اخبار داغ

سفر رییس کمیساریای عالی درامور پناهندگان سازمان ملل به خوزستان

سفر رییس کمیساریای عالی درامور پناهندگان سازمان ملل به خوزستان
استان خوزستان آمادگی کامل برای اجرای پروژه های مشترک با کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل را دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب نیوز، آرجین جن رئیس کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل قسمت جنوب غرب کشور به استان خوزستان سفر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,
 
,
وی  به منظور بازدید از مناطق اسکان اتباع خارجی مقیم استان خوزستان  وارد استان شد و با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان دیدار کرد.
,
 
,
رییس کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل  با بازدید از مناطق مختلف محل اسکان اتباع خارجی مقیم استان خوزستان ،از خدمات رسانی مناسب و شایسته جمهوری اسلامی ایران تقدیر و اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران در 30 سال گذشته در امورمیزبانی از  پناهندگان و آوارگان بسیار خوب عمل کرده و کیفیت خدمات رسانی به آوارگان جنگی در ایران بخصوص خوزستان روز به روز در حال رشد می باشد و حس انسان دوستی و احترام به بشریت، در ایران بسیار بالاست .
,
 
,
آرجین جن با تشکر ازعملکرد خوب اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خوزستان ،رسیدگی به اتباع خارجی در خوزستان در همه زمینه ها از جمله اسکان ،آموزشی، تحصیل ، رسیدگی به معلولین و بی بضاعت ها، اشتغال، بهداشت و درمان و سایر زمینه ها بسیار عالی عمل شده است. ضمن اینکه با توجه به فعالیت خوب این اداره کل بیشترین اعتبارات را به استان خوزستان اختصاص داده ایم.
,
 
,
وی همچنین به بررسی عملکرد سال جاری و تعیین اهداف راهبردی آینده و برنامه ریزی جهت رفع تنگناهای احتمالی اتباع خارجی پرداخت.
,
 
,
 در جلسه ای که با حضور مدیران کل بهزیستی ، آموزش فنی و حرفه ای،آموزش و پرورش و همچنین دانشگاههای علوم پزشکی اهواز و دزفول در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان برگزار شد. حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع ومهاجرین خارجی اجرای برنامه های از پیش تعیین شده اقدام مشترک این اداره کل با کمیساریا متذکر شد وگفت: با توجه به زمان بندی اجرای برنامه تا کنون طبق روال همیشگی رسیدگی به اتباع خارجی مقیم استان خوزستان به خوبی صورت گرفته  و در اجرای پروژه های مصوب و ماموریت محوله به ادارات کل و سازمان های استان خوزستان ، به خوبی انجام شده ومنتظر ابلاغ اعتبارات و پروژه های ابلاغی 2015 هستیم.
,
 
,
وی خاطرنشان کردکه استان خوزستان آمادگی کامل را در جهت اجرای پروژه های مشترک با کمساریا در زمینه های مختلف از جمله احداث سالن ورزشی، زمین چمن، مدرسه ، بیابان زدایی و مرتع داری ، سالن های چند منظوره ، جوی و جدول و سایر پروژه ها را دارد .
,
 
,
 سیلاوی اظهارکرد : در سال جاری به گونه ای عمل شده است که بیشترین خدمات به اتباع خارجی داده شده و با همکاری و هماهنگی تمامی ادارات دولتی استان هر تبعه خارجی مجاز که قوانین جمهوری اسلامی ایران را محترم می شمارد و برای انجام امور خود راه های قانونی را طی می کند از خدمات کامل استفاده خواهد کرد.
,
 
,
مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان ضمن انتقاد شدید از عملکرد کشورهای اروپایی در برخورد با مهاجرین خارجی گفت:: ایران اسلامی در دهه 60 شمسی علیرغم مواجه با جنگ تحمیلی و محاصره اقتصادی و کار شکنی های استکبار و بویژه آمریکا و همچنین کشورهای اروپایی ، توانست بیش از 3 میلیون نفر تبعه افغان و بیش از 750 هزار نفر تبعه عراقی مهاجر و پناهنده را بپذیرد و ساماندهی کند .علیرغم اینکه در آن سالها کمک های کمیساریای عالی در امور پناهندگان سازمان ملل متحد قابل توجه نبوده ولی ایران اسلامی توانست علاوه بر اسکان آنان مشکلات و معضلات روحی و روانی ، دغدغه اشتغال ،معیشت، نیازهای اساسی آنها را بر طرف کند و همانند اتباع ایرانی از موهبت های جمهوری اسلامی ایران بهره مند شوند.وی همچنین  متذکر شد که اکنون  اروپا توان ساماندهی 120 هزار آواره و مهاجر را ندارد و لذا می بایست الگوی مناسب پذیرش مهاجرین خارجی که تجربه بسیار بالای در جمهوری اسلامی ایران را بپذیرند واجرا نمایند.
,
 
,
 سیلاوی افزود : تا زمانی که این پناهندگان ومهاجرین در ایران اسلامی هستند همانند سایر اتباع ایرانی از امکانات موجود در کشور استفاده خواهند کرد. چون جمهوری اسلامی ایران یک حکومت الهی و در جهت حس انسان دوستانه و بشر دوستانه طبق موازین شرعی و قانونی عمل می نمایند.
,
 
,
 
,
 
,
در این جلسه به بررسی عملکرد گذشته ، سال جاری و برنامه ریزی اجرایی  برای سال 2016 بحث و تبادل نظر قرار گرفت و بیش از 70 پروژه پیشنهاد و بررسی گردید. لازم به ذکر است که در سال 2015، 32 پروژه و طرح در حال اجرا می باشد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه