اخبار داغ

نویسنده کتاب مسلخ عشق:

صبر و استقامت شهید طاهر لطفی در برابر گروهک ها نقطه اوج کتاب است

صبر و استقامت شهید طاهر لطفی در برابر گروهک ها نقطه اوج کتاب است
کتاب مسلخ عشق زندگینامه و خاطرات برادران شهید طاهر و مجید لطفی است. شهید طاهر لطفی با تمسک به آموزه های اسلام و قرآن در مقابل گروهک های ضد انقلاب ایستادگی می کند. صبر و استقامت شهید طاهر لطفی در برابر شکنجه و اذیت و آزار گروهک ها قابل ستایش می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا قرنی نویسنده کتاب مسلخ عشق در گفتگو با خبرنگار پیشمرگ روح الله با بیان اینکه کتب چاپ شده در حوزه دفاع مقدس در غرب کشور و علی الخصوص کردستان بسیار کم است گفت: علی رغم اینکه غرب کشور قبل و بعد از جنگ تحمیلی درگیر جنگ با گروهک های ضد انقلاب بوده، به دلیل کم کاری در زمینه چاپ و نشر کتاب، بسیاری از مردم در این زمینه آگاهی اندکی دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله, پیشمرگ روح الله, پیشمرگ روح الله,

 

,

پیشمرگ روح الله: خانم قرنی خودتان را بیشتر معرفی کنید.

, پیشمرگ روح الله: خانم قرنی خودتان را بیشتر معرفی کنید.,

زهرا قرنی هستم و در شهرستان تکاب استان آذربایجان غربی به دنیا آمده ام. در رشته حسابداری لیسانسم را دریافت کرده ام.

,

 

,

پیشمرگ روح الله: خانم قرنی با توجه به رشته تحصیلی تان چگونه به نویسندگی در حوزه دفاع مقدس روی آوردید و چگونه مسلخ عشق را انتخاب کردید؟

, پیشمرگ روح الله: خانم قرنی با توجه به رشته تحصیلی تان چگونه به نویسندگی در حوزه دفاع مقدس روی آوردید و چگونه مسلخ عشق را انتخاب کردید؟,

قبلاً هم مطالبی را نوشته بودم، ولی مسلخ عشق اولین کاری است که در حوزه دفاع مقدس و شهدای عزیز انجام داده ام.

,

برای دیدار با یکی از آشناهایمان به شهرستان بانه سفر کرده بودم. نوشته روی یکی از تابلو ها توجه مرا جلب کرد. اولین بار بود که با لفظ پیشمرگ مسلمان کرد روبرو می شدم. دلیل انتخاب این نام را پرسیدم و چون همسر دوستم پاسدار بود کمی برایم توضیح داد و زمانی که علاقه مرا دید، مرا به سپاه بانه برد تا در این زمینه مطالب بیشتری را جمع آوری کنم.

,

 

,

بعد از اینکه به سپاه بانه رسیدیم با مدیر مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه بانه در این مورد گفتگو کردیم و ایشان پیشنهاد دادند که من نیز همراه کارکنان سپاه به منزل یکی از شهدای بانه بروم. منزل شهیدان لطفی. بیان خاطرات شهیدان لطفی از زبان برادرشان به دلم نشست و تصمیم گرفتم که این خاطرات را گردآوری کنم و زمانی که پیشنهاد دادم خاطرات و زندگینامه این عزیزان را به صورت کتاب جمع آوری کنم، مورد استقبال خانواده شهید و مسئولان سپاه بانه قرار گرفت و شروع کردم به نگارش کتاب مسلخ عشق.

,

 

,

پیشمرگ روح الله: درباره محتوای کتاب مسلخ عشق بیشتر توضیح می دهید.

, پیشمرگ روح الله: درباره محتوای کتاب مسلخ عشق بیشتر توضیح می دهید.,

کتاب مسلخ عشق زندگینامه و خاطرات برادران شهید طاهر و مجید لطفی است. شهید طاهر لطفی برادر بزرگتر معلم بوده و قبل از انقلاب اهل مبارزه با بی عدالتی و ظلم و ستم بوده و بعد از پیروزی انقلاب زمانی که متوجه می شود سپاه پاسداران نیز با گروهک های ضد انقلاب مبارزه می کنند، همکاری اش را با سپاه آغاز می کند تا اینکه در این راه به دست گروهک ها به شهادت می رسد، برادر کوچکتر ـ شهید مجید لطفی ـ با الگو برداری از برادر شهیدش راه شهید طاهر لطفی را ادامه می دهد و ایشان نیز به دست گروهک های مزدور به شهادت می رسند.

,

 

,

پیشمرگ روح الله: کتاب کدام قسمت کتاب را تأثیر گذار تر می دانید؟  

, پیشمرگ روح الله: کتاب کدام قسمت کتاب را تأثیر گذار تر می دانید؟  ,

شهید طاهر لطفی قبل از اینکه با سپاه همکاری کند، در مقابل ظلم و ستم گروهک ها سینه سپر می کند.ایشان بدون اینکه به سازمانی تعلق داشته باشد، فقط و فقط با تمسک به آموزه های اسلام و قرآن در مقابل گروهک های ضد انقلاب ایستادگی می کند و در این راه بسیاری از ناملایمت ها و اذیت و آزارها را تحمل می کند. صبر و استقامت شهید طاهر لطفی در برابر شکنجه و اذیت و آزار گروهک ها قابل ستایش می باشد.

,

 

,

پیشمرگ روح الله: زمانی که زندگینامه دو شهید کرد زبان اهل تسنن را می نوشتید چه حسی داشتید؟

, پیشمرگ روح الله: زمانی که زندگینامه دو شهید کرد زبان اهل تسنن را می نوشتید چه حسی داشتید؟,

من ترک زبان هستم و اهل تشیع و شهیدان لطفی کرد زبان هستند و اهل تسنن. شاید در نگاه اول بین من و این شهیدان تفاوت فرهنگی وجود داشته باشد. ولی به اعتقاد من که حدود سه ماه با خاطرات این شهیدان زندگی کرده ام، هیچ تفاوتی بین شیعه و سنی وجود ندارد و اعتقاد به جهاد و شهادت در هر دو مذهب جزو فوع دین می باشد و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

,

 

,

پیشمرگ روح الله: اگر ناگفته ای دارید می توانید بیان کنید.

, پیشمرگ روح الله: اگر ناگفته ای دارید می توانید بیان کنید.,

تنها مطلبی که می توانم بگویم، کم کاری در زمینه بیان جنایات و ظلم و ستم گروهک های ضد انقلاب و از طرف دیگر نشر رشادت ها و جان فشانی شهدا و رزمندگان می باشد. فکر می کنم در این زمینه باید بیشتر از این ها کار فرهنگی صورت پذیرد تا مردم کشورمان با این حوزه نیز آشنایی بیشتری داشته باشند.

,

 

,

نویسنده کتاب مسلخ عشق، زهرا قرنی، بانه، شهید طاهر لطفی، شهید مجید لطفی، پیشمرگ، سپاه بانه

, نویسنده کتاب مسلخ عشق، زهرا قرنی، بانه، شهید طاهر لطفی، شهید مجید لطفی، پیشمرگ، سپاه بانه,

 

,

 

,

 

,


انتهای پیام/پ

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه