اخبار داغ

پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران

پیش‌بینی وزش باد شدید و گرد و خاک در تهران
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از ورود و تقویت سامانه بارشی فعال به کشور خبر داد و افزود: شدت بارش‌ها در روز پنجشنبه، 16 مهر در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود. همچنین خیزش گرد و خاک و کاهش دید در اثر وزش باد شدید در پنج استان کشور از جمله استان تهران در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، احد وظیفه گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی بعدازظهر امروز در بخش‌هایی از شمال غرب کشور رشد ابر، وزش باد، بارش پراکنده، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی با اشاره به ورود یک سامانه بارشی فعال به کشور از روز چهارشنبه، اظهار کرد: در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ناپایداری همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار و رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از روز پنجشنبه با نفوذ جریان‌های خنک شمالی فعالیت بارشی سامانه در مناطق مذکور و سواحل دریای خزر تقویت می‌شود، اظهار کرد: شدت بارش‌ها در این روز در استان‌های گیلان، مازندران، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد بود.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به اینکه روز چهارشنبه، در سواحل دریای خزر شاهد وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما در حدود 4 تا 8 درجه خواهیم بود، افزود: از اواخر وقت روز پنجشنبه با نفوذ هوای خنک کاهش محسوس دما دراین مناطق پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز از روز پنجشنبه مواج خواهد شد.
,
 
,
وظیفه با بیان اینکه امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک در شمال کشور عراق و انتقال آن به کشور، در جنوب غرب، غرب و برخی مناطق شمال غرب کشور پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود، گفت: با تشدید ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در برخی مناطق استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران وزش شدید باد به شکل موقت وجود دارد که پیامد آن در برخی نقاط می‌تواند به شکل خیزش گرد و خاک و کاهش دید بروز کند.
,
 
,
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه در مورد وضعیت هوای استان تهران اظهار کرد: آسمان تهران امروز سه شنبه کمی ابری، در بعدازظهر نیمه ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 31 و 21 درجه سانتیگراد است، همچنین آسمان این استان در روز چهارشنبه نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، اوایل شب بارش پراکنده، گاهی رعد و برق در پاره‌ای نقاط باد و گرد و خاک و در روز پنجشنبه نیمه ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، درپاره‌ای نقاط وزش باد شدید، گاهی بارش پراکنده و رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 32 و 22 و 30 و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.
,
 
,
سازمان هواشناسی کشور همچنین طی اطلاعیه جداگانه‌ای اعلام کرد: بررسی نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی بیانگر ورود یک سامانه بارشی از روز چهارشنبه از سمت غرب و شمال غرب به کشور است ‌که پیامد آن افزایش ناپایداری همرفتی، رشد ابرهای جوششی، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد در شمال غرب، غرب و دامنه های جنوبی البرز است. روز چهارشنبه، در سواحل دریای خزر شاهد وزش باد شدید جنوبی و افزایش دما در حدود 4تا 8 درجه خواهیم بود که طی پنجشنبه و جمعه با نفوذ هوای خنک کاهش 10تا 15 درجه دما دراین مناطق پیش‌بینی می‌شود.
,
 
,
بنا براین اطلاعیه از روز پنجشنبه وزش باد و بارندگی در استان‌های ساحلی دریای خزر شروع می‌شود و دریای خزر مواج خواهد شد. بر این اساس در روز چهارشنبه وضع هوای استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، ایلام و لرستان و در روز پنجشنبه در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کرمانشاه، کردستان و زنجان تحت تاثیر این سامانه خواهند بود.
,
 
,
شایان ذکر است که امروز به سبب افزایش سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک در شمال کشور عراق و انتقال آن به کشور، در برخی مناطق شمال غرب و روز چهارشنبه در جنوب غرب و غرب کشور وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. همچنین با تشدید ناپایداری همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در برخی مناطق استان‌های قزوین، مرکزی، قم، البرز و تهران رگبار پراکنده و رعد وبرق و وزش شدید باد به شکل موقت وجود دارد که پیامد آن در برخی نقاط می‌تواند به شکل خیزش گرد و خاک و کاهش دید بروز کند.
,
انتهای پیام/ن
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه