اخبار داغ

گزارش ویژه/

از فرماندهی تا مدیریت، دلیل محبوبیت نیروی انتظامی بجستان چیست؟

از فرماندهی تا مدیریت، دلیل محبوبیت نیروی انتظامی بجستان چیست؟
امنیت بدون اتکاء به مردم در هیچ کشوری مقدور نیست و همانگونه که تاریخ اثبات نموده است تا به دندان مسلح ترین قوای نظامی نیز در دراز مدت قادر به حفظ امنیت کوچکترین شهرها نیستند پس بایستی ارتباط با مردم را یک اولویت برای دستگاههای انتظامی برشمرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان نیوز; هرگاه در سطح جامعه سخن از پلیس و مامورین سبز پوش نیروی انتظامی می شود بصورت ناخودآگاه موضوعاتی مانند نظم، قانون، امنیت و اقتدار در ذهن شهروندان تداعی می شود زیرا در حقیقت پلیس مظهر امنیت اجتماعی است و بطور کلی سبزپوشان ناجا، حافظان امنیت جامعه بدور از بی نظمی، جرم و جنایت هستند و از این رو است که نقش پلیس در تامین و تداوم نظم عمومی و برقراری شرایط آرام و مطلوب زندگی بر کسی پوشیده نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان نیوز,

 

,

 

,

اما نباید این واقعیت را از نظر دور داشت که هر چقدر خادمین امنیت جامعه که در جایگاه پلیس به مردم خدمت می کنند از آموزش و مهارتهای بیشتری در زمینه تخصصی فعالیت خود بهره برده باشند، کل مجموعه ناجا و بالطبع جامعه تحت حفاظت آن از شرایطی بهتر و ایده آل تری برخوردار خواهد شد.

,

 

,

 

,

هفته گرامیداشت نیروی انتظامی به پایان رسید و لازم دیده شد در فضای منصفانه با نظر سنجی از شهروندان بجستان به بررسی جایگاه نیروی انتظامی در شهرستان بجستان در افکار عمومی بجستانی ها پرداخته شود زیرا این نیرو از معدود نهادهایی است که عملکرد آن تاثیری مستقیم بر آرامش روانی جامعه داد.

,

 

,

 

,

شاید شهروندان شهرستان بجستان بازه هایی را در طول دهه ۷۰ و حتی اوایل دهه ۸۰ خورشیدی به یاد داشته باشند که بدلیل شدت فعالیت اشرار مسلح و قاچاقچی مواد مخدر در ارتفاعات منطقه کشاورزان و دامداران فعالیتهای خود را محدود کرده و بسیاری از روستاییان به شهر مهاجرت نموده بودند.

,

 

,

 

,

در آن ایام سخت تنها دلگرمی مردم مشاهده دلاور مردان سبز پوشی بود که با تقدیم دهها شهید توانستند امنیت منطقه را حفظ کرده و مانع از ضربه خوردن امنیت روانی و اقتصادی منطقه شوند اما اینک از آن دوران سالها گذشته است و دیگر سرتاسر این خطه و حتی کشور از ضریب امنیت بالایی نسبت به همسایگان شرقی و غربی برخوردار است.

,

 

,

 

,

لازم به ذکر است که بخش بجستان پس از کسب استقلال سیاسی از شهرستان گناباد در مرداد ماه ۸۷ و تشکیل شهرستان بجستان در پی تایید هئیت دولت نهم آهسته روند شکل دهی ساختارهای اداری را در خود تجربه نمود که ایجاد فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بجستان از مهمترین ساختارهای شکل گرفته در این شهرستان است.

,

 

,

 

,

در طی سالهای اخیر فرماندهی انتظامی شهرستان بجستان روند تکاملی و توسعه محوری را طی نموده است که بطور ویژه در دوره فرماندهی فعلی خود ، نیروی انتظامی توانسته است به عنوان یکی از موفق ترین نهادهای انقلابی در بین افکار عمومی شهروندان بجستان مطرح شود.

,

 

,

 

,

از جمله دلایل اقبال افکار عمومی و شهروندان بجستان نسبت به عملکرد فرماندهی نیروی انتظامی این شهرستان را می توان در افزایش ضریب امنیت اجتماعی مشاهده نمود همانگونه که یکی از شهروندان بجستانی در مورد عملکرد نیروی انتظامی شهرستان اینگونه اظهار داشت : “خدا را شکر در یکی دو سال اخیر هر وقت اگر اتفاقی مانند سرقت در بجستان رخ داد نیروی انتظامی توانسته به سرعت سارقین و مجرمین را شناسایی و دستگیر نموده و همین موضوع امینت روانی مردم را بالا برده است. ”

,

 

,

 

,

وی که خود را معلم مقطع دبیرستان معرفی نمود گفت : ” قبلا مردم رابطه ای خیلی صمیمی با خادمین این نهاد نداشتند و بیشتر به آنها به چشم افراد صرفا امنیتی می نگریستند اما در طی دو سال اخیر با توجه به افزایش حضور فرماندهی و مسئولین سایر رده های این نیرو در بین مردم و همچنین مراسمات مختلف رابطه ای صمیمی بین مردم بجستان و این نهاد شکل گرفته است که خود موجب افزایش امنیت بجستان شده است. ”

,

 

,

 

,

اگر به گفته های این شهروند بجستان دقت کنیم می توانیم عوامل موفقیت این نهاد را در شاخصه هایی مانند افزایش دقت و سرعت عمل این نیرو در پاسح دهی به نیازهای شهروندان و افزایش ارتباطات مسئولین این نهاد با مردم خلاصه کنیم.

,

 

,

 

,

مطمئنا افزایش دقت و سرعت در واکنش به فوریتهای پلیسی و امنیتی بدون افزایش سطح آمادگی علمی و عملیاتی در سطح رده های این نهاد امکان پذیر نمی باشد پس بایستی سازماندهی موفق و افزایش توانمندیهای نیروی انتظامی شهرستان بجستان را در دوران تصدی این فرماندهی توسط جناب سرهنگ علی صادقیان از عوام افزایش اقبال عمومی به این نهاد دانست.

,

 

,

 

,

اما فراتر از ابعاد تکنیکی و عملیاتی باید گفت که آنچه در این سالها بیش تر از هر چیزی توجه شهروندان بجستانی را به خود جلب نموده است برخورد کرامت محور فرماندهان این نیرو با شهروندان بجستانی است بطوری که شهروندان مختلفی از سطوح مختلف اجتماعی در پاسخ به خبرنگاران ما به این موضوع اشاره کرده و ابراز داشتند که برخورد دوستانه و سرشار از ادب و کرامت فرماندهی و رده های این نهاد با شهروندان موجب افزایش صمیمت های عمومی با خدمتگزاران سبز پوش این نهاد شده است جالب اینکه این نوع برخورد را کمتر در نهادهای غیر نظامی می توان مساهده نمود!

,

 

,

 

,

مطمئنا امنیت بدون اتکاء به مردم در هیچ کشوری مقدور نیست و همانگونه که تاریخ اثبات نموده است تا به دندان مسلح ترین قوای نظامی نیز در دراز مدت قادر به حفظ امنیت کوچکترین شهرها نیستند و از این روست که بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و همچنین رهبر عظیم الشان انقلاب حضرت امام خامنه ای (حفظه الله) به بهره گیری نهادهای انتظامی و امنیتی از ظرفیتهای مردمی تاکید نموده اند و خوشبختانه فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بجستان در عمل با بهره گیری از اخلاق خوش اسلامی و مدیریت داهیانه برخواسته از دانش روز پلیسی و امنیتی توانسته است زمینه افزایش ارتباط با مردم و بهره گیری موثر پلیس از ظرفیتهای مردمی را فراهم آورد که نتیجه آن افزایش امنیت عمومی و روانی شهروندان بجستانی بوده است.

,

 

,

 

,

در پایان لازم به ذکر است در ماههای اخیر فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان بجستان از سوی سازمان بسیج رسانه استان خراسان رضوی و همچنین فرماندهی قرارگاه امر به معروف و نهی از منکر سازمان بسیج مستضعفین به ترتیب به عنوان امیدبخش ترین دستگاه اجرایی شهرستان بجستان و مدیر حامی امر به معروف و نهی از منکر تقدیر شده است.

,

 

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه