اخبار داغ

یکی از حجاج شاهد فاجعه منا؛

شرطه های سعودی عوض کمک کردن به حجاج، سیگار می کشیدند

شرطه های سعودی عوض کمک کردن به حجاج، سیگار می کشیدند
از مکه مکرمه با خانواده اش تماس گرفته بود و تأکید کرده بود: پارچه و بنر بر روی دیوار خانه اش نصب نکنند و با دسته گل به استقبالش نیایند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از حاجیانی که از نزدیک شاهد فاجعه منا بوده در گفتگو با خبرنگار پیشمرگ روح الله گفت: لحظه ای که فاجعه منا رخ داد، حدود صد متری با ازدحام جمعیت فاصله داشتیم و اگر از یکی از درب های نرده ای رد می شدیم، امکان اینکه ما هم گرفتار شویم وجود داشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله, پیشمرگ روح الله,

 وی با بیان اینکه همین که جمعیت زیادی در آن محدوده گرفتار شدند، شرطه های سعودی مسیرها منتهی به جمعیتی که به شدت به کمک احتیاج داشتند را مسدود کردند و اجازه ندادند که احدی به حجاج گرفتار نزدیک شوند.

,

این حاجی با اشاره به کمک نکردن عمال سعودی به حاجیان گرفتار گفت: با چشمان خودم می دیدم که شرطه های بی ادب سعودی با خیالی آسوده سیگار می کشند و اصلاً برایشان مهم نبود که یک انسان با مرگ دست و پنجه نرم می کند. شرطه های سعودی علاوه بر اینکه خودشان کمک نمی کردند، به سایر حاجیانی که از نزدیک شاهد این فجایع بودند نیز اجازه مدد رسانی نمی دادند.

,

وی با بیان اینکه چند قطره آب می توانست تعداد زیادی از این حجاج عزیز را نجات دهد گفت: شرطه های سعودی بطری آبی که دستشان بود را سر می کشیدند و یا روی زمین می ریختند، ولی حاضر نبودند یک قطره از این آب ها را در گلوی احدی از این حاجیان بریزند.

,

وی با بیان اینکه خیلی تلاش کردیم که خودمان را به فاجعه دیدگان برسانیم افزود: شرطه هاس سعودی تهدید می کردند که اگر بخواهیم به حجاج نزدیک شویم حتماً ما را بازداشت می کنند، به ما اجازه ندادند که به حاجیان گرفتار کمک کنیم.

,

این حاجی در پایان با اشاره به اقتدار ایران اسلامی گفت: با توجه به اقتدارو سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی، زوار ایرانی از احترام ویژه ای نزد سعودی برخوردار هستند. سعودی ها برای کسی غیر از خودشان هیچ گونه احترامی قائل نیستند. وقتی به وضعیت حاجیان سایر کشورهای اسلامی نگاه می کردیم، متوجه می شدیم که سعودی ها به ما ایرانی ها از روی ترس هم که شده بی احترامی نمی کنند.

,

این حاجی در نهایت حاضر به گرفتن عکس نشد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه