اخبار داغ

نمایش ” گل پری ” از همدان در بندرعباس اجرا شد

نمایش ” گل پری ” از همدان در بندرعباس اجرا شد
نمایش ” گل پری ” به کارگردانی محسن پور قاسمی در فرهنگسرای طوبی به روی صحنه رفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن پور قاسمی  کارگردان نمایش ” گل پری “در حاشیه این نمایش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار فرهنگ کده با بیان اینکه نمایش هایی که از محتوایی مذهبی و اعتقادی برخوردارند باید از ساختاری شاد و مفرح برخوردار باشند، اظهار کرد:بسیاری فکر می کنند که نمایش های دینی و اعتقادی باید غمگین و همراه با گریه و زاری باشد در صورتی که کاملا خلاف آن چیزی است که ائمه اطهار (س ) برای اشاعه دین بر آن تأکید دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, محسن پور قاسمی  کارگردان نمایش ” گل پری “در حاشیه این نمایش در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار,  فرهنگ کده , با بیان اینکه نمایش هایی که از محتوایی مذهبی و اعتقادی برخوردارند باید از ساختاری شاد و مفرح برخوردار باشند، اظهار کرد:بسیاری فکر می کنند که نمایش های دینی و اعتقادی باید غمگین و همراه با گریه و زاری باشد در صورتی که کاملا خلاف آن چیزی است که ائمه اطهار (س ) برای اشاعه دین بر آن تأکید دارند.,

 

,

وی اظهار داشت : تئاتر عروسکی و کودک و نوجوان برای اثرگذاری مطلوب و ماندگار باید از فضایی با رنگ های شاد و موسیقی مفرح و ریتم تند و مناسب در چهار چوب موازین برخوردار باشد در غیر این صورت هیچ نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

,

 

,

کارگردان نمایش ” گل پری ” در خصوص جشنواره ملی تئاتر ضامن آهو عنوان کرد:چنین جشنواره ای با این محتوای ارزشمند باید بیش از این ها مورد حمایت مسئولان ارشد، نمایندگان مجلس ، شورا و سایر متولیان باشد تا خدای ناکرده کمبودهای اعتباری بر کیفیت آن تأثیر نامطلوب نگذارد.

,

 

,

 

,

پور قاسمی یاد آور شد : اگر حمایت های لازم از این رویداد مهم به خوبی انجام گرفته بود باید هم اکنون شاهد بین المللی شدن این جشنواره ملی بودیم .

,

 

,

 

,

وی در ادامه اضافه کرد: باید از اداره کل ارشاد هرمزگان به واسطه این که توانسته با همه کمبودها چراغ این رویداد را روشن نگاه دارد تقدیر و تشکر کرد زیرا ما به عنوان فعالان این حوزه طی چند سال اخیر شاهد تعطیلی بسیاری از جشنواره ها بوده ایم.

,

 

,

 

,

کارگردان نمایش” گل پری ” از همدان در خصوص این نمایش گفت : موضوع نمایش برگرفته از داستان ها و روایات بومی و محلی منطقه همدان می باشد که با حدیثی از امام رضا (ع ) که مربوط به حسادت است تلفیق و این اثر شکل گرفته است.

,

 

,

 

,

پور قاسمی افزود : سعی کرده ایم به جای استفاده از موضوعات و المان های تکراری همچون گنبد، ضریح، کبوتر ، آهو و … به محتوای فرهنگ رضوی که همانا سخنان امام رضا (ع ) است بپردازیم که نتیجه آن بسیار مطلوب و خوب بوده است .

,

 

,

 

,

وی به معرفی اعضای گروه پرداخت و اذعان داشت: فاطمه پور قاسمی ، پدرام معصومی، ندا هادیان ، حامد ترابی و حسن پور قاسمی به عنوان نقش آفرینان و بازیگران اصلی به مدت چهار ماه با گروه همکاری داشتند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه