اخبار داغ

یادداشت/

بررسی نقش سازمانهای مردم نهاد در ایجاد مشاغل پویا و پایدار

بررسی نقش سازمانهای مردم نهاد در ایجاد مشاغل پویا و پایدار
اگر سازمانهای مردم نهاد در حوزه اشتغال، حرکتی علمی، ساختاری و ارزشی داشته باشند و برنامه ریزی های آنان بر اساس نیازهای جامعه و هدفمند باشد، حلقه مفقوده مشاغل پویا و پایدار شناسایی می گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، یکی از مهمترین معضلات جامعه امروزی موضوع اشتغال به ویژه در حوزه زنان سرپرست خانوار، افراد آسیب دیده و کم توان و معلولین است که با توجه به جایگاه ویژه سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی در شبکه سازی و ایجاد تعاملات موثر می توان تحولی نوین در حوزه اشتغال و کارآفرینی ایجاد نمود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی کمکی و مغز متفکر دستگاه های اجرایی، متولیان مناسبی جهت اجرای طرح آماده سازی شغلی، حرفه آموزی، کار آفرینی، بازاریابی و ایجاد فضای کسب و کار هستند.

,

 

,

مددجویان جهت اخذ تسهیلات مراجعه می نمایند و مددکاران اطلاعات لازم پیرامون حرفه های منتج به درآمد و متناسب با توان مراجع را ندارند و بدیهی ترین فرصت اشتغال پیشنهادی مددجویان پرواربندی گوسفند و دام است حال آنکه سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی مرتبط با حوزه اشتغال در این راستا با بهره گیری از توان علمی و تخصصی نقش مثبتی را دارند هر چند که بسیاری از سازمان های مردم نهاد که در حوزه های اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارند به دلیل مشکلات مالی و نبود سند توسعه توانمندسازی به صورت غیر فعال در آمده اند.

,

 

,

با تدوین طرح جامع حمایت از تشکل های مردم نهاد و جلب مشارکت آنان در حوزه اشتغال پروسه استعداد یابی و توانمندسازی مددجویان تسریع خواهد شد و بسیاری از فرآیندهای موازی در زمینه اشتغال تبدیل به وحدت رویه ای منتج به نتیجه ای موثر خواهد شد.

,

 

,

سازمان های مردم نهادی که در زمینه توسعه اشتغال پایدار آموزش و مهارت لازم را داشته باشند می توانند به صورت تخصصی و حرفه ای در زمینه کارآفرینی، فرآیند اخذ تسهیلات بانکی، بیمه و مالیات کارگاههای تولیدی، حرفه آموزی ویژه افراد با محدودیت جسمی و کم توان، هدایت افراد جویای کار به سمت مشاغل پویا و دارای درآمد، بهره مندی از فرصت های نمایشگاهی و عرضه محصولات به صورت مستقیم و در فضای مجازی، برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتهای شغلی، مدیریت منابع مالی و فعالیت های گسترده ای را ارائه نمایند.

,

 

,

اگر سازمان های مردم نهاد حوزه اشتغال، حرکتی علمی، ساختاری و ارزشی داشته باشند و برنامه ریزی های آنان بر اساس نیازهای جامعه و هدفمند باشد، حلقه مفقوده مشاغل پویا و پایدار شناسایی می گردد.

,

 

,

بنابراین بر طبق تجربیات مفید سمن های حامی اشتغال و پروسه توانمندسازی در سایر کشورهای پیشرو و موفق، اقتصاد و مدیریت منابع انسانی ضروری است. همزمان با افزایش اعتبارات و تسهیلات اشتغال، فضایی برای حضور سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی فراهم گردد فضایی که نهادهای دولتی ملزم به حمایت از سازمان های غیردولتی و غیرانتفاعی با تمام توان خود باشند تا عمر مشاغل ایجاد شده برای جامعه آسیب پذیر مددجویی از شش ماه و یکسال به بالاتر و به سمت مشاغل پایداری که نسل به نسل منتقل شوند پیش برویم.

,

 

,

فاطمه آزاد - رئیس اداره بهزیستی چناران

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه