوغان انتقاد کرد

قلیچدار اوغلو از اردوغان انتقاد کرد
رهبر حزب اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه از رئیس‌جمهور و حزب عدالت و توسعه به دلیل حمله خشونت‌آمیز به روزنامه‌نگار حریت انتقاد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، احمد هاکان، ستون‌نویس روزنامه حریت بامداد اول اکتبر در مقابل منزلش هدف حمله چهار فرد قرار گرفت و بینی و دنده‌اش شکست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری‌خواه پس از عیادت از هاکان گفت: حال او خوب است و روحیه خوبی دارد. گفت‌وگوی خوبی داشتیم و به او گفتم نه تنها من بلکه صدها هزار تن دیگر منتظر مطالب خوب او هستند.

,

 

,

چهار فرد مهاجم بعدا دستگیر شدند و حزب عدالت و توسعه در دوم اکتبر اعلام کرد که سه تن از آنان از اعضای این حزب بودند که اخراج شدند.

,

 

,

رهبر اپوزیسیون ترکیه با اشاره به اخراج عبدالرحیم بوینوکالین از حزب حاکم گفت: بسیار خوب است که آنها از حزب اخراج شده‌اند. امیدوارم آن نمایندگانی هم که در حمله اول به روزنامه حریت دست داشتند، اخراج شوند.

,

 

,

ساختمان‌ روزنامه حریت در استانبول ششم سپتامبر از سوی معترضان حامی حزب عدالت و توسعه موسوم به آک پارتی هدف حمله قرار گرفت و در همان حین بوینوکالین، از قانونگذاران ترکیه‌ای احمد هاکان و مدیر مسوول حریت را تهدید می‌کرد. حمله‌ی دیگری نیز در هشتم سپتامبر رخ داد که پس از عدم محکومیت حمله اول توسط رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری و احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه بود.

,

 

,

قلیچدار اوغلو گفت: امیدوارم آن کسانی که شعارهای تهدید آمیز سر می‌دادند با مجازات سخت‌تری از سوی دولت روبرو شوند. ما انتظاراتی داریم. ما با این مساله مشکل داریم که کسانی بیایند و دفتر یک روزنامه یا یک روزنامه‌نگار سرشناس را مورد حمله قرار دهند و کسی که بر کرسی ریاست جمهوری نشسته است، سکوت کند. سوالات بسیاری وجود دارد چون او هنوز واکنش نشان نداده است. برخی به او دیکتاتور می‌گویند و خودش هم به این امر دامن می‌زند. من جدا به او توصیه می‌کنم که از این رویه پرهیز کند.

,

 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه