اخبار داغ

وزیر سابق جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با دانا:

عبور از رکود صحت ندارد/مردم گرانی را احساس می‌کنند/نامه 4 وزیر به روحانی بیانگر عدم انسجام در دولت است/چنین نامه‌ای در 20 سال اخیر بی سابقه است

عبور از رکود صحت ندارد/مردم گرانی را احساس می‌کنند/نامه 4 وزیر به روحانی بیانگر عدم انسجام در دولت است/چنین نامه‌ای در 20 سال اخیر بی سابقه است
خلیلیان وزیر سابق جهاد کشاورزی گفت: نامه وزرا نشان‌دهنده این است که دولت در این دو سال هیچ اقدامی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام نداده است و فقط چشم به چرخش قلم اوباما برای برداشتن تحریم‌ها دوخته است.
[

صادق خلیلیان وزیر سابق جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به نامه 4 وزیر دولت یازدهم به رئیس‌جمهور گفت: چنین موضوعی در 20 سال اخیر سابقه نداشته که وزرا در درون دولت باشند و یک نامه‌ای با موضوع وضعیت بحرانی اقتصاد کشور به رئیس‌جمهور بنویسند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: مردم هم انتظار چنین عملکردی را از دولت ندارند و انتظار مردم این است که این مسائل در درون دولت حل‌وفصل شود و دولت هم برای همین کار و رسیدگی به امور مردم تشکیل‌شده است.

,

 

,

وزیر سابق جهاد کشاورزی در خصوص هدف نامه 4 وزیر به روحانی عنوان کرد: هدفی که دولتی‌ها از انتشار نامه به دنبال آن بودند ایجاد ترس و واهمه در بین مردم و نمایندگان مجلس بود، تا بتوانند با نشان دادن وضعیت بحرانی کشور مصوبه مجلس را در خصوص برجام و کارهایی که می‌خواهند انجام بدهند بگیرند.

,

 

,

خلیلیان افزود: به گفته وزیر اقتصاد، منشأ نامه 4 وزیر به رئیس‌جمهور، صحبت‌های بین طیب نیا و روحانی بوده؛ از این اظهارنظر وزیر اقتصاد مشخص می‌شود که تنظیم این نامه هدفمند و تمرکز آن بر روی موضوع توافق هسته‌ای و تحمیل تصویب برجام به مجلس و مردم بوده است؛ که این نامه را تنظیم کردند و در آستانه تصمیم‌گیری مجلس در خصوص برجام آن را منتشر کردند.

,

 

,

وی با اشاره به توجه مردم به متن نامه وزرا تصریح کرد: وقتی نامه منتشر شد، مردم و رسانه‌ها به محتوای نامه توجه کردند نه هدف نامه؛ و محتوای نامه این بود که وضعیت اقتصاد کشور در رکود است و به سمت بحران پیش می‌رود، و این یک سندی است که خود دولت منتشر کرده است.

,

 

,

وزیر سابق جهاد کشاورزی بابیان اینکه مردم به اوضاع اقتصادی کشور مسلط هستند و از وقایع اطرافشان بی‌خبر نیستند عنوان کرد: اینکه دولت می‌گوید ما از رکود عبور کردیم صحت ندارد، چراکه مردم الان دارند گرانی را احساس می‌کنند، بازار مسکن، خودرو و سایر صنایع کساد است، تعداد بیکاران هرروز افزایش می‌یابد، اجناس تولیدکنندگان به فروش نمی‌رسد و کارخانه‌ها و کارگاه‌ها هرروز تعطیل می‌شوند و مردم این عبور از رکورد را لمس نمی‌کنند.

,

 

,

خلیلیان افزود: مردم خروج از رکود را باور نداشتند اما صحبت‌های مسئولان، این نگرش مردم را تکذیب می‌کرد تا اینکه نامه 4 وزیر به‌عنوان یک سند دولتی انتشار یافت و بر روی تفکرات آحاد جامعه صحه گذاشت.

,

 

,

 وی با اشاره به تناقض‌گویی های مسئولان دولتی اظهار کرد:  با توجه به اینکه این چهار وزیر از وزرای کلیدی کابینه هستند و به طور مستقیم با وضعیت اقتصادی در ارتباط هستند؛ اگر حرف وزرا در خصوص وضعیت اقتصادی کشور صحیح نیست، اصلا صلاحیت حضور در کابینه را ندارد.

,

 

,

وزیر سابق جهاد کشاورزی تصریح کرد: تنها عدم صلاحیت چهار وزیر را طوری می‌شود قبول کرد که بخواهیم قبول کنیم کابینه دولت از افراد بی‌صلاحیت تشکیل‌شده که چنین چیزی صحت ندارد.

,

 

,

خلیلیان گفت: اگر وزرا صلاحیت‌دارند و کشور دارد به سمت شرایط بحرانی پیش می‌رود؛ باید از رئیس‌جمهور این سوال را پرسید که چرا گزارش های غلط به مردم می‌دهند و می‌گویند ما دو سال است که اقتصاد را کنترل کرده‌ایم و توانسته‌ایم از رکود عبور کنیم؟! هدف رئیس‌جمهور از دادن گزارشی که وزرای کابینه آن را تایید نمی‌کنند چیست؟

,

 

,

وی بابیان اینکه نامه 4 وزیر به روحانی بیانگر عدم انسجام در دولت است خاطرنشان کرد: نامه وزرا نشان‌دهنده این است که دولت در این دو سال هیچ اقدامی در خصوص بهبود وضعیت اقتصادی کشور انجام نداده است و فقط چشم به چرخش قلم اوباما برای برداشتن تحریم‌ها دوخته است.

,

 

,

وزیر سابق جهاد کشاورزی در خصوص وضعیت اقتصادی کشور در دوران پسا برجام اظهار کرد: این دولت را عناصری تشکیل داده‌اند که نمی‌توانند متناسب با اقتصاد مقاومتی کار کنند و عامل یک حرکت انقلابی باشند.

,

 

,

خلیلیان افزود: ازآنجاکه مسئولان دولتی نمی‌توانند باقوت درزمینه اقتصاد مقاومتی کار کنند، و امتیازات خاصی هم بعد از برجام عاید کشور نمی‌شود؛ پیش‌بینی این است که در آینده تداوم وضع موجود را خواهیم داشت و شاید وضعیت کمی بهتر از امروز شود که آن‌هم نه از تلاش مسئولان دولتی بلکه خاصیت اقتصاد است.

,

 انتهای پیام/ نج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه