اخبار داغ

امام جمعه خشکبیجار؛

از نظر دولتمردان تشر زدن به آل سعود مانع آشتی ایران با دنیای غرب است/ پیشرفت ملت ایران منوط به رابطه با آمریکا نیست

از نظر دولتمردان تشر زدن به آل سعود مانع آشتی ایران با دنیای غرب است/ پیشرفت ملت ایران منوط به رابطه با آمریکا نیست
حجت الاسلام صفری گفت: پیشرفت ایران اسلامی و صدور انقلاب اسلامی و تعالی مردم ایران منوط و وابسته به ارتباط با آمریکا و مستکبرین نیست بلکه ارتباط با این دشمن مکار و غدار،‌ مایه شکست انقلاب اسلامی و ذلت و انزوای جمهوری اسلامی خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خوبان خبر،‌ در پی حوادث اخیر حج ابراهیمی و فاجعه منا و موضع گیری و واکنش دولتمردان،‌ گفتگویی را با حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار ترتیب دادیم. ماحصل این گفتگو تقدیم به شما.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خوبان خبر, خوبان خبر, در پی حوادث اخیر حج ابراهیمی و فاجعه منا و موضع گیری و واکنش دولتمردان،‌ گفتگویی را با حجت الاسلام صفری امام جمعه خشکبیجار ترتیب دادیم. ماحصل این گفتگو تقدیم به شما.,

به عنوان نخستین سوال‌، وقتی خانواده ی جانباختگان منا چشم انتظار اجساد متوفیان خود هستند،‌ چرا وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک مشغول امور دیپلماتیک انفعالی است؟

, به عنوان نخستین سوال‌، وقتی خانواده ی جانباختگان منا چشم انتظار اجساد متوفیان خود هستند،‌ چرا وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک مشغول امور دیپلماتیک انفعالی است؟, به عنوان نخستین سوال‌، وقتی خانواده ی جانباختگان منا چشم انتظار اجساد متوفیان خود هستند،‌ چرا وزیر امور خارجه کشورمان در نیویورک مشغول امور دیپلماتیک انفعالی است؟,

هر کسی از زاویه دید خود می تواند به این سوال پاسخ دهد و تحلیل شخصی خود را ارائه نماید. اما وقتی به روند دیپلماتیک در این دوسال اخیر نگاه می کنیم می بینیم که دکترین سیاست خارجی دولت جناب آقای روحانی روندی را دنبال می کند که اسم آن را آشتی با دنیا می گذارند. در حالی که این مبنای فکری‌،‌ الزاماتی دارد که باید به آن پایبند بود و آن چشم بستن به روی جنایت هایی است که توسط مستکبرین عالم صورت می گیرد و گوش بستن به روی صداهایی است که امروز علیه انقلاب اسلامی به صدا در می آید.

,

و این نوع حرکت و موضع گیری ضعیف در برابر این جنایات عظیم آل سعود در همان راستای دکترین سیاسی آقایان تعریف می شود. چون تشر زدن به آل سعود یعنی تشر زدن به آمریکا و این مساله می شود یکی از موانع آشتی ایران با دنیای غرب.

, و این نوع حرکت و موضع گیری ضعیف در برابر این جنایات عظیم آل سعود در همان راستای دکترین سیاسی آقایان تعریف می شود. چون تشر زدن به آل سعود یعنی تشر زدن به آمریکا و این مساله می شود یکی از موانع آشتی ایران با دنیای غرب.,

 نظر شما در خصوص دست دادن آقای ظریف و اوباما چیست؟

,  نظر شما در خصوص دست دادن آقای ظریف و اوباما چیست؟, نظر شما در خصوص دست دادن آقای ظریف و اوباما چیست؟,

به زعم برخی آقایان اتفاقی بود. ولی شاید آقای ظریف امروز این از خود گذشتگی را انجام داده و از حیثیت و آبروی خودش مایه گذاشته تا قبح این کار شکسته شود و مساله ارتباط جمهوری اسلامی با آمریکا و دنیای استکبار را کلید بزند و در فاز اجرایی قرار دهد.

,

ولی ولی ولی غافل از این ماجرا که پیشرفت ایران اسلامی و صدور انقلاب اسلامی و تعالی مردم ایران منوط و وابسته به ارتباط با آمریکا و مستکبرین نیست بلکه ارتباط با این دشمن مکار و غدار،‌ مایه شکست انقلاب اسلامی و ذلت و انزوای جمهوری اسلامی خواهد بود.

,

به نظر حضرتعالی،‌ «انفعال» در این دو سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد،‌ چه منافعی برای کشور جز تهدید و تحقیر و ارعاب داشته است؟

, به نظر حضرتعالی،‌ «انفعال» در این دو سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد،‌ چه منافعی برای کشور جز تهدید و تحقیر و ارعاب داشته است؟, به نظر حضرتعالی،‌ «انفعال» در این دو سالی که از عمر دولت یازدهم می گذرد،‌ چه منافعی برای کشور جز تهدید و تحقیر و ارعاب داشته است؟,

در طول تاریخ دویست ساله گذشته،‌ هر وقت رویکرد ایرانیان نسبت به دشمنان،‌ حتی نسبت به رقبای منطقه ای،‌ رویکردی انفعالی بوده و از موضع ضعف برخورد کرده اند،‌ دشمن بر ما غلبه کرده است. حال که انقلاب اسلامی اتفاق افتاده و جنگ ایدئولوژیک درعرصه بین المللی به وجود آمده و انقلاب ایرانیان موجب جلوگیری مستکبران شده است، این دشمنی افزوده شده و دشمنان لحظه ای در دشمنی خود علیه ما غافل نبوده و نیستند و ما باید هوشیار باشیم تا در مقابل آن ها با این نوع سیاست انفعالی و تنش زدایی،‌ ضربه فنی نشویم.

,

مصادیق مختلف و متعددی وجود دارد که سیاست تنش زدایی دولت نتیجه عکس داده است که از جمله آن ها می توان به بی اعتباری پاسپورت ایرانی،‌ بی توجهی آل سعود نسبت به هشدارهای دولتمردان،‌اخراج سفیر ایران از بحرین و غیره اشاره کرد.

, مصادیق مختلف و متعددی وجود دارد که سیاست تنش زدایی دولت نتیجه عکس داده است که از جمله آن ها می توان به بی اعتباری پاسپورت ایرانی،‌ بی توجهی آل سعود نسبت به هشدارهای دولتمردان،‌اخراج سفیر ایران از بحرین و غیره اشاره کرد.,

 نظر شما در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه در مجلس چیست؟

,  نظر شما در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه در مجلس چیست؟, نظر شما در خصوص استیضاح وزیر امور خارجه در مجلس چیست؟,

این مسئله به نمایندگان محترم بر می گردد که آیا استیضاح مشکلی را حل می کند یا خیر. ابعاد این استیضاح تا کجا باید باشد؟ رویکرد نمایندگان در استیضاح چه باید باشد؟ نتیجه استیضاح چه خواهد بود و مواردی از این دست.

,

اینکه نماینده ای بیاید و با لحن تند و فحاشی‌، دیدگاه خود را مطرح کند قابل قبول نیست. عده ای آمدند در صحن مجلس تحصن کردند نتیجه چه شد؟ اصولگرایان باید به خود بیایند و مثل ظریف از خود گذشتگی کنند. آقای ظریف برای اثبات عقیده خود ( چه درست و چه غلط) از هیچ امری فروگذار نمی کند. اما بسیاری از چهره های اصولگرا،‌ اگر در اجرای فرامین رهبری ازخودگذشتی و ایثار می کردند،‌ امروز این بلا بر سر جریان اصولگرایی نمی آمد که برای رسیدن به وحدت این همه دست و پا زند.

, اما بسیاری از چهره های اصولگرا،‌ اگر در اجرای فرامین رهبری ازخودگذشتی و ایثار می کردند،‌ امروز این بلا بر سر جریان اصولگرایی نمی آمد که برای رسیدن به وحدت این همه دست و پا زند.,

به عنوان سوال پایانی،‌ چرا دولت سعودی به خود جرات می دهد که برای هیات های دیپلماتیک ما ویزا صادر نکند؟

, به عنوان سوال پایانی،‌ چرا دولت سعودی به خود جرات می دهد که برای هیات های دیپلماتیک ما ویزا صادر نکند؟, به عنوان سوال پایانی،‌ چرا دولت سعودی به خود جرات می دهد که برای هیات های دیپلماتیک ما ویزا صادر نکند؟,

دولت ما معتقد است که ما باید تنش زدایی کنیم. سوال اینجاست که آیا تنش را ما به وجود آورده ایم یا آمریکا و دوستانش. در کدام مناقشه منطقه ای یا جهانی،‌ ایران اسلامی نقش داشته و دارد؟ در کدام جنایت و جنگ و خونریزی منطقه دست ایرانیان آلوده است؟ پس نتیجه می گیریم که منظور از تنش زدایی مساله ظهور انقلاب اسلامی است. اگر انقلاب ایرانیان تنش است ایرادی ندارد.

,

ما در انقلاب به دنبال آرمان هایی بودیم و برای این آرمان ها انقلاب کردیم ویکی از این آرمان ها،‌ مبارزه با استکبار،‌استبداد و استعمار بود و هست و خواهد بود.

, ما در انقلاب به دنبال آرمان هایی بودیم و برای این آرمان ها انقلاب کردیم ویکی از این آرمان ها،‌ مبارزه با استکبار،‌استبداد و استعمار بود و هست و خواهد بود.,

لذا دکترین سیاست خارجی و دکترین نظامی و دفاع جمهوری اسلامی ایران بر همین مبنا طراحی شده است.

,

اگر غیر از این باشد،‌ دولت های ضعیفی همچون دولت سعودی،‌ امارات،‌ بحرین و غیره به خود جرات می دهند در مقابل ایران قدرتمند هم خودی نشان دهند.

,

 

,

انتهای پیام/ج

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه