اخبار داغ

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی کشور:

احتمال وقوع تگرگ در استان اردبیل/ جاده‌های کوهستانی مه آلود می‌شود

احتمال وقوع تگرگ در استان اردبیل/ جاده‌های کوهستانی مه آلود می‌شود
طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور تندبادی که از دیروز استان اردبیل را فرا گرفته تنها پدیده غالب جوی این استان در طی ساعات آتی نخواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلانه، از عصر دیروز تندبادی شدید استان اردبیل را در نوردیده و هم اکنون نیز باد تندی در مرکز این استان با سرعت 28 کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است اما طبق پیش بینی سازمان هواشناسی تند باد تنها پدیده غالب جوی استان اردبیل در طی ساعات آتی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلانه, سبلانه,

طبق اطلاعیه شماره 60 سازمان هواشناسی کشور  ورود تدریجی سامانه بارشی از اواخر چهارشنبه  به تدریج از غرب و شمال غرب به کشور وارد شده که  این سامانه به تدریج از پنجشنبه تا شنبه از سمت غرب، دامنه های البرز از شمال غرب تا شمال شرق کشور را تحت تاثیر قرار داده و  در این مدت سواحل شمالی و شمال غرب کشور گاهی با تشدید بارش باران یا رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

,

  بدین سبب مطابق زیر احتمال رخداد آب گرفتگی معابر یا طغیان رودخانه ها و مسیل ها پیش بینی می شود همچنین روز پنج شنبه 16 مهرماه استانهای گیلان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و از بعد از ظهر و اوایل شب در استان مازندران و با احتمال بسیار وقوع تگرگ در استانهای آذربایجان شرقی و اردبیل رخ می دهد.

,

 طبق این گزارش روز جمعه استانهای اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز در استانهای قزوین، البرز و تهران که در استانهای خراسان شمالی و گلستان پتانسیل رخداد تگرگ وجود دارد.

,

 

,

 طبق  پیش بینی های هواشناسی بتدریج از بعد از ظهر پنجشنبه  شمالی شدن جهت باد در لایه های زیرین جو سبب افزایش رطوبت نسبی و تشکیل مه غلیظ در جاده های کوهستانی دامنه های شمالی البرز در استانهای ساحلی دریای خزر و اردبیل و شمال آذربایجان شرقی خواهد شد؛ از این رو توصیه می گردد برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خسارتهای احتمالی اقدامات زیر به کار گرفته شود.

,

* خودداری از توقف در حاشیه رودخانه و مسیل ها در نواحی فوق در روزهای ذکر شده.
* احتیاط در تردد جاده ای به سبب لغزندگی ناشی از بارش باران و همچنین کاهش دید افقی به دلیل مه آلود بودن جاده ها به ویژه در مناطق کوهستانی شمال غرب و امتداد رشته کوه البرز.
* به کار گیری تمهیدات لازم  یا عدم تردد شناور های سبک و قایقهای تفریحی و خودداری از شنا در سواحل خزر  به دلیل مواج بودن دریای خزر در روزهای پنج شنبه و جمعه.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه