اخبار داغ

به مهدوی‌کیا گفته بودند به من پاس نده! / "علی دایی" گفت هوایت را دارم

به مهدوی‌کیا گفته بودند به من پاس نده! / "علی دایی" گفت هوایت را دارم
ادموند بزیک را به طور اتفاقی ملاقات کردیم، مهاجم سال‌های نه چندان دور پرسپولیس که از سال 1375 به این تیم ملحق شد و تا سال 1380 در جمع سرخپوشان باقی ماند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ز"اگر اشتباه نکنیم او در 133 بازی برای پرسپولیس 40 گل هم به ثمر رساند که آمار نسبتاً خوبی در این تیم به شمار می‌رود. ادموند بزیک درباره آن سال‌ها و حضورش در پرسپولیس حرف‌های جالبی زد که در پی از نظرتان می‌گذرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ز,

 

,

کار در تیم امید پرسپولیس چگونه است؟
خدا را شکر، به همراه بهروز رهبری‌فرد مشغول خدمت به بر و بچه‌های امید و جوانان پرسپولیس هستیم و امید داریم بتوانیم به این باشگاه کمکی کنیم.

,
,

 

,

شما قرار است برای گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم هادی نوروزی چه‌کار کنید؟
باشگاه که قطعاً تدابیری اندیشیده است اما ما در تیم امید پرسپولیس قصد داریم با پیراهن مشکی به میدان برویم. واقعاً خبر هولناک و غیرمنتظره‌ای بود. من، هادی نوروزی را می‌شناختم. پسری سر به زیر و بدون حاشیه بود. اصلاً باور نمی‌کنم به این زودی او را از دست بدهیم. (آهی می‌کشد)

,
,

 

,

اگر اشتباه نکنیم سال 75 به پرسپولیس رفتی؟
بله، پس از ارائه بازی‌های نسبتاً خوب در آرارات، پرسپولیسی‌ها سراغم آمدند. 21 ساله بودم که پیراهن این تیم بزرگ را پوشیدم.

,
,

 

,

بازی کنار آن همه ستاره سخت نبود؟
فوق‌العاده سخت بود. شما تصورش را بکنید یک جوان می‌خواهد بین آن همه مهاجم بزرگ و اسم و رسم‌دار بازی کند... هم فال بود و هم تماشا!

,
,

 

,

فکر می‌کنیم همیشه شماره 12 می‌پوشیدی. چرا در پرسپولیس سراغ این شماره نرفتی؟
آقاجان! شماره 12 دست حسین آقا عبدی کاپیتان پرسپولیس بود. مگر می‌شد طرف شماره 12 رفت؟!

,
,

شماره... (بعد از کلی فکر کردن) 10 را که نپوشیدی. شماره...
(خودش جواب می‌دهد) شماره 22 نصیب من شد. آن اوایل استانکو از سیستم 1-6-3 استفاده می‌کرد و مرا هم بال چپ می‌گذاشت.

,
,

 

,

و مهدی مهدوی‌کیا را بال راست. درست است؟
بله، مهدی و محمود شافعی را به عنوان بال راست به میدان فرستاد. خاطرم هست یکی از بازیکنان باتجربه پرسپولیس نمی‌دانست من و مهدوی‌کیا رفاقت صمیمانه‌ای با هم داریم و به او گفته بود که به بزیک پاس نده!

,
,

 

,

جداً؟!
(می‌خندد) بنده خدا متوجه نبود که مهدی مهدوی‌کیا دوست صمیمی من است و از او خواسته بود با این کار باعث شود که ادموند بزیک از پرسپولیس برود.

,
,

 

,

(به شوخی) منظورت علی دایی که نیست؟!
نه بابا! علی دایی بزرگتر از این حرف‌هاست. اتفاقاً خوب به خاطر دارم آن اوایل علی دایی بزرگی‌اش را به من ثابت کرد. آن زمان کار یک جوان در تیم‌های بزرگ بسیار سخت بود. دایی به من گفت هوایت را دارم و خیالت راحت باشد. همان توصیه علی آقا باعث شد راحت‌تر در پرسپولیس کار کنم اما کسان دیگری بودند که... بگذریم!

,
,

 

,

می‌شود نگذریم!
نه دیگر! گذشته‌ها گذشته است و به قول محسن بنگر فوتبال ارزش آن را ندارد که بی‌دلیل یا حتی با دلیل به یکدیگر بپریم.

,
,

 

,

از آن دوران پرسپولیس چه چیزهایی به یادت مانده؟
گلزنی‌های دربی، مهدی هاشمی‌نسب، مجتبی محرمی، فرشاد پیوس، ... و خیلی خاطرات خوب دیگر. واقعاً دوران غرورانگیزی بود. پرسپولیس دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید و امیدوارم این پرسپولیس هم بتواند یاد و خاطره آن دوران را زنده کند.

,
,

جام

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه