اخبار داغ

با حضور روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی و مداحان؛

همایش پرچمداران حسینی (ع) در تایباد و باخرز برگزار شد

همایش پرچمداران حسینی (ع) در تایباد و باخرز برگزار شد
همایش پرچمداران حسینی (ع) با حضور اعضای شورای هیئات مذهبی و کانون مداحان و روحانیون و مسئولین هیئات مذهبی و مداحان شهر و روستاهای تایباد و باخرز در حسینیه و مجتمع فرهنگی نینوا برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تایبادخبر، حجت‌الاسلام بسکابادی رئیس اداره تبلیغات اسلامی تایباد و باخرز در این مراسم ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت أبا عبدالله الحسین (ع) در سخنانی به حادثه منا اشاره کرد و افزود: فاجعه منا که باعث عزادار شدن امت اسلام شد ناشی از بی لیاقتی و بی کفایتی عمال سعودی در میزبانی از زائرین خانه خدا رخ داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تایبادخبر,

وی در ادامه به فرهنگ و آداب عزاداری پرداخت و افزود: عزاداری برای امام حسین (ع) اجر عظیمی دارد و ائمه معصومین علیهم السلام ما همواره شیعیان و دوستان خود را جهت عزاداری ترغیب می کردند.

,

وی با یادآوری دشواری عزاداری در دوران طاغوت، خاطرنشان کرد: نعمت اقامه و برپایی عزا برای امام حسین (ع) به برکت جمهوری اسلامی است و ما باید قدردان این نعمت باشیم.

,

وی در ادامه خطاب به مداحان عنوان کرد: استفاده از اشعار ، مستند و صحیح و دارای مفاهیم و پیام موثر باشد و از روضه های غیر مستند و جملات غلو آمیز که موجب وهن و تحقیر است ، پرهیز نمائید.

,

حجت‌الاسلام بسکابادی به مسئولین هیئات مذهبی تذکرداد: تصاویر و تماثیل غیرواقعی باید از هیئات جمع شود و مجالس با تلاوت قرآن کریم آغاز شود و حتما در مجالس بیان احکام ، معارف و موعظه گنجانده شود.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستانهای تایباد و باخرز خطاب به روحانیون بیان کرد: منبر باید مختصر و مفید باشد و روحانیون سعی کنند به روز باشند و حرف تازه در منابر برای گفتن داشته باشند.

,

در ادامه حجت‌الاسلام امجدی زاده امام جمعه شهرستان باخرز در سخنانی به اهداف قیام امام حسین (ع) اشاره کرد و نکاتی را پیرامون امر به معروف و نهی از منکر بیان داشت.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه