اخبار داغ

با شعار «دنیا با لبخند کودکان زیباست»؛

جشن هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان آغاز شد

جشن هفته ملی کودک در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان آغاز شد
جشن هفته ملی کودک با شعار «دنیا با لبخند زیباست» امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  پایگاه  اطلاع رسانی خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان، ناهید سلیمانی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان در مراسم جشن ملی کودک درجمع خبرنگاران با اشاره به این جمله که پیامبراکرم (ص) می‌فرمایند فرزندانتان را گرامی بدارید و با آداب و روش پسندیده با آنان رفتار کنید، اظهار داشت: از آنجاییکه کودکی آغاز رشد هر انسانی است و کودک باید مهارت‌های لازم را برای رفع نیازهای اساسی خود یاد بگیرد در این دوره بیش از هر دوره دیگری نیاز به توجه و رعایت حقوق انسانی دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خانه فرهنگ و هنر استان هرمزگان,

وی افزود: در این زمان نه تنها رعایت حقوق کودک به عنوان تکلیف برعهده پدر و مادر است بلکه کلیه اقشار جامعه نیز با نظارت بیشتر و برنامه ریزی دقیق‌تر باید نسبت به احقاق حق این شهروندان اقدام و جلوهرگونه آسیبی را بگیرند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان بیان داشت: آنچه از مفاهیم دینی برمی آید کودک دارای مراحل رشد است که باید این گام‌های تربیتی با آگاهی و در محیط سالم برداشته شود تا استعدادهای نهفته آن از قوه به فعل تبدیل شود.

,

سلیمانی گفت: این هفته بهانه‌ای است که کلیه دست اندرکاران و مسئولان فهیم و آگاه بار دیگر با نگاهی نو و جدید نسبت به حقوق کودکان و توسعه آن حساس شوند و دست به اقدام همه جانبه بزنند.

,

وی ادامه داد: از طرفی فعالیت‌هایی که در رابطه با کودک انجام می‌شود منسجم و هدفمند گردد و سرمایه گذاری در این دوره را هزینه قلمداد نکنند.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان تاکید کرد: همه ما باید به این نکته ایمان داشته باشیم که آینده در دست کودکان امروز است.

,

سلیمانی تصریح کرد: قانون توجه به تفاوت‌های فردی کودکان به عنوان یکی از مزیت‌های بسیار مثبت در کانون‌های پرورشی فکری محسوب می‌شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید براهمیت توجه جامعه به حقوق کودکان، توجه جدی به کودکان به عنوان یک شهروند و توجه به نیازهای فرهنگی و اجتماعی آنان، حمایت معنوی از کودکان ایران و کودکی به منزله بنادی‌ترین بخش زندگی انسانی را از اهداف ویژه هفته ملی کودک برشمرد.

,

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هرمزگان روز شمار این هفته را به ترتیب «کودک، سلامت و ایمنی»، «کودک، هنر و میراث فرهنگی»، «کودک، خانواده و رسانه»، «کودک، کتاب و کتابخوانی»، «کودک، محیط زیست و منابع طبیعی» ، «کودکان دنیا، صلح و دوستی» و «کودک، آموزش و تربیت اسلامی» اعلام کرد.

,

وی در این رابطه اظهار کرد: دیدار با کودکان بیمارستان کودکان و بیماران خاص و اهداء گل وهدایا، حضور در کنار ساحل، شرکت نوجوانان در نماز جمعه، جنگ شادی و جشنواره قصه گویی و اجرای برنامه‌های شاد در مدارس روستا را بخشی از برنامه‌های این اداره کل اعلام کرد.

,

سلیمانی افزود: در راستای همگرایی و هم افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهادهای متولی کودک و نوجوان، ویژه برنامه‌هایی به مناسبت هفته ملی کودک توسط سایر ارگان‌ها نیز در طول این هفته برگزار می‌شود.

,

به برپایه این گزارش، جشن هفته ملی کودک با شرکت دانش آموزان دبستان دخترانه مهدیه و پسرانه سماء بندرعباس در سالن مجتمع آفرینش این اداره کل برگزار شد.

,

انتهای پیام/گ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه