اخبار داغ

اخبار کوتاه دانا از گوشه و کنار ایران و جهان

ادعای ضرب و شتم خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران/ دعوت فائزه هاشمی از زنان مجتهده برای انتخابات خبرگان/ تجاوز به یکی از حجاج در عربستان/ جنجال سیمانی 'علی‌اکبر صالحی' مثل گازانبر روحانی بود

ادعای ضرب و شتم خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران/ دعوت فائزه هاشمی از زنان مجتهده برای انتخابات خبرگان/ تجاوز به یکی از حجاج در عربستان/ جنجال سیمانی 'علی‌اکبر صالحی' مثل گازانبر روحانی بود
اخبار کوتاه و خواندنی شبکه اطلاع رسانی دانا را از اینجا بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  در گشت و گذار امروز دوشنبه 20 مهرماه شبکه اطلاع رسانی دانا در صفحات مجازی خبری به اخبار کوتاه و خواندنی بر خوردیم که خواندن آن را به شما مخاطبان محترم پیشنهاد می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

- 'بهار شوقی‎' ‫خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران، در صفحه توئیتر خود مدعی شد که دیروز و در مراسم تشیع سردار 'حسین همدانی'، فردی به وی حمله کرده است./ وی سال گذشته هم مدعی ضرب و شتم از سوی عده ای از افراد ناشناس شد که چندی بعد این ادعایش تکذیب شد.

,

, ,

- 'مارتین بارون' مدیر مسئول روزنامه 'واشنگتن پست' ضمن محکوم نمودن حکم صادره قوه قضاییه ایران درباره 'جیسون رضاییان'، آن ‌را 'غیر عادلانه و با بی‌عدالتی' نام نهاده است.

,

- یک پایگاه صهیونیستی اعلام کرد پادشاه عربستان پس از انجام رفتار "دیوانه وار" برای آسیب رساندن به خود، به بیمارستان منتقل شد./ دبکا در گزارشی نوشت: اطرافیان ملک سلمان مقادیر زیادی مواد بیهوشی به وی تزریق کردند و به زور او را به بیمارستان برده اند تا ضد وی کودتا کرده و او را از قدرت برکنار کنند.

,

- روزنامه آمریکایی 'نیویورک پست' معتقد است: در دنیا فقط 'باراک اوباما' به توافق هسته‌ای پایبند خواهد ماند و خواستار هرچه زودتر اجرایی شدن آن است اما ایران و دیگر کشورهای حاضر در مذاکرات، اقدام مناسبی در این باره انجام نداده‌اند.

,

- 'ریچارد هویت' نماینده پارلمان اروپا: امیدوارم پس از اجرای برجام و حضور مقامات غربی در تهران، جنبش اصلاح‌طلبی در ایران پیش برود و ما شاهد فضای بازتری در این کشور باشیم/ اتحادیه اروپا به انتقادهای خود درباره حقوق بشر در ایران ادامه خواهد داد.

,

- روزنامه نیویورک تایمز (New York times) در گزارشی به بررسی پرتاب آزمایشی موشک دوربرد بالستیک کنترل شونده عماد پرداخت و مدعی نقض توافق هسته ای شد.

,

- فائزه هاشمی از زنان مجتهد خواست که در انتخابات مجلس خبرگان حضور پیدا کنند.

,

- 'رضا حقیقت‌نژاد' کارشناس سیاسی صدای آمریکا و بی بی سی: جنجال سیمانی 'علی‌اکبر صالحی' مثل گازانبر روحانی بود، اغراق داشت ولی گل دقیقه نودی حساب شده و حرفه‌ای بود به دلواپسان خسته.

,

- داعش خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی را تکذیب کرد./ العالم خبر داد: ابوبکر بغدادی در عملیات روز یکشنبه از ناحیه سر مجروح شده و اکنون در وضعیت بین مرگ و زندگی قرار دارد.

,

- 'ایران وایر': لاریجانی با مقاومت برای تصویب اجرای برجام، حمایت طیف اجتماعی نزدیک به روحانی را جلب کرده و اعتماد بیشتر دولت برای ائتلاف در انتخابات را بدست می‌آورد/ اقدام او به ایجاد شکاف‌های تازه و مهمی در میان اصولگرایان منجر می‌شود.

,

- در حالی که سه هفته از فاجعه جان باختن بیش از یک هزار و پانصد نفر از حجاج بیت الله الحرام در منا می گذرد، گزارش‌های خبری از تصمیم دولت عربستان سعودی برای افزایش ویزاهای عمره به میزان سه برابر خبر داد./ وزیر حج سعودی اعلام کرد؛ عربستان برای جبران کسری بودجه خود قصد دارد تعداد روادید حج عمره را سه برابر افزایش دهد.

,

- مجری شبکه خبری 'بلومبرگ' بااشاره به اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درخصوص 'صدورحکم جیسون رضائیان' مدعی شد: آمریکا و گروه‌های حامی حقوق بشر از ایران انتقاد کرده‌اند که چرا رضاییان را مخفیانه محاکمه کرده است.

,

- 'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان: نگران مداخله نظامی روسیه در سوریه و تفسیر این مداخله بعنوان همکاری با حزب‌الله ، ایران و بشار اسد هستیم/ موضع عربستان، پافشاری بر وجود نداشتن هر نقشی برای بشار اسد در آینده سوریه و ادامه کمک به مخالفان سوری میانه رو است.

,

- 'جیمز وولسی، رئیس پیشین سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) هشدار داد: توافق هسته‌ای با ایران، امنیت کانادا و جهان را کاهش خواهد داد/ این توافق توانایی ایران را برای بدست آوردن سلاح هسته‌ای افزایش می‌دهد.

,

- در جلسه امروز هیئت نظارت بر مطبوعات، پرونده روزنامه "رویش ملت" به دلیل تیتر توهین آمیز نسبت به سردار شهید همدانی به مراجع قضایی ارسال شد.

,

- 'ترکی الفیصل' رئیس پیشین سازمان اطلاعاتی عربستان، در گفتگو با آسوشیتدپرس' مدعی شد: ایرانی‌ها تلاش می‌کنند از حادثه منا، سرمایه سیاسی به دست بیاورند که مایه تأسف است/ مصیبت‌های بشری نباید ابزاری برای شیطنت‌های سیاسی باشند؛ مقامات ایران به کرات به این بازی متوسل شده‌اند.

,

- ایندیپندنت با انتشار گزارشی از سکوت کشورهای غربی در برابر تخریب آثار و اماکن تاریخی جهان اسلام بوسیله مقامات سعودی، انتقاد کرده است.

,

- وزیر خارجه سوئیس در گفتگو با روزنامه 'عکاظ' عربستان: توافق هسته‌ای ایران باعث پیشروی داعش و بحران پناهندگان و مهاجرت شد؛ بحرانی که ابعاد جنگ در سوریه را تغییر داد/ روس‌ها از این تحولات، برای دخالت در خاک سوریه به منظور حمایت از نظام این کشور بهره برداری کردند.

,

- 'نیویورک تایمز' با اشاره همزمانی تست موشک 'عماد' و جلسه متشنج دیروز مجلس شورای اسلامی برای تصویب کلیات طرح بررسی برجام، مدعی شد که پرتاب این موشک برخی مفاد توافق را نقض کرده است./ سی‌ان‌ان برد موشک بالستیک "عماد"‌را که با پیشرانه‌ سوخت مایع فعالیت می‌کند، 1700 کیلومتر تخمین زد که تا 50 متر نیز دقت خطا داشته و می‌تواند کلاهک جنگی به وزن 750 کیلوگرم را حمل کند.

,

- سایت هاشمی رفسنجانی در واکنش به تصویب کلیات برجام در مجلس با انتشار تصویری از آقایان هاشمی و ظریف نوشت: هیچ قدرتی نمی تواند جلوی اراده مردم بایستد.

,

- الشرق الاوسط: شورای همکاری خلیج [فارس] بعد از 35 سال از تشکیل آن نتوانست تا مانع صادر شدن انقلاب ایران شود و اکنون اعضای این شورا دم از گفتگو با ایران می زنند و این در واقع به معنی تقدیم یک هدیه روی طبقی از طلا به ایرانی هاست.

,

- سایت خودنویس نوشت: عکس‌های منتشرشده از سفر حسن روحانی به استان مازندران، نشان می‌دهد که این سفر با استقبال بسیار سرد مردم روبه‌رو شده است. مساله‌ای که حکایت از «لبریز شدن کاسه صبر مردم» از فشارها و تنگناهای موجود در کشور دارد.

,

, ,

, ,

- الاخبار: اینکه ایران اعلام شلیک موشک را به وزیر دفاع و نه سپاه، واگذار کرد، این پیام را رساند که توافق هسته ای نخواهد توانست تا دست دولت روحانی را از مسلح شدن ایران به سلاح پیشرفته ببندد یا اینکه توافق هسته ای بخواهد تهران را در حوزه تسلیحاتی محدود کند.

,

- حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رییس جمهور: دوستانی در مجلس که قبلا اصرار می کردند برجام در مجلس بررسی و تصویب شود؛ امروز می گویند هیچ کس جز خانم موگرینی منتظر ما نیست لذا ما نباید تصویب کنیم!

,

- فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص): در چند روز آینده منتظر خبر اقدام تلافی‌جویانه سپاه علیه تروریست ها باشید.

,

- سایت بی بی سی فارسی در تحلیلی با عنوان "ایران و گفت‌گو با آمریکا: یک موضوع، دو نگاه" به موضوع رابطه با آمریکا در مرکز دعوای 3 دهه اخبر ایران پرداخت که رهبری یک طرف آن را آیت الله خامنه ای(عدم رابطه) و طرف دیگر هاشمی رفسنجانی، حسن روحانی و محمد خاتمی قرار دارند.

,

- ادعای ممانعت شورای عالی امنیت ملی ایران و عدم ضرورت اعلام عزای عمومی برای سردار همدانی در کشور به عنوان محور مانور خبری رسانه های معاند قرار گرفت.

,

- اسدالله عسگراولادی٬ رئیس اتاق بازرگانی اظهارات حسن روحانی درباره عبور دولت از «رکود اقتصادی» را اشتباه دانسته و گفته «این فرمایشات تعارف بوده و هیچ‌گونه مبنایی ندارد.»

,

- سایت دوئیچه وله آلمان در خبری مدعی شد که یک فرمانده سپاه، آمریکا را تهدید به عملیات انتحاری کرد و نوشت: جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه برای انجام عملیات انتحاری علیه آمریکا برای ایجاد رعب در دشمن در جبهه جنوب اعلام آمادگی کرد.

,

- واشنگتن‌پست روز یکشنبه (۱۱ اکتبر) در گزارشی با انتشار گفته‌های محسنی اژه‌ای درباره حکم جیسون رضائیان، ضمن رد اتهام جاسوسی او، از خبرنگار خود در تهران به عنوان "نمادی از فقدان آزادی مطبوعات در ایران" یاد کرد.

,

- دوئیچه وله مدعی شد که علمای اهل سنت ایران، به جز آن دسته از آنان که به هر نحوی رابطه​ای با حاکمیت دارند، دخالت روسیه در سوریه را به نفع سوریه و حل بحران این کشور نمی​دانند.

,

- مشاجره حسینیان با علی اکبر صالحی در مجلس بر سر رای گیری در خصوص کلیات برجام محور مشترک رسانه های خبری معاند قرار گرفت/ غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، در صفحه اینستاگرام خود نوشت که روح‌الله حسینیان درباره دلیل سخنان خود به او گفته که «می‌خواستم (صالحی را) عصبانی‌اش کنم که موفق شدم»./ حمید رسایی در وب‌سایت خود گفته‌های آقای حسینیان را «شوخی» خواند و واکنش آقای صالحی را «مظلوم‌نمایی از تریبون مجلس به جای پاسخ دادن به انبوه اشکالات» خواند.

,

- روزنامه کیهان در مطلب صفحه اول خود از «طرح اقدام متناسب ایران در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک» با عنوان «طرح کلیات ابوالبقاء» نام برد و نوشت، که کلیات این طرح «با جنجال مهندسی شده رای آورد!»/ روزنامه وطن امروز نیز در مطلب صفحه اول خود با عنوان «یکشنبه سرکاری» گفته‌های علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، در جلسه روز یکشنبه مجلس را «فیلم هندی» خواند./ روزنامه دولتی ایران،ضمن انتشار گزارش اتفاقات روز یکشنبه مجلس با عنوان «مجلس پای برجام ایستاد» در سرمقاله خود به قلم مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور روز یکشنبه را «روز تاریخی مجلس» خواند./ روزنامه شرق نیم‌تای نخست صفحه یک خود را به انتشار عکس‌هایی اختصاص داده که نشان از «جنجال ناکام» شماری از نمایندگان مخالف برجام چون علیرضا زاکانی و روح‌الله حسینیان و دیگر نمایندگان نزدیک به جبهه پایداری در صحن علنی مجلس است.

,

- رادیو فردا مدعی شد: بر اساس تازه‌ترین گزارش تهیه شده توسط اداره آمار رسمی اسرائیل که روز ۱۸مهر در وبسایت وای.نت منتشر شد، تعداد یهودیان جهان ۱۴ میلیون و ۳۱۰ هزار نفر است در حالی که قبل از هولوکاست ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار یهودی در جهان زندگی می‌کردند./ یهودیان در ایران نیز به کمترین تعداد در دهه‌های اخیر کاهش یافته‌اند که ارقام متضادی از ۹ هزار تا ۲۵ هزار تن در مورد شمار آنان در سال‌های گذشته، ذکر می‌شود.

,

- ترکیه فیسبوک و توئیتر را در آنکارا فیلتر کرد.

,

- تجاوز به یکی از حجاج در عربستان/ به نوشته یکی از روزنامه های عربستانی زن قربانی اهل نیجریه و ۲۳ ساله است.

,

- ایران وایر با پخش مستندی سعی کرد که خبر منتشره در برخی رسانه ها در خصوص تجاوز سه مرد به مسیح علی نژاد خبرنگار متواری ایران در مقابل چشمان فرزندش در متروی قطار لندن به خاطر استعمال قرص های روان گردان را تکذیب کند.

,

- العربیه مدعی شد که دیده‌بان حقوق بشر سوریه گزارش داده است که حسین همدانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران ایران در سوریه، در عملیات شکستن حصر پایگاه هوایی «کویرس» بزرگترین پایگاه هوایی سوریه واقع در حومه شرقی شهر حلب، کشته شده است.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه