اخبار داغ

قائم‌مقام وزیر بهداشت در ارومیه؛

آذربایجان غربی از نظر امکانات درمانی ضعیف است

آذربایجان غربی از نظر امکانات درمانی ضعیف است
قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: اگر چه استان آذربایجان غربی از لحاظ وجود خانه‌های بهداشتی از وضعیت مناسبی برخوردار است‌ ولی از لحاظ وضعیت اتاق‌های عمل بسیار نابسامان بوده و از امکانات درمانی ضعیفی نیز برخوردار است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، ایرج حریرچی در مراسم یکصدمین سالگرد تاسیس رشته پرستاری ایران در ارومیه ضمن ابراز تاسف از امکانات درمانی آذربایجان غربی اظهار کرد: اگر چه استان آذربایجان غربی از لحاظ وجود خانه‌های بهداشتی از وضعیت مناسبی برخوردار است‌ ولی از لحاظ وضعیت اتاق‌های عمل بسیار نابه‌سامان بوده و از امکانات درمانی ضعیفی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی رتبه ایران در شاخص امید به زندگی در بین 22 کشور منطقه را رتبه 12 تا 16 عنوان کرد و گفت: با وجود اینکه از 30 سال گذشته مرگ و میر اطفال در ایران به شدت کاهش یافته اما سایر کشورها در مقایسه با ایران، اقدامات بهتری در این رابطه انجام داده‌اند.

,

به گفته قائم‌مقام وزیر بهداشت، متاسفانه کمبود پزشک و همچنین کمبود تخت بیمارستان از دیگر مشکلات نظام سلامت کشور به شمار می رود بطوریکه در حال حاضر به ازای هر 1000 نفر جمعیت 1.22 پزشک در ایران وجود دارد.

,

وی این را نیز گفت که از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید کارهای ارزشمندی برای ارتقای جمعیت پزشک و توازن میان بیمار و تخت به وجود آمده است.

,

حریرچی از سیستم بهداشتی کشور نیز ایراز نارضایتی کرد و افزود: متاسفانه 40 درصد خدمات تخصصی سلامت کشور در تهران متمرکز بوده و توزیع مناسبی در این زمینه وجود ندارد .

,

حریرچی از افزایش دو برابری جامعه پرستاری در کشور خبر داد و تصریح کرد: علاوه بر افزایش جامعه پرستاری در دانشکده‌های پرستاری 10 هزار کمک پرستار نیز اضافه خواهیم کرد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه